Doba Charakteristika Znaky

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
BAROKO I..
Advertisements

Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Evropské malířství Rembrandt 1. část
Evropské barokní malířství Rembrandt 2. část
Baroko.
Antický Řím Malířství a mozaiky.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 8.
Klasické kultury Předřecké kultury v Egejské oblasti Antické Řecko
Baroko v Čechách Architektura raného baroka
Baroko v Čechách Sochařství 1. část
Antický Řím Architektura.
Antické Řecko Úvod Keramika.
Osvícenství.
Dějiny umění Charakteristika uměleckého stylu
Baroko v Čechách Sochařství 2. část
Evropské barokní sochařství
Evropská barokní malba Barokní klasicismus
Barokní umění.
Baroko umělecký sloh konce 16. století z Itálie spojen s protireformací po Evropě se baroko rozšířilo v 17. a 18. století dělí se na umírněné (v protestantských.
Baroko v Čechách Malířství 1. část
Baroko v Čechách Malířství 2. část
Evropské barokní malířství Barokní radikalismus
BAROKO Zámek Hořovice.
Odraz antického dědictví v dějinách umění a architektury
Klasicismus Umění 19. století.
17. a první polovina 18. století
Antické Řecko Sochařství 2. část.
Antické Řecko Sochařství 1. část.
BAROKO Doba protikladů.
Operační program vzdělání pro konkurenceschopnost 1.1. Globální grant: Zvyšování kvality ve vzdělávání ve Zlínském kraji PROJEKT CZ.1.07/1.1.08/
Baroko v Čechách Architektura vrcholného baroka 2. část
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Test znalostí na neznámých reprodukcích.  Smyslem tohoto testu je nejenom prověřování doposud načerpaných vědomostí, ale zároveň zábavnou formou zkouška.
Opakování a prohlubování znalostí na nových reprodukcích 2. část.
Opakování Test znalostí
Opakování a prohlubování znalostí na nových reprodukcích 1. část
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
BAROKO = poslední univerzální a jednotný styl v Evropě
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
BAROKO - umělecký směr 16. – 18. století
Prostor v barokním umění
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_08_CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Baroko VY_32_INOVACE_ 08 Baroko.
Antický Řím sochařství.
Antické Řecko Architektura.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Kulturní dějiny, ročník Mgr. Ondřej Kunc.
Baroko Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Katedra historie FP TUL
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Reg. č. CZ.1.07/1.4.00/
Barokní kultura Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3611_Barokní_kultura Autor: Mgr. Kočíř Petr Základní škola.
Baroko − architektura Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nyczová. Dostupné z Metodického portálu
BAROKO. původ slova z portugalštiny – barocco = perla nepravidelného tvaru umělecko-kulturní směr barok vznikl v Itálii a šířil se asi od roku 1600 do.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Výtvarná výchova Název materiálu VY_32_INOVACE_10_baroko Autor Křivonosková Kateřina.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
VY_32_INOVACE_203_Baroko Šablona Identifikátor školy:
Název školy: ZŠ Průhonice
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
ŠABLONA III/2 BAROKO Mgr. Lucie Opltová VY_32_INOVACE_ 287_ BAROKO
KULTURA 17. – 18. STOLETÍ OSVÍCENSTVÍ důraz na rozum (racionalismus)
ROMANTISMUS období historizujících slohů tzv.pseudoslohy
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Michelanagelo Merisi zv. Caravaggio
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_18
Transkript prezentace:

Doba Charakteristika Znaky Baroko

Baroko Téma předpokládá znalosti renesančního umění, manýrismu, politického a náboženského dění 16. až 18.stol. v Evropě a zvláště Čechách

Baroko Doba, charakteristika, znaky Počátek na konci 16. stol., doznívá v pol. 18.stol. Vznik: Itálie Název Z portugalštiny označující nepravidelné perly --- baroko tedy zprvu hanlivé zabarvení Dobové pozadí Složitá společenská situace 17. a 18.stol. Protestantství (reforma církve) X protireformace (obnova autority katolické církve) hospodářsky silnější měšťanstvo snaha o znovuupevnění feudalismu Třicetiletá válka jako vyústění nábožensko-politických sporů roztříštěnost Evropy náboženská, politická a územní Vzdalování se antickému ideálu harmonie světa

Baroko Doba, charakteristika, znaky Umění na dobovém pozadí Složitost doby se promítá i do umění --- baroko není slohem jednotného výrazu Tři umělecké tendence: 1. barokní realismus 2. barokní klasicismus 3. barokní radikalismus

Baroko Barokní realismus přesný popis skutečnosti Obr 1 Caravaggio – Kladení do hrobu

baroko Barokní klasicismus: důraz na řád a kompozici Obr. 2 Poussin – Svatá rodina na schodech.

Baroko Barokní radikalismus dramatičnost, exaltovanost, dynamika, složitá kompozice Obr 3 Rubens – Umučení sv. Livínia

Baroko Znaky baroka Společné znaky všem proudům: mystická katolická víra, citová exaltovanost, bohatá obrazotvornost, expresívnost výrazu, pocit strachu ze smrti, rozmanitost a dynamika forem, alegorie a symbolika Společné znaky všem proudům: monumentalita - nadnesené měřítko iluzionismus – prostřednictvím divadelních efektů útočí na smysly, city i rozum diváka velkolepé divadlo - skvělá podívaná v režii geniálních umělců Obr. 4 Interiér kostela Il Gesú v Římě jako příklad barokního iluzionismu v architektuře.

Baroko Nové pojmy: reformace – snaha o nápravu církve (Luther, Kalvín…) exaltovanost – přemrštěnost (např. afektovaná gesta, citová přemrštěnost) harmonie – soulad radikalismus – pronikavý, rázný, energický mystika – snaha přiblížit se Bohu a splynutí s ním expresívnost – důraz na citovou složku uměleckého díla alegorie – vyjádření myšlenky obrazem (jinotaj) symbolika – způsob vyjadřování pomocí symbolů symbol – znak – předmět (postava) sloužící k vyjádření složitých abstraktních pojmů

Baroko Citování odborných informačních zdrojů Obr. 1 PIJOAN, José. Dějiny umění /7. Praha 1990: Odeon, n.p., str. 58 Obr. 2 dtto str. 165 Obr. 3 dtto str. 223 Obr. 4 Beckettová, Wendy. Toulky světem malířství. Praha 2002: Fortuna Print, str. 175