Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zaokrouhlování přirozených čísel 5. ročník
Advertisements

Stodůlky 1977 a 2007 foto Václav Vančura, 1977 foto Jan Vančura, 2007.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Kružnice, konstrukce kružnice 4. ročník
Hraní s desetinnými čísly
19.1 Odčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
Sčítání a odčítání úhlů
Konstrukce obdélníku 5. ročník
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Zápis čísla v desítkové soustavě
Kdo chce být milionářem ?
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Jednotky délky a jejich převody 5. ročník
Druhá mocnina a odmocnina
Násobení a dělení čísel 10, 100 a jejich násobků
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění.
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
Elektronická učebnice - I
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Obsah čtverce a obdélníku 5. ročník
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Zábavná matematika.
Mapa zájmu - plány.
V rámci všech serverů společnosti Aliaweb, spol. s r.o. oslovíte přes uživatelů Kurzy.cz finanční portál pro laiky i odborníky, tj. investice a.
65.1 Pamětné dělení se zbytkem
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Vlastnosti sčítání a odčítání
Letokruhy Projekt žáků Střední lesnické školy a střední odborné školy sociální ve Šluknově.
Nejmenší společný násobek
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
Obsah, jednotky obsahu 5. ročník
ODČÍTÁNÍ DO 100 S PŘECHODEM DESÍTKY
Únorové počítání.
52_INOVACE_ZBO2_1364HO Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti.
73.1 Zaokrouhlování desetinných čísel
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Násobení a dělení čísel (10,100, 1000)
Slovní úlohy I. Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
Násobení přirozených čísel 5. ročník
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
44.1 Písemné násobení jednociferným činitelem
v programu MS PowerPoint
54.1 Pamětné násobení a dělení do
Písemné sčítání a odčítání
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
DĚLENÍ ČÍSLEM 7 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_22 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Přirozená čísla Jednotky délky Obvod a obsah
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
24.1 Písemné sčítání dvojciferných čísel v oboru do 100
Úkoly nejen pro holky.
Úsečka, délka úsečky, součet a rozdíl úsečky 5. ROČNÍK
Zaokrouhlování 5. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu.
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_01 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
76.1 Násobení a dělení desetinných čísel přirozeným číslem
Přednost početních operací
Opakování 5. ročník Matematické operace
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
KONTROLNÍ PRÁCE.
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě
Obsahy útvarů a čtvercová síť
Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
Transkript prezentace:

Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz

SČÍTANEC SOUČET += =123

Sčítanec Sčítanec Součet ?

! Při sčítání můžeme sčítance zaměňovat, součet se nezmění. Toho využíváme i při provádění zkoušky správnosti při sčítání = =

? Vypočítej: = = = = = =

! Sčítance můžeme libovolně sdružovat do závorek, součet se nezmění = ( ) + 18 = ( ) + 39 ? Vypočítej: ! Je-li v příkladu pouze sčítání, můžeme závorky vynechat. ( ) + 24 =81 ( ) + 36 = 81 ( ) + 21 = = ( ) + 45 =140 ( ) + ( ) =140

Využij vlastností sčítání a výhodně počítej:? = ( ) + ( ) = = = = = = =44 000

! Při písemném sčítání zapisuj pečlivě jednotky pod jednotky, desítky pod desítky… ? Zapiš pod sebe a vypočítej , , ,

? Vypočítej: = = = = = = = =

? Paní Nová si do kuchyně nakoupila nové spotřebiče: sporák Kč, myčka Kč, mikrovlnná trouba Kč, chladnička Kč, mrazák Kč, opékač topinek 799 Kč, ponorný mixér 999, hotdogovač 651 Kč a kuchyňský robot Kč. Kolik korun zaplatila celkem? Kč

Justová, J., Matematika pro 5. ročník základních škol 1. díl Praha: Alter, ISBN Justová, J., Pracovní sešit 2. díl k učebnici Matematika pro 5. ročník Praha: Alter, ISBN Justová, J., Pracovní sešit 1. díl k učebnici Matematika pro 5. ročník Praha: Alter, ISBN