Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_05 - Románský sloh
Advertisements

Základní škola a mateřská škola T.G.Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Autor: Mgr. Jiřina Kadlecová Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_06.
O Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ O Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ O Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_12.
Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada XXI_ ČJS, DUM 17
Obrázky: zdroje Snímek 4 - cbkladno
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Název: Poškozování lidských práv Autor: Mgr. Jiřina Kadlecová
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE _10.
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“
 Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“  Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/  Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_05.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“
VY_32_INOVACE_ 15 - Komunikace
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
0 Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ 0 Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_15.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_20.
 Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“  Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/  Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_16.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_04.
VY_32_INOVACE_18 - TĚLESO V KAPALINĚ
Otáčivé účinky síly Páka a kladka VY_32_INOVACE_10 - PÁKA.
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura Vyjmenovaná slova
Autor výukového materiálu:Monika Matoušková Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výuk. materiálu: Číslo klíčové.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_20.
VY_32_INOVACE_11 - Náročné životní situace
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Rozvodná elektrická síť
VY_32_INOVACE_06 - Aktivačně-motivační vlastnosti
Z Vyjmenovaná slova po VY_32_INOVACE_Čj z 2
Specifické poruchy učení
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Název projektu:
 Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“  Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/  Číslo materiálu: VY_32_INOVACE.
VY_32_INOVACE_ 03 - Feudální stát
Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice
Mgr. Zuzana Holemá Skřivánková ZŠ, Liberec, Na Výběžku 118, p. o.
VY_32_INOVACE_ 10 - Dynamické vlastnosti
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_12.
Nebezpečí racionální diskriminace VŠFS.
 Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“  Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/  Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_08.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Seberegulační vlastnosti osobnosti
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a mateřská škola T.G.Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_09.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_ I.C.02 Název pro školu:EU AJ 1.stupeň 02 Název materiálu:Fruit Autor:Mgr. Marcela Jarošová Vzdělávací obor:
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_01.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_ 17.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“
VY_32_INOVACE_07 - OTÁČIVÉ ÚČINKY SÍLY
Číslo: Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Rok v jeho proměnách I. (předvánoční.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_16.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Autor výukového materiálu:Monika Matoušková Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výuk. materiálu: O12 Číslo klíčové.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_ I.C.01 Název pro školu:EU AJ 1.stupeň 01 Název materiálu:Colours Autor:Mgr. Marcela Jarošová Vzdělávací obor:Anglický.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_19.
VY_32_INOVACE_06 - Slované
 Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“  Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/  Číslo materiálu: VY_32_INOVACE.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_07.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_14.
VY_32_INOVACE_12 - Závislosti
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Síla. Měření síly. Gravitační síla.
Číslo: Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Náboženství Autor: Mgr. Jiřina.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Podbořany, Husova 276, okr. Louny AUTOR: Jaroslava Kudláčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_604_ŠKOLNÍ_POTŘEBY TEMA: Školní potřeby ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/
Transkript prezentace:

Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_18 Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_18 Adresa školy: Vrchlického 630/5, Děčín II Adresa školy: Vrchlického 630/5, Děčín II Autor: Mgr. Lucie Barillová Autor: Mgr. Lucie Barillová Název materiálu: Předsudky, diskriminace Název materiálu: Předsudky, diskriminace Předmět: Občanská nauka Předmět: Občanská nauka Cílová skupina: 7.,8. ročník Cílová skupina: 7.,8. ročník VY_32_INOVACE_18 - Předsudky a diskriminace

Datum vytvoření: Datum vytvoření: Téma: Diskriminace, předsudky Téma: Diskriminace, předsudky Cíl prezentace: seznámení se základními údaji, týkající se diskriminace a předsudků Cíl prezentace: seznámení se základními údaji, týkající se diskriminace a předsudků Časová dotace: 20 min. Časová dotace: 20 min. Anotace: Předsudky, diskriminace, diskuse Anotace: Předsudky, diskriminace, diskuse Datum realizace v hodině: , třída VIII. B Datum realizace v hodině: , třída VIII. B VY_32_INOVACE_18 - Předsudky a diskriminace

Úkol Nakresli obrázek typického člověka, o kterém se domníváš, že je majetný Nakresli obrázek typického člověka, o kterém se domníváš, že je majetný VY_32_INOVACE_18 - Předsudky a diskriminace

Předsudek České slovo před-sudek, podobně jako latinské prae-judicium a německé Vor- urteil, vyjadřuje, že předsudky typicky vznikají "předem", dříve než člověk získal s danou osobou, skupinou nebo tématem vlastní zkušenost či vědomosti. České slovo před-sudek, podobně jako latinské prae-judicium a německé Vor- urteil, vyjadřuje, že předsudky typicky vznikají "předem", dříve než člověk získal s danou osobou, skupinou nebo tématem vlastní zkušenost či vědomosti. VY_32_INOVACE_18 - Předsudky a diskriminace

Diskuse Přemýšlíme, kdy se nám v minulosti stalo, že jsme dotyčného nějakým způsobem posoudili a ukázalo se, že je úplně jiný? Přemýšlíme, kdy se nám v minulosti stalo, že jsme dotyčného nějakým způsobem posoudili a ukázalo se, že je úplně jiný? VY_32_INOVACE_18 - Předsudky a diskriminace

Úkol Vymysli jeden či dva předsudky vůči skupině či konkrétním osobám (skini, vyznavači islámu, šprti atd… Vymysli jeden či dva předsudky vůči skupině či konkrétním osobám (skini, vyznavači islámu, šprti atd… Které národnostní a etnické menšiny žijí v ČR? Vyhledej informace (hledání pojmu menšina) Které národnostní a etnické menšiny žijí v ČR? Vyhledej informace (hledání pojmu menšina) VY_32_INOVACE_18 - Předsudky a diskriminace

Diskriminace Diskriminace discriminare = rozlišovat) je termín označující nějaké rozlišování. Diskriminace (lat. discriminare = rozlišovat) je termín označující nějaké rozlišování. Nejčastěji se používá v negativním významu rozlišování lidí na základě příslušnosti k nějaké obecné skupině bez ohledu na schopnosti konkrétního jedince. Podle konkrétního kritéria diskriminace se hovoří o diskriminaci na základě: Nejčastěji se používá v negativním významu rozlišování lidí na základě příslušnosti k nějaké obecné skupině bez ohledu na schopnosti konkrétního jedince. Podle konkrétního kritéria diskriminace se hovoří o diskriminaci na základě: rasy, náboženského přesvědčení, politického přesvědčení, pohlaví, věku apod. rasy, náboženského přesvědčení, politického přesvědčení, pohlaví, věku apod. VY_32_INOVACE_18 - Předsudky a diskriminace

Diskuse Diskriminace ve škole (vybrané otázky – vyvolávají učitelé spíše dívky než chlapce? Mají učitelé své oblíbence, připadám si ve školním kolektivu méněcenný? Diskriminace ve škole (vybrané otázky – vyvolávají učitelé spíše dívky než chlapce? Mají učitelé své oblíbence, připadám si ve školním kolektivu méněcenný? VY_32_INOVACE_18 - Předsudky a diskriminace

Opakování - zápis Předsudek Předsudek Diskriminace Diskriminace VY_32_INOVACE_18 - Předsudky a diskriminace

Použité zdroje Přispěvatelé Wikipedie, Předsudek [online], Wikipedie: Otevřená encyklopedie, c2012, Datum poslední revize , 07:32 UTC, [citováno ] = Obrázek na snímku č cz/images/results.aspx?qu=majetek&ex=1#ai:MM | cz/images/results.aspx?qu=majetek&ex=1#ai:MM | Obrázek na snímku č cz/images/results.aspx?qu=diskuse&ex=1#ai:MC | cz/images/results.aspx?qu=diskuse&ex=1#ai:MC | Obrázek na snímku č cz/images/results.aspx?qu=t%C5%99%C3%ADda&ex=1#ai:MC obrázek na snímku č cz/images/results.aspx?qu=z%C3%A1pis&ex=1#ai:MC | cz/images/results.aspx?qu=t%C5%99%C3%ADda&ex=1#ai:MC obrázekhttp://office.microsoft.com/cs- cz/images/results.aspx?qu=z%C3%A1pis&ex=1#ai:MC | VY_32_INOVACE_18 - Předsudky a diskriminace