NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p. o

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Advertisements

Židé za 2.světové války….
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p.o. REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ 1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU: Novými technologiemi k novým.
Osvětim (Auschwitz).
Osvětim(Auschwitz) ( )
DUM - Digitální Učební Materiál
Holocaust Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Marie Toncrová 1.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka Projekty SIPVZ Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006.
Čtvrtek Středozemní moře & historie holocaustu v českých zemích.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p.o.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p. o
NÁZEV:HIROŠIMA A NAGASAKI
Klíčová slova: extrémismus, komunismus, fašismus, nacismus.
DRUH UČEBNÍHO MATERIÁLU: interaktivní VZDĚLÁVACÍ OBLAST:Dějepis
DRUH UČEBNÍHO MATERIÁLU: interaktivní VZDĚLÁVACÍ OBLAST:Dějepis
NÁZEV: PROTEKTORÁT ČECHY A MORAVA
ANTISEMITISMUS A NACIONALISMUS
Židovská genocida V letech 1941 – 1945 bylo vyvražděno na židů 2/3 evropského židovského obyvatelstva 15% osob z celkového počtu zemřelo v ghettech.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Holocaust českých Židů a Romů
VY_12_INOVACE_100 Leden 2012Mgr. Regina Kokešová.
HOLOCAUST Dějepis Radim Liška 6.A.
HOLOKAUST Zdravotní pomůcky...
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_DEJ318 Jméno autora:Mgr. Karel Šonka Třída/ročník3. ročník.
Holocaust Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Dobešová. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Co to je holocaust Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Nástup A. Hitlera k moci Německo jako fašistická diktatura
Co je typické pro židy?.
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA (X. ČÁST) Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr.
Antisemitismus II. Holocaust
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
ZLOČINY PROTI LIDSKOSTI
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_D9_10 Sada DŮMDějepis 9 Předmět Dějepis Název materiáluHolocaust Anotace Prezentace vysvětluje pojem holocaust.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hrušková Datum: Název: VY_ 32 _INOVACE.
Terezín Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Marie Toncrová 1.
HOLOKAUST Obr.2: foto z archivu autora, Osvětim 2009
HOLOKAUST Obr.2: foto z archivu autora, Osvětim 2009 Obr.1: < >
Šárka Nová a Lenka Petráková
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
VY_32_INOVACE_3D.9.09 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Pro začátek si představte: Představte si, že bychom byli všichni naprosto stejní. Líbilo by se vám to? Asi ne. A přece máme strach z lidí, které neznáme.
Nacismus Michal Kolář.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
ZLOČINY PROTI LIDSKOSTI. genocida = vyvražďování celých národů za druhé světové války se to týkalo hlavně Židů a Romů ze strany nacistů.
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA (XI. ČÁST) Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr.
Magen – Davidova hvězda – symbol židovství
HOLOKAUST. Holocaust patřil k nejhrůznějším obdobím v dějinách Jednalo se o systematickou likvidaci 6 milionů židů v průběhu druhé světové války Antisemitismus.
VY_32_INOVACE_ Název výukového materiálu: Holocaust Autor: Mgr. Pavla Rosyvková Datum: Březen 2012 Předmět: Dějepis Cílová skupina: 9. ročník.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.2.8 Pronásledování Židů. Holocaust a jiné pojmy Název sady:
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Bc. Michael RADIMERSKÝ Název materiálu: VY_32_INOVACE_1_32_ OPAKOVACÍ TEST – DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA.
VY_32_INOVACE_Lul_II_01 Úvod do problematiky holocaustu Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Název školy: ZŠ a MŠ Březno Autor: Hašlar Luboš Název: VY_32_INOVACE_47_Holocaust Téma: Holocaust Číslo projetku: CZ.1.07/1.4.00/ Anotace: Materiál.
ZLOČINY PROTI LIDSKOSTI ZA II.SVĚTOVÉ VÁLKY.  genocida= systematické a cílené vyvražďování celých národů: Romové, Židé, národy Pobaltí(= vraždili je.
Holocaust byla nacistická politika systematického, státem provozovaného pronásledování a hromadného vyvražďování osob židovské národnosti. V širším smyslu.
PROBLÉMY LIDSKÉ NESNÁŠENLIVOSTI
Digitální učební materiál
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Porušování lidských práv
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
SŠ-COPT Uherský Brod Mgr. Jana Krchňáčková 13. Holocaust
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_15_DĚJEPIS
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Digitální učební materiál
OSVĚTIM.
Předmět: Dějepis Ročník: 9.
LIDSKÁ PRÁVA y.
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p. o NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p.o. REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ 1.07/1.4.00/21.3138 NÁZEV PROJEKTU: Novými technologiemi k novým poznatkům II ŠABLONA/ SADA: II/A-18 NÁZEV: HOLOKAUST ANOTACE A MOŽNOSTI VYUŽITÍ: power pointová prezentace objasňující příčiny holokaustu, jeho znaky, podoby, součástí prezentace je www odkaz na dokument "Děti ve varšavském ghettu" a následná práce se shlédnutým dokumentem. Klíčová slova: nacismus, norimberské zákony, konečné řešení, ghetto, koncentrační tábor. DRUH UČEBNÍHO MATERIÁLU: interaktivní VZDĚLÁVACÍ OBLAST:Dějepis ROČNÍK: 9. AUTOR: Mgr. Jarmila Boudová VYTVOŘEN (datum, období): září 2011

Holokaust

Pojem Holokaust   z řeckého holokauston celopal;   holos celý + kaustos spálený označovaný též jako  šoa - hebrejsky neštěstí, zničení

Pojem Holokaust je označení pro systematické a státem provozované pronásledování a hromadné vyvražďování Židů prováděné nacistickým Německem a jeho spojenci během druhé světové války. Nacistický holokaust, při kterém bylo vyvražděno okolo 6 milionů Židů, je jedním z největších zločinů v dějinách lidstva…

Antisemitismus je nepřátelství nebo předpojatost vůči Židům jako představitelům židovského náboženství judaismu, etnické skupině nebo rase. Přestože samotné slovo antisemitismus odkazuje ke všem semitským národům, je tento termín používán většinově pro označení nepřátelství vůči Židům. Jde o formu xenofobie, která může mít různé formy, od osobní nenávisti až k institucionalizované násilné perzekuci. Krajním příkladem antisemitismu je otevřeně nepřátelská nacistická ideologie Adolfa Hitlera, která vedla ke genocidě evropských židů http://cs.wikipedia.org/wiki/Antisemitismus

Den obětí holokaustu Oběti holokaustu si mnoho lidí ve světě připomíná 27. ledna, v den výročí osvobození vyhlazovacího tábora  Osvětim -  Březinka Rudou armádou… Podle slov nositele Nobelovy ceny míru Elieho Wiesela: “Zapomenout znamená zabít všechny oběti podruhé.“ 

HITLER v roce 1922 v soukromém rozhovoru prohlásil: „Až získám moc, vyhlazení Židů se stane mým prvním a nejpřednějším úkolem.“ V další části rozhovoru mu předvedl i svůj fanatismus: „Dám postavit šibenici v Mnichově, například na Marienplatz a bude jich tolik, kolik jen dopravní ruch dovolí. Pak budou Židé oběšeni jeden po  druhém a zůstanou viset dokud nezasmrádnou… Jakmile se uvolní jedno místo na šibenici, hned na něm bude oběšen další Žid. Bude to pokračovat tak dlouho, dokud nebudou vyhlazeni všichni Židé v Mnichově. Úplně stejným způsobem to proběhne v ostatních městech, dokud se Německo nezbaví naprosto všech Židů.“ CRG.cz. Konečné řešení židovské otázky. Dostupné z: < http://www.crg.cz/~historie/referaty/20-stoleti/holocaust/index.htm>

NORIMBERSKÉ ZÁKONY: proti Židům vyloučení Židů z veřejného a společenského života arizace židovského majetku příprava „konečného řešení židovské otázky“ (likvidace) viz: http://members.tripod.com/~Klempera/nzakony.htm

vyloučení Židů z veřejného a společenského života < http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Judenstern_JMW.jpg > < http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Bundesarchiv_Bild_102-14468,_Berlin,_NS-Boykott_gegen_j%C3%BCdische_Gesch%C3%A4fte_crop.jpg> < http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Bundesarchiv_Bild_183-L14404,_Warschau,_Stra%C3%9Fenbahn_%22Nur_f%C3%BCr_Juden%22.jpg>

příprava „konečného řešení židovské otázky“ < http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Ringelblum_collection_-_Ghetto_in_Grodno_in_occupied_Poland.jpg > < http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Bundesarchiv_Bild_101I-133-0703-30,_Polen,_Ghetto_Litzmannstadt,_Torposten.jpg>

Dokument: „Děti ve varšavském ghettu“ http://www.stream.cz/uservideo/584351-video-dne-deti-ve-varsavskem-ghettu Po zhlédnutí chvíli samostatně pište, kreslete do svých sešitů: co vás napadlo, zaujalo, překvapilo, ohromilo, zarazilo, …?

mapa koncentračních táborů <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:WW2-Holocaust-Europe.png>

Vstupní brány… „Práce osvobozuje“ Osvětim Vstupní brány… „Práce osvobozuje“ <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Arbeit_macht_frei.png > http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e8/Birkenau_gate.JPG >

Osvětim - masové vyvražďování běžící denně po tisících obětí. V táboře se nacházely 4 plynové komory s krematorii. Ve všech táborech KL Auschwitz-Birkenau zemřelo nejméně 1,1 miliónu osob: 960 000 Židů  70-75 000 Poláků  21 000 Romů  15 000 sovětských válečných zajatců 10-15 000 vězňů jiných národností celkem obětí nacistického holokaustu až 6 milionů Židů Wikipedie.cz. Osvětim. Počet obětí. Dostupné z: < http://cs.wikipedia.org/wiki/Auschwitz-Birkenau#Po.C4.8Det_ob.C4.9Bt.C3.AD>

OTÁZKY Vysvětli pojem: holokaust antisemitismus norimberské zákony ghetto konečné řešení židovské otázky Arbeit macht frei Dokonči citát Elieho Wiesela: „Zapomenout znamená zabít všechny oběti ___________.“ Jak tomu rozumíš? Kolik přibližně bylo obětí nacistického holokaustu?