Barokní kultura 17. a 18. stol. sochařství hudba a divadlo

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Románský sloh Štěpán Vališ,Ondra Turek 2010.
Advertisements

Románská kultura 10. – 12. století
BAROKO I..
VY_32_INOVACE_02_Baroko jako umělecký styl I
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření:
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Antické umění Starověké Řecko.
Nizozemští krajináři 17.století
Baroko.
Baroko.
Itálie Francie Španělsko
BAROKNÍ DOBA 8. ROČNÍK.
Dějiny umění Charakteristika uměleckého stylu
Evropské barokní sochařství
Gotická kultura.
BAROKO století protiklad renesance v latině „bradavice“
Barokní umění.
Baroko a rokoko Věk nové zbožnosti.
Baroko v českých zemích
Baroko umělecký sloh konce 16. století z Itálie spojen s protireformací po Evropě se baroko rozšířilo v 17. a 18. století dělí se na umírněné (v protestantských.
Baroko v Čechách Malířství 1. část
Baroko v Čechách Malířství 2. část
17. a první polovina 18. století
BAROKO Doba protikladů.
Operační program vzdělání pro konkurenceschopnost 1.1. Globální grant: Zvyšování kvality ve vzdělávání ve Zlínském kraji PROJEKT CZ.1.07/1.1.08/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Opakování a prohlubování znalostí na nových reprodukcích 2. část.
RENESANCE A HUMANISMUS
Baroko Malířství Společnost.
Opakování a prohlubování znalostí na nových reprodukcích 1. část
BAROKO = poslední univerzální a jednotný styl v Evropě
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Přehled nejvýznamnějších malířů
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Klasicismus Empír.
ITALSKÉ VÝTVARNÉ BAROKO
Baroko Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Barokní architektura © Markéta Ceháková, 2012.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
České baroko má kořeny v Itálii a Španělsku. Přestože byla kultura v českých zemích ovlivněna situací po bitvě na Bílé hoř, dosáhlo české umění vysoké.
Jan Blažej Santini Architektura. klášterní kostel Nanebevzetí P. Marie a sv. Jana Křtitele, Sedlec u Kutné Hory.
Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Reg. č. CZ.1.07/1.4.00/
17. stol. - ve znamení vědy a pokroku na evropském území nedochází k velkým válkám myslitelé vystupující proti velkému vlivu šlechty a církve na královskou.
Barokní kultura Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3611_Barokní_kultura Autor: Mgr. Kočíř Petr Základní škola.
Baroko − architektura Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nyczová. Dostupné z Metodického portálu
VÝTVARNÉ UMĚNÍ Sochařství vnitřní výzdoba kostelů zámecké a palácové interiéry venkovní schodiště sochy v zahradách, na mostech atd. většinou byl ztvárněný.
VY_32_INOVACE_D7.16 Autor: Mgr. Nováková Jana Datum vytvoření: prosinec 2012 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Dějepis.
BAROKO. původ slova z portugalštiny – barocco = perla nepravidelného tvaru umělecko-kulturní směr barok vznikl v Itálii a šířil se asi od roku 1600 do.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_251.DEJ.01 Baroko.
Baroko Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
NOVOVĚK Kapitola VIII. BAROKNÍ UMĚNÍ Pavel Josef Vejvanovský.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Název školy: ZŠ Průhonice
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Dějiny umění Úvod do dějin umění - architektura 1.
BAROKO sochařství, malířství, literatura
ŠABLONA III/2 BAROKO Mgr. Lucie Opltová VY_32_INOVACE_ 287_ BAROKO
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
AUTOR: Marcela Kaderová
Kulturní dějiny, ročník Mgr. Ondřej Kunc
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
BAROKO významní představitelé
  Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Využití ICT, výtvarná výchova, České baroko Autor: Mgr. Olga Pasovská.
BAROKO sochařství, malířství, literatura
Architektonické slohy města Veselí nad Moravou ÚKOL Č. 23
Baroko.
Transkript prezentace:

Barokní kultura 17. a 18. stol. sochařství hudba a divadlo architektura malířství sochařství hudba a divadlo

Francouzský královský palác ve Versailles Architektura světské stavby – zámky, paláce reprezentace moci církevní stavby – chrámy působení na city věřících Francouzský královský palác ve Versailles Klášter v Melku vypínající se nad Dunajem (Rakousko)

Belveder, Vídeň (palác Evžena Savojského) Evropské baroko: sever Evropy, Francie, Nizozemí  pravidelnost, uměřenost jižní, střední Evropa  honosnost, expresivita Radnice v Amsterodamu Belveder, Vídeň (palác Evžena Savojského)

Znaky barokní architektury půdorys centrální (kupole) nebo pravoúhlý s příčnými křídly zdobné fasády (nadokenní římsy, tzv. šambrány kolem oken, pilastry (ploché pilíře) nebo lisény (bez patky a hlavice) štíty trojúhelníkové, častěji volutové, obdobně i portály (rozeklané) Jaroměřice n. R., Morava

Malířství Náměty: náboženské (biblické, P. Marie, světci) mytologické (antické) P. Brandl, Simeon s Ježíškem Albani, Venuše, obklopená nymfami a Kupidem

D. Velazquez, Infantka Margareta Tereza portréty zátiší a krajinomalby A. van Dyck, Karel I. na lovu D. Velazquez, Infantka Margareta Tereza Claesz, Zátiší s dýmkami Goyen, Krajina s kostelem a farmou

Znaky barokního malířství ostrý kontrast světla s stínu (potemnělé pozadí) šerosvit (chiaroscuro) (tmavší a světlejší odstíny barvy navozují představu trojrozměrnosti) Caravaggio, Obrácení sv. Pavla u Damašku Caravaggio, Sv. Jan Křtitel

A. Carraci, Korunování P. Marie kontrast, drama, napětí, velkolepé kompozice postavy v pohybu, často „křečovitém“ Caravaggio, Bičování Krista A. Carraci, Korunování P. Marie Poussin, Únos Sabinek

Nizozemské malířství náměty z každodenního života, portréty, krajiny (moře), příp. antické, (zřídka) biblické více klidu, harmonie, světla F. Hals, Portrét mladého muže Cuyp, Pohled na Dordrecht Vermeer, Mlékařka

Sochařství náměty – náboženské, antické, portréty (srov. malířství) pohyb, napětí, expresivita až extáze (srov. malířství) G. Fritsch, F. A. hr. z Rottalu a jeho choť Marie Cecílie, Holešov (Morava) Bernini, Extáze sv. Terezie

Hudba a divadlo Vermeer, Mladý muž a dívka u spinetu Zámecké divadlo v Českém Krumlově Canaletto, Benátky o slavnosti Nanebevstoupení Páně Claesz, Zátiší s hudebními nástroji