Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Tematická oblast: Makroekonomie Autor: Ing. Vlasta Straková Téma: pádivá inflace Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_MK_04_pádivá inflace Datum tvorby: Anotace: Prezentace je určena pro žáky 2. a 3. ročníku SŠ, slouží k procvičení učiva a ověření znalostí žáků. Klíčová slova: hospodářská politika, nástroje HP, nositelé HP Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Pádivá inflace Roční míra inflace dosahuje od 10 % do % ročně
Pádivá inflace Roční míra inflace dosahuje od 10 % do % ročně Snižuje výkonnost ekonomiky
Pádivá inflace Roční míra inflace dosahuje od 10 % do % ročně Snižuje se výkonnost ekonomiky Peníze přestávají plnit funkci uchovatele hodnot
Pádivá inflace Roční míra inflace dosahuje od 10 % do % ročně Snižuje výkonnost ekonomiky Peníze přestávají plnit funkci uchovatele hodnot Nezdravý ekonomický vývoj
Pádivá inflace Roční míra inflace dosahuje od 10 % do % ročně Snižuje se výkonnost ekonomiky Peníze přestávají plnit funkci uchovatele hodnot Nezdravý ekonomický vývoj Vláda přijímá opatření k potlačení inflace
ÚKOLY 1. Vysvětlete pojem peníze neplní funkci uchovatele hodnot. 2.Kdy byla v inflace v ČR (Československu) nejvyšší.
ÚKOLY - ŘEŠENÍ 1. Vysvětlete pojem peníze neplní funkci uchovatele hodnot. Za 100,- si koupíme podstatně méně než před rokem – nemá smysl spořit 2. Kdy byla v inflace v ČR (Československu) nejvyšší. V novodobé historii to bylo v roce 1991 – inflace dosahovala přibližně 58 %.
Zdroje Sojka M., Pudlák J.: Ekonomie pro střední školy, 5. upravené vydání, Praha, Fortuna, 2009, ISBN Švarcová J. a kol.: Ekonomie – Stručný přehled, 2011/2012, Zlín, CEED 2011, ISBN Není-li uveden zdroj, je použitý materiál z vlastních zdrojů autorky.