Škola: ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět:FYZIKA Ročník:9. Anotace: Střídavý proud - měření Prezentace poskytuje podporu při výkladu o.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Měření střídavého proudu
Advertisements

ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 9.
Elektrický proud.
Měříme elektrický proud
Vznik střídavého proudu
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 9.
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673,
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Měření efektivní hodnoty střídavého proudu a napětí
Efektivní hodnoty střídavého napětí a proudu
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
zpracovaný v rámci projektu EU
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 9.
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673,
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 9.
OHMŮV ZÁKON Ing. Radek Pavela.
Kompendium fyziky pro 8. a 9. ročník
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 6.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673,
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Číslo: Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Změny skupenství látek Autor:
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
 Označení materiálu: VY_32_INOVACE_STEIV_FYZIKA2_05  Název materiálu: Proud v pevných látkách.  Tematická oblast:Fyzika 2.ročník  Anotace: Prezentace.
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Kompendium fyziky pro 8. a 9. ročník
Škola:ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět:FYZIKA Ročník:6. Anotace: Elektrický obvod 2 - elektrický proud a elektrické napětí Prezentace.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Kompendium fyziky pro 8. a 9. ročník
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Anotace Prezentace, která se zabývá měřením střídavého proudu Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí změřit střídavé veličiny.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
MĚŘENÍ STŘÍDAVÉHO PROUDU A STŘÍDAVÉHO NAPĚTÍ
Označení materiáluVY_32_INOVACE_F_08 Název materiáluDalší součástky s jedním přechodem PN AutorMgr. Radomil Kryl Typ aplikacePrezentace Ročník9. PředmětFyzika.
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): březen 2013 Ročník: osmý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy v 8.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák odpovídá na otázky řešící pohyb tělesa. Žák zná vzorec pro výpočet.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Prohloubení již probraného učiva polovodičů typu N a P a polovodičové.
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): duben 2013 Ročník: osmý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy v 8.
NÁZEV ŠKOLY2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.4.00/ ČÍSLO ŠABLONYIII/2 Inovace a zkvalitnění.
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Jak lze změnit odpor polovodičů
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Elektrické měřící přístroje
Elektrické měřící přístroje
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření elektrického proudu a napětí Číslo DUM: III/2/FY/2/2/8 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast:
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
ZMĚNA TEPLOTY V PRŮBĚHU DNE
Výpočet práce z výkonu a času, Účinnost
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Denisa Trubirohová Název materiálu: VY_32_INOVACE_08_36_ Výpočet U, I a R z Ohmova zákona Číslo projektu:
Transformátory NÁZEV ŠKOLY
Transkript prezentace:

Škola: ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět:FYZIKA Ročník:9. Anotace: Střídavý proud - měření Prezentace poskytuje podporu při výkladu o měření střídavého proudu a napětí. Zavádí pojmy efektivní a maximální hodnota a uvádí vzorce pro jejich výpočet. V závěru jsou zařazeny otázky na procvičení učiva a výpočty efektivních a maximálních hodnot proudu a napětí. Materiál slouží i jako předloha pro zápis poznámek. Klíčová slova: střídavý proud, střídavé napětí, efektivní hodnota, maximální hodnota Autor: Mgr. Pavlína Nová Datum vytvoření: Kód:VY_32_INOVACE_FY905 Poznámky: Pomůcky: multimetry Učebnice: Fyzika pro 9. ročník základní školy, doc. RNDr. Růžena Kolářová, CSc., PaedDr. Jiří Bohuněk, doc. ing. Ivan Štoll, CSc., doc. RNDr. Miroslav Svoboda, CSc., doc. RNDr. Marek Wolf, CSc., Prometheus, 2008

Fyzika 9 Střídavý proud - měření

2. Měření střídavého proudu a napětí Hodnota ss proudu a ss napětí se v čase nemění.   měříme ampérmetrem a voltmetrem pro ss proud   (označení ═ nebo ― ) i I t u U t

Hodnota stř. proudu a stř. napětí se v čase mění. t i I ImIm Ampérmetrem pro střídavý proud ( ~ ) naměříme efektivní hodnotu proudu. I = 0,7 · I m I m … maximální hodnota stř. proudu

t u U UmUm Voltmetrem pro střídavý proud ( ~ ) naměříme efektivní hodnotu napětí. U = 0,7 · U m U m … maximální hodnota stř. napětí

Co v praxi znamená efektivní hodnota? Efektivní hodnota stř. proudu (napětí) má v obvodu stejné tepelné účinky jako stejnosměrný proud (napětí) o téže hodnotě.

Otázky a úkoly: 1.Jaký je rozdíl v měření stejnosměrného a střídavého proudu (napětí)? 2.Jak vypočítáš efektivní hodnotu střídavého proudu (napětí)? 3.Jak lze z efektivní hodnoty proudu (napětí) vypočítat hodnotu maximální? 4.Vysvětli rozdíl mezi efektivní a maximální hodnotou proudu (napětí).

Otázky a úkoly: 1.Voltmetrem pro střídavé napětí bylo v obvodu naměřeno napětí 220 V. Jaká byla maximální hodnota napětí v obvodu? 2.Na přístroji je uvedena dovolená efektivní hodnota stř. proudu 0,5 A. Jaká maximální hodnota proudu přístrojem prochází? 3.Jaká je efektivní hodnota stř. proudu v obvodu, je-li jeho maximální hodnota 2 A? 4.Jakou hodnotu naměří voltmetr, jestliže maximální hodnota stř. napětí je 34 V?

1.220 : 0,7 = 314 V 2.0,5 : 0,7 = 0,7 A 3.0,7. 2 = 1,4 A 4.0,7. 34 = 23,8 V Řešení:

KONEC Obrázky byly vytvořeny v MS Word - kreslení