Měření efektivní hodnoty střídavého proudu a napětí

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vedení elektrického proudu v polovodičích
Advertisements

Vedení elektrického proudu v látkách
Měření střídavého proudu
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 9.
Elektrický proud.
Elektrický proud Kdy vzniká elektrické napětí
Vznik střídavého proudu
Tato prezentace byla vytvořena
Skládání sil.
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Efektivní hodnoty střídavého napětí a proudu
Škola: ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět:FYZIKA Ročník:9. Anotace: Střídavý proud - měření Prezentace poskytuje podporu při výkladu o.
Deformační účinky síly
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 9.
Měření činného výkonu Ing. Jaroslav Bernkopf Měření činného výkonu
Otáčivé účinky síly Páka.
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Gravitační síla.
Pokusné určení tepla.
Měřící technika Jan Keprt.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Transformátory.
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Měření proudu Střední odborná škola Otrokovice
Těžiště tělesa.
VÝKON STŘÍDAVÉHO PROUDU
Kompendium fyziky pro 8. a 9. ročník
Tato prezentace byla vytvořena
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
MĚŘENÍ ČINNÉHO VÝKONU JEDNOFÁZOVÉHO STŘÍDAVÉHO PROUDU
Anotace Prezentace, která se zabývá měřením střídavého proudu Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí změřit střídavé veličiny.
Parametry střídavého napětí a proudu
OBVOD STŘÍDAVÉHO PROUDU
MĚŘENÍ STŘÍDAVÉHO PROUDU A STŘÍDAVÉHO NAPĚTÍ
Označení materiáluVY_32_INOVACE_F_08 Název materiáluDalší součástky s jedním přechodem PN AutorMgr. Radomil Kryl Typ aplikacePrezentace Ročník9. PředmětFyzika.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Měření indukčnosti střídavým proudem proudem Téma:OB21-OP-EL-ELKM-OTR-M
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): březen 2013 Ročník: osmý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy v 8.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Prohloubení již probraného učiva polovodičů typu N a P a polovodičové.
Měření elektrických veličin RNDr. Zuzana Karafiátová.
NÁZEV ŠKOLY2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.4.00/ ČÍSLO ŠABLONYIII/2 Inovace a zkvalitnění.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Měření odporů výchylkovými Měření odporů výchylkovýmimetodami.
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): březen 2013 Ročník: osmý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy v 8.
NÁZEV ŠKOLY2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.4.00/ ČÍSLO ŠABLONYIII/2 Inovace a zkvalitnění.
MĚŘICÍ PŘÍSTROJE ÚVOD ELEKTRICKÉ MĚŘENÍ. ÚVODNÍ INFORMACE MĚŘICÍ PŘÍSTROJE - přístroje, umožňující změřit požadované elektrické veličiny ZÁKLADNÍ ROZDĚLENÍ.
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Měření ampérmetrem.
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Měření činného výkonu Ing. Jaroslav Bernkopf Měření činného výkonu
Měření s multimetrem Název školy: Základní škola Brána Nová Paka
Čemu jste se ve fyzice naučili- Fyzikální veličiny
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
SÍLA A JEJÍ MĚŘENÍ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Elektromagnetická indukce
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
CHYBY PŘI SOUČASNÉM MĚŘENÍ NAPĚTÍ A PROUDU
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření elektrického proudu a napětí Číslo DUM: III/2/FY/2/2/8 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast:
Tato prezentace byla vytvořena
ZMĚNA TEPLOTY V PRŮBĚHU DNE
ZMĚNA TEPLOTY V PRŮBĚHU DNE
Elektromagnetická indukce
Měření napětí Velmi malá napětí ( řádově nV až mV ) - galvanometry
I/2: čtenářská a informační gramotnost - inovace
Vedení elektrického proudu v polovodičích
Částicové složení látek
Střídavý proud - 9. ročník
Třída 4.A Písemná práce 1.
OBVOD STŘÍDAVÉHO PROUDU
Transformátory NÁZEV ŠKOLY
Transkript prezentace:

Měření efektivní hodnoty střídavého proudu a napětí

Střídavý proud i střídavé napětí měříme přístroji, jejichž ručka se vychýlí jen na jednu stranu bez ohledu na směr proudu. Těmito přístroji naměříme hodnoty, které leží mezi hodnotami nejvyššími a nulovými – hodnoty efektivní

Efektivní hodnota proudu: I = 0,7∙ Im Efektivní hodnota napětí: Hodnota střídavého proudu a napětí, kterou změříme ampérmetrem a voltmetrem pro stř. proud a napětí se nazývá efektivní hodnota. Označení měřidel: stejnosměrný střídavý Efektivní hodnota proudu: I = 0,7∙ Im Efektivní hodnota napětí: U = 0,7 ∙ Um Im, Um = maximální hodnoty stř. proudu a napětí = amplitudy

Zopakuj www.zaskolou.cz Střídavý a stejnosměrný proud a jejich výroba

Použitá literatura: PaedDr. Jiří Bohuněk, doc. RNDr. Růžena Kolářová, CSc. Fyzika pro základní školu (6. až 9. ročník)