Jazyk vývojových diagramů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLAYBOY Kalendar 2007.
Advertisements

Stodůlky 1977 a 2007 foto Václav Vančura, 1977 foto Jan Vančura, 2007.
Města ČR – orientace na mapě
Vlastní skript může být umístěn: v hlavičce stránky v těle stránky
Programování funkcí v Excelu (pole)
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Téma 3 ODM, analýza prutové soustavy, řešení nosníků
Regulační diagram je to základní grafický nástroj statistické regulace procesu, který umožňuje posoudit statistickou zvládnutost procesu statisticky zvládnutý.
Tomáš NETERDA 1961 Sportovní kariéra : plavecké třídy ZŠ Komenského gymnázium Dašická plavecká škola
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Metody řazení s lineární časovou složitostí
Zápis čísla v desítkové soustavě
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Vizualizace projektu větrného parku Stříbro porovnání variant 13 VTE a menšího parku.
Vzdělávací materiál / DUMVY_32_INOVACE_02B14 Příkazový řádek: obsah souborů PŘÍKLADY AutorIng. Petr Haman Období vytvořeníLeden 2013 Ročník / věková kategorie3.
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
Dělení se zbytkem 3 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Lineární rovnice Běloun 91/1 a
ARITMETICKÁ POSLOUPNOST II
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
ARITMETICKÁ POSLOUPNOST I
Anotace Prezentace, která se zabývá prvočísly a čísly složenými AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci rozliší prvočíslo a číslo složené.
Zábavná matematika.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Letokruhy Projekt žáků Střední lesnické školy a střední odborné školy sociální ve Šluknově.
Informatika I 3. přednáška

Nejmenší společný násobek
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
Únorové počítání.
Posloupnosti, řady Posloupnost je každá funkce daná nějakým předpisem, jejímž definičním oborem je množina všech přirozených čísel n=1,2,3,… Zapisujeme.
Násobení zlomků – teorie a cvičení VY_32_INOVACE_19
52_INOVACE_ZBO2_1364HO Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti.
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Náhoda, generátory náhodných čísel
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Deklarace Radim Štefan. 2 Použité zkratky BP – Borland Pascal De – Delphi.
TRUHLÁŘ II.ročník Výrobní zařízení Střední škola stavební Teplice
Informatika I 2. přednáška
Anotace Prezentace, která se zabývá dělitelností přirozených čísel. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci rozliší násobek a dělitel. Speciální.
Cvičná hodnotící prezentace Hodnocení vybraného projektu 1.
DĚLENÍ ČÍSLEM 7 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
Fyzika 2 – ZS_4 OPTIKA.
MS PowerPoint Příloha - šablony.
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 2
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
1 Celostátní konference ředitelů gymnázií ČR AŘG ČR P ř e r o v Mezikrajová komparace ekonomiky gymnázií.
Technické kreslení.
Jazyk vývojových diagramů
Úkoly nejen pro holky.
Úvod do Pascalu. Co je Pascal? vyšší programovací jazyk poskytuje prostředky pro popis algoritmů, které odrážejí povahu řešených problémů, a nikoliv technickou.
Informatika I 4. přednáška
END 1.Přítelem 2.Druhem 3.Milencem 4.Bratrem 5.Otcem 6.Učitelem 7.Vychovatelem 8.Kuchařem 9.Elektrikářem 10.Instalatérem 11.Mechanikem 12.Návrhářem 13.Stylistou.
Přednost početních operací
DĚLENÍ ČÍSLEM 5 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ Zpracovala: Mgr. Jana Francová, výukový materiál EU-OP VK-III/2 ICT DUM 50.
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Datové typy a struktury
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
KONTROLNÍ PRÁCE.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě
Vytváření dokumentace algoritmů
Transkript prezentace:

Jazyk vývojových diagramů

Vývojový diagram grafický způsob zápisu algoritmů k zápisu jednotlivých příkazů jsou použity značky, které se spojují spojnicemi

Značky zpracování - zápis příkazů přiřazení rozhodování/větvení - zápis podmínky vstup/výstup - zápis příkazu čtení/tisku příprava - pro zápis cyklů nebo pro zápis záhlaví procedur

Značky předem definovaná činnost - představuje jinde rozpracovanou činnost, např. obecnou proceduru spojka mezní značka - zahájení/ukončení činnosti poznámka - k zápisu poznámky vedle značky, dále bude používána i pro zápis deklarací

Příklad Vyjádřete algoritmus, podle kterého se pro zadaná reálná čísla a, b, c vypočtou kořeny rovnice a·x2+ b·x + c = 0 , je-li kvadratická. 1. Čtení: A,B,C 2. D ← B2 – 4*A*C 3. X1 ← (-B+sqrt(D))/(2*A) 4. X2 ← (-B-sqrt(D))/(2*A) 5. Tisk: X1,X2 Náprava? test, zda je rovnice kvadratická (a≠0) částečné řešení i pro imaginární kořeny

az2 + bz + c = 0 D = b2 – 4ac D >= 0 D < 0 x1 = -b/2a y = 0 x2 = x1 y = sqrt(-D)/2a Tisk: x1 + i*y Tisk: x2 - i*y Z1,2=

Příklad ?

Příklad

Deklarace proměnných v Delphi začíná klíčovým slovem var (variable) Real - identifikátor pro typ reálných proměnných Integer - identifikátor pro typ celočíselných proměnných

Příklad

Příklad Vyjádřete algoritmus pro nalezení největší hodnoty, která se vyskytuje mezi třemi zadanými čísly, jež jsou z intervalu (-1000, 1000).

prohození hodnot v proměnných A a B, využitím pomocné proměnné P Příklad Vyjádřete algoritmus pro seřazení tří zadaných čísel podle velikosti od „nejmenšího“ po „největší“ . prohození hodnot v proměnných A a B, využitím pomocné proměnné P

Příklad Vyjádřete algoritmus pro výpočet součtu 20 reálných čísel dodávaných ze vstupního zařízení.

Cyklus Základní typy (konečných) cyklů : cyklus se známým počtem opakování cyklus s neznámým počtem opakování = cyklus řízený podmínkou

Příklad Vstupní údaje tvoří nejprve přirozené číslo N z intervalu <2, 1000> a dále posloupnost N reálných čísel. Vyjádřete algoritmus pro nalezení největší hodnoty z hodnot prvků posloupnosti.

Simulace algoritmu N=7 3.0 5.0 8.0 2.0 8.0 8.0 3.0 X XMax I N 3.0 2 7

Simulace algoritmu N=7 3.0 5.0 8.0 2.0 8.0 8.0 3.0 X XMax I N 5.0 3.0

Simulace algoritmu N=7 3.0 5.0 8.0 2.0 8.0 8.0 3.0 X XMax I N 5.0 3.0

Simulace algoritmu N=7 3.0 5.0 8.0 2.0 8.0 8.0 3.0 X XMax I N 5.0 3.0 4

Simulace algoritmu N=7 3.0 5.0 8.0 2.0 8.0 8.0 3.0 X XMax I N 5.0 3.0 4 5 6

Strukturovaný údaj je skupina údajů s určitou charakteristickou skladbou (s určitým uspořádáním). homogenní (všechny jeho složky jsou stejného typu) nehomogenní statický (nemění počet složek během své existence) dynamický

Pole homogenní statický strukturovaný údaj složky = prvky pole se rozlišují pomocí indexů všechny prvky jednoho pole mají stejnou dimenzi (počet indexů) indexy mají pevný rozsah nejmenší hodnota (dolní mez indexu) největší hodnota (horní mez indexu)

Statická deklarace pole pro popis mezí indexů užity konstanty umožňuje vymezení pole ještě před zahájením vlastní práce podle programu

Dynamická deklarace pole meze indexů pole popsány pomocí proměnné rozsah pole závisí na hodnotě proměnné v okamžiku vymezení pole (což musí být vždy až po zahájení práce podle programu)

Příklad Vstupní údaje tvoří nejprve přirozené číslo N z intervalu <2, 1000> a dále posloupnost N reálných čísel. Vyjádřete algoritmus pro nalezení indexů všech míst výskytu maxima posloupnosti.

Příklad Vstup: N = 11 3, 5, 5, 8, 1, 8, 2, 5, 8, 1, 5 Jakou hodnotu má maximum?

Příklad Vstup: N = 11 3, 5, 5, 8, 1, 8, 2, 5, 8, 1, 5 Jakou hodnotu má maximum? MAX = 8

Příklad Vstup: N = 11 3, 5, 5, 8, 1, 8, 2, 5, 8, 1, 5 Na jakých pozicích se nachází maxima?

Příklad Vstup: N = 11 3, 5, 5, 8, 1, 8, 2, 5, 8, 1, 5 Na jakých pozicích se nachází maxima? 4, 6, 9

1 1

Modulární programování rozložit řešený problém na pokud možno izolované podproblémy Čtení vstupních údajů. Hledání maximální hodnoty. Hledání indexů prvků s maximální hodnotu.

Příklad Vstupní údaje tvoří posloupnost reálných čísel, která jsou z intervalu (-100, 100), a dále pak číslo větší než 1000 (indikace konce načítání). Vyjádřete algoritmus pro nalezení počtu prvků posloupnosti větších než aritmetický průměr. Řešte za předpokladu, že posloupnost má méně než 600 prvků.

Vstupní údaje tvoří přirozené číslo N a dále posloupnost N celých kladných čísel. Vyjádřete algoritmus, podle kterého se zjistí, zda jsou v posloupnosti alespoň dva prvky stejné.

Předčasné opuštění cyklu (skok z cyklu) - není v souladu se zásadami strukturovaného programování. Nepoužívat!!!

Po shodě stále zbytečně pokračujemě v cyklu. logická proměnná Sh:Boolean True (logická 1) False (logická 0) Po shodě stále zbytečně pokračujemě v cyklu.