VY_32_INOVACE_9C3 TKÁNĚ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_8A13 Reakce kyseliny sírové s manganistanem draselným – efektní experiment Blesky pod vodou Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423,
Advertisements

OD BUŇKY K ČLOVĚKU 8. ročník.
A jak je to u živočichů? (tkáně)
BIOLOGIE ČLOVĚKA BUŇKA – TKÁŇ – ORGÁN.
Efektní motivační experiment – zapálení vaty skleněnou tyčinkou
BUŇKY A TKÁNĚ V LIDSKÉM TĚLE
VY_32_INOVACE_7C14.  Rozložení snímků obsahují formátování a rozmístění jednotlivých částí obsahu.  Rozložení obsahuje také motiv, tedy nastavení formátování.
VY_32_INOVACE_9B20 SAVCI morfologie a anatomie
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Ilona Čechová Vznik Československa VY_32_INOVACE_1B10.
VY_32_INOVACE_9C4 OPĚRNÁ SOUSTAVA
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Rozklad dichromanu amonného
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Test - vlastnosti elektromagnetických vln Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2012 VY_32_INOVACE_6C-10.
Středn í zdravotnick á š kola, N á rodn í svobody P í sek, př í spěvkov á organizace Registračn í č í slo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Č.
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Test – vlnové vlastnosti světla Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2012 VY_32_INOVACE_6C-17.
Katalyzátory – efektní experiment Katalytický svařák
VY_32_INOVACE_9B11 KROUŽKOVCI morfologie a anatomie
VY_52_INOVACE_01_07 Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis – Biologie člověka.   Název materiálu – POHYBOVÁ SOUSTAVA - SVALOVÁ TKÁŇ Anotace.
Středn í zdravotnick á š kola, N á rodn í svobody P í sek, př í spěvkov á organizace Registračn í č í slo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Č.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Světlo - viditelná část spektra elektromagnetických vln Autor: Mgr. Miloš Boháč ©
Destilace – důkaz ethanolu ve stolním víně
KURZOVNÍ LÍSTKY, PŘEVODY MĚN
Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis – Biologie člověka
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: ING. EVA ŠÍDOVÁ Název:VY_32_INOVACE_622_BUŇKA, TKÁŇ, ORGÁN Téma: ZÁKLADNÍ STAVEBNÍ.
TKÁŇ SVALOVÁ Olga Bürgerová.
Redoxní reakce - reakce glukosy s methylenovou modří
VY_32_INOVACE_8A4 Reakce sodíku s vodou
Sublimace chloridu amonného – efektní motivační experiment Umělá mlha
Historie databází, jejich význam a základní pojmy
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Grafika 7 CorelDraw – tvarování objektů VY_32_INOVACE_7B7.
vznik kmitů, rezonance © 2012 VY_32_INOVACE_6C-14
VY_32_INOVACE_1C14 Tyrš a Sokol Křížovka - opakování.
VY_32_INOVACE_6B5 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Přenos tepla Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2012.
VY_32_INOVACE_7C20 Předloha snímku Jana Vosáhlová.
VY_32_INOVACE_7A3 FINANČNÍ MATEMATIKA PŘEVODY MĚN.
Lucerna VY_32_INOVACE_1A3. sedmipatrový palác z roku 1912 s převážně secesními interiéry budovou je vedena pasáž spojující Štěpánskou a Vodičkovu ulici.
VY_32_INOVACE_2C20 Pracovní list Věra Čáslavská.
George Orwell 1984 (Nineteen Eighty-Four)
Tkáně.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
VY_32_INOVACE_7B13 Databáze Vstupní maska.
VY_32_INOVACE_9C2 CIVILIZAČNÍ CHOROBY
Biologie člověka.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Reakce karbidu vápenatého s vodou
Kouzelné písmo – motivační efektní experiment Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Martin Rolek VY_32_INOVACE_8A12.
VY_32_INOVACE_8A7 Kyslík a hoření
VY_32_INOVACE_9B7 PLOŠTĚNCI, HLÍSTI morfologie a anatomie
VY_32_INOVACE_9C1 NEMOCI A JEJICH PREVENCE
Hoření – motivační experiment Nehořlavý kapesník
Přírodopis Žáci byli poučeni o bezpečnosti práce, chování a hygienických zásadách v hodinách.
Stavba a funkční třídění svalové a nervové tkáně
Acidobazické indikátory
Tkáně
Barevnost sloučenin manganu
VY_32_INOVACE_9A14 KVĚTNÍ VZOREC A KVĚTNÍ DIAGRAM
Vlastnosti kyseliny sírové Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Martin Rolek VY_32_INOVACE_8A6.
VY_32_INOVACE_8A9 Příprava salmiaku
Model hasícího přístroje
Název materiálu: VY_32_INOVACE_07_TKÁNĚ1_P1-2
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Tkáně. Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Pokuste se vystihnout pojem tkáň soubor tvarově podobných buněk s určitou,
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Bc. Renáta Bojarská Datum: Název: VY_32_INOVACE_01_PŘ8_BO.
Biologie člověka vědní obory: anatomie fyziologie
Základní stavba lidského těla
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Název materiálu: VY_32_INOVACE_08_TKÁNĚ2_P1-2
Téma: Tkáně.
Tkáň soubor buněk stejného tvaru a funkce Tkáň v lidském těle:
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_9C3 TKÁNĚ

Tkáň je _________________________ Buňka je ________________________ Druhy tkání jsou 1. _________ 2. _________ 3. _________ 4. _________

4) K charakteristice tkáně doplň její název: Funkcí je příjem, vedení a zpracování vzruchů, umožňuje reakci organismu na podnět _________ Tvořená buňkami s velkými mezibuněčnými prostory a velkým množstvím mezibuněčné hmoty _____ Tvořená buňkami s malými mezibuněčnými prostory a malým množstvím mezibuněčné hmoty _______ Tkáň specializovaná na vykonávání pohybu _________

Epitelová tkáň 5) Jiný používaný název je _______ tkáň. 6) Podle počtu vrstev dělíme epitely na: ________ - buňky uloženy v 1 vrstvě ________ - buňky uloženy ve více vrstvách 7) Podle tvaru buněk dělíme epitely na: _______

8) Podle funkce dělíme epitely na: _______ - kryje povrch orgánů _______ - vystýlá dutiny _______ - vstřebává látky a odevzdává je do krve _______ - produkuje látky _______ - zachycuje podněty z vnějšího prostředí a odvádí je do CNS

Pojivová tkáň 9) Druh pojiv tvořený krví, mízou a tkáňovým mokem se nazývá __________ pojiva 10) Zbylé druhy pojivových tkání (od nejměkčí po nejtvrdší) jsou: ________ ________

Svalová tkáň 10) Tkáň tvořená vřetenovitými, 1-jadernými buňkami, která tvoří vnitřní orgány, funguje nezávisle na naší vůli a je neunavitelná: _________ 11) Tkáň tvořená mnohojadernými úseky svalového vlákna, vlákno je tvořené 2 druhy bílkovin, tvoří kosterní svaly, činnost je ovládána naší vůlí a je unavitelná: _________ 12) Tkáň, která je tvořená 1-jadernými až 2-jadernými úseky spojenými šikmými můstky, tvoří stěnu srdce, činnost je na vůli nezávislá a neunavitelná: ________

ŘEŠENÍ

Tkáň je soubor buněk stejného tvaru a stejné funkce Buňka je základní stavební a funkční jednotka živých organismů Druhy tkání jsou 1. epitelová 2. pojivová 3. svalová 4. nervová

4) K charakteristice tkáně doplň její název: Funkcí je příjem, vedení a zpracování vzruchů, umožňuje reakci organismu na podnět NERVOVÁ Tvořená buňkami s velkými mezibuněčnými prostory a velkým množstvím mezibuněčné hmoty POJIVOVÁ Tvořená buňkami s malými mezibuněčnými prostory a malým množstvím mezibuněčné hmoty EPITELOVÁ Tkáň specializovaná na vykonávání pohybu SVALOVÁ

Epitelová tkáň 5) Jiný používaný název je výstelková tkáň. 6) Podle počtu vrstev dělíme epitely na: jednovrstevný - buňky uloženy v 1 vrstvě mnohovrstevný - buňky uloženy ve více vrstvách 7) Podle tvaru buněk dělíme epitely na: plochý krychlový válcovitý

8) Podle funkce dělíme epitely na: krycí - kryje povrch orgánů výstelkový - vystýlá dutiny resorpční - vstřebává látky a odevzdává je do krve sekreční - produkuje látky smyslový - zachycuje podněty z vnějšího prostředí a odvádí je do CNS

Pojivová tkáň 9) Druh pojiv tvořený krví, mízou a tkáňovým mokem se nazývá trofická pojiva 10) Zbylé druhy pojivových tkání (od nejměkčí po nejtvrdší) jsou: vazivo chrupavka kost

Svalová tkáň 10) Tkáň tvořená vřetenovitými, 1-jadernými buňkami, která tvoří vnitřní orgány, funguje nezávisle na naší vůli a je neunavitelná: hladká 11) Tkáň tvořená mnohojadernými úseky svalového vlákna, vlákno je tvořené 2 druhy bílkovin, tvoří kosterní svaly, činnost je ovládána naší vůlí a je unavitelná: příčně pruhovaná 12) Tkáň, která je tvořená 1-jadernými až 2-jadernými úseky spojenými šikmými můstky, tvoří stěnu srdce, činnost je na vůli nezávislá a neunavitelná: srdeční

Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, 551 23 Jaroměř Projekt: Škola v digitálním světě aneb Uchop svoji šanci Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/34.0210 Číslo DUM: VY_32_INOVACE_9C3 Jméno autora: Mgr. Kateřina Bajnárková Název práce: Tkáně Předmět: Biologie Ročník: 3. ročník čtyřletého gymnázia Časová dotace: 15 minut Vzdělávací cíl: zopakování poznatků týkajících se tkání Pomůcky: prezentace vytvořená v programu Powerpoint, PC, dataprojektor Poznámka: - Inovace: využití výpočetní techniky při tvorbě a frontálním promítání otázek Datum vytvoření: 3.2.2012