Analýza KSČM– 2004 1 Prezentace KSČM ve zpravodajství a politických diskuzních pořadech rok 2004.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Advertisements

Budeš se dívat na televizi? Zase vysílají ty volební pořady s výzkumy? Je to docela dobré „ZRCADLO“ – a navíc tam zase bude ten Tuček ze STEM/MARK  To.
Vliv médií na české politické stranictví, mediální tvorba limitů veřejné oponentury a kontroly výkonu moci v České republice v 90. letech 20. století.
Benchmarkingový diagnostický systém finančních indikátorů INFA Hodnocení finanční politiky (politiky kapitálové struktury)
Automatické titulkování živých pořadů České televize – současný stav a výhled do budoucna Luděk Müller Katedra kybernetiky, Fakulta aplikovaných.
Bez obalu – mediální analýza 1 Analýza publicistického pořadu Bez obalu září – říjen 2005.
Ženy v médiích 1 Analýza přítomnosti žen v médiích leden 2002 – duben 2003.
KDU-ČSL 1 Financování politických stran a regulace politických kampaní Pavel Bělobrádek předseda KDU-ČSL.
Analýza kvantitativních dat I./II. Typy dat Jiří Šafr jiri.safr(AT)seznam.cz Poslední aktualizace 26/2/2012 UK FHS Historická sociologie, Řízení a supervize.
Český statistický úřad, pracoviště České Budějovice
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Milan Šmíd - Tisková konference UPC UPC European Television Survey české detaily Co ještě ukázal panevropský televizní průzkum UPC?
Zastupitelé v obcích Moravskoslezského kraje. Analýza postojů, názorů a cílů zastupitelů v obcích do tří tisíc obyvatel Michal Kuděla Radomír Sztwiertnia.
S námi máte informační předstih!
Perspektivy rozvoje tematických kanálů Petr Majerik Atmedia 1.
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
Reality show, ktorá našla brata Výsledky sledovanosti
VLIV ZMĚN SVĚTA PRÁCE NA KVALITU ŽIVOTA 2005 – 2008 Moderní společnost a její proměny Seminář k výzkumu na úseku BOZP
Volby VY_32_INOVACE_29-12 volební systémy.
V OLEBNÍ SYSTÉMY Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu CZ.1.07/1.1.04/
Volební kampaně a internet Zdroj: NetMonitor, září 2005, MML data 2003 Internet se stal standardní a vyhledávanou součástí reklamních kampaní. Velkou pozornost.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. I n v e s t i c e d o r o z v o j e v z d ě l á v á n.
12. listopad 2013zpracoval: Výzkum programu a auditoria ČT OBSAHOVÁ ANALÝZA ZPRAVODAJSTVÍ Metodika výběru příspěvku.
Strana 1 Krajské volby 2012 zpráva z předvolebního výzkumu veřejného mínění pro KARLOVARSKÝ KRAJ období sběru dat: – SC & C a STEM/MARK.
Komunální volby a volební geografie Michal Pink
Zobrazování politiky (a političek) v médiích Ústí nad Labem, Jana Smiggels Kavková, M.A. o. s. Fórum 50 %
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:9. ročník Klíčová slova:Česká republika, obyvatelstvo,
IBRS s.r.o., Prague 10, Dubečská 8, strana 1 Desk research – fertility rate Eurostat / 2006 Fertilita - průměrný počet živě narozených dětí, které.
1 Prezentace žen v hlavním televizním zpravodajství Prezentace žen v hlavních zpravodajských relacích celoplošných televizí 1.srpen – 1. září 2006.
1 Vliv médií na veřejné mínění Politické strany a média Analýza vlivu médií na volební rozhodování leden 2005 – 15.květen 2006.
Ohlédnutí za ročníkem 2007 Pořadatel: SIA – Rada výstavby Garanti: SPS ČR, ČKAIT.
Mediální analýza zpravodajství o KSČM 1 4. červen 2006 – 1. červen 2007.
Pojmy a interpretace.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
© 2008 MEDIA TENOR 1 Prezentace tématu „umístění radarové základny v Brdech“ ve zpravodajství České televize.
1 Celostátní konference ředitelů gymnázií ČR AŘG ČR P ř e r o v Mezikrajová komparace ekonomiky gymnázií.
PhDr.Hana Pazlarová, ph.d.
Faktory ovlivňující výsledky zadávacích řízení - komparace veřejných zakázek zadaných obcemi a centrální státní správou Jan Pavel Listopad 2012 Názory.
Studentská PARDUBICE
Spolupráce nebo boj s médii aneb
Internetový speciál VOLBY 2006 (v rámci iHNed.cz) Unikátní volební internetový speciál vydavatelství Economia. cíle projektu komplexní a profesionální.
Jaké budou dětské zprávy na ČT :D?
© 2007 MEDIA TENOR 1 Mediální analýza zpravodajství o ČRo1 - Radiožurnálu Mediální analýza zpravodajství o ČRo1 – Radiožurnálu.
Respond & Co, Masná 3A, Ostrava 1, , telfax : , Průzkum u uživatelů výrobku Prostenal s PERFECT.
Volební preference a jejich místo ve výzkumu veřejného mínění
Televizní vysílání v České republice
Události Aktuality Občanská výchova.
Mediální systém jeden ze subsystémů sociálního systému (soustava elementů n. subsystémů, institucí a jednotek v sociálních rolích) Slovník. Med kom., s.
Vnitřní míra výnosu – souhrnný ukazatel výnosnosti důchodového systému z pohledu jednotlivce Smilovice,
PUBLICISTICKÝ STYL = NOVINÁŘSKÝ.
Národ, národní identita a národní hrdost v Evropě
Vliv změny volebního obvodu na volební výsledek (případová studie)
Čtenáři a čtení v ČR (2007) společný projekt Ústavu pro českou literaturu AV ČR, v. v. i., a Národní knihovny ČR s finanční podporou Ministerstva kultury.
Benchmarkingový diagnostický systém finančních indikátorů INFA Hodnocení úrovně likvidity.
Většinový systém (senát) Poměrný systém (PS)
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_09C18 AutorMgr. Monika Chvostková Období vytvořeníZáří 2013.
Komunální volby v Brně 2014 Kvantitativní přístupy v politologii Fakulta sociálních studií Masarykovy univerzity.
Když je 50 % víc než 100 %. Základní informace Cíl: Zhodnocení mediálního pokrytí a obrazu organizace Fórum 50 % v období Metoda:
Zastoupení žen ve vedení českých médií HlidaciPes.org.
ANOPRESS IT PhDr. Ivana Reznerová Centrum informačních a knihovnických služeb Odbor informační podpory studia a výzkumu
Prof. Ing. Hana Machková, CSc. Rektorka
Prostorová analýza voleb Senátní volby
Hospodaření obcí v roce 2016
Prostorová analýza voleb Senátní volby
Veřejná volba Měření volební síly Logrolling
Prostorová analýza voleb POL 509
ZPRÁVA Z NĚKOLIKA ZDROJŮ
Obrázky: Vlastní fotografie
Komunální politika: teorie a praxe. Hlavní město Praha
Kooperativní hry s více hráči Koaliční hry Hlasovací hry
Transkript prezentace:

Analýza KSČM– Prezentace KSČM ve zpravodajství a politických diskuzních pořadech rok 2004

Analýza KSČM– Analýza zpravodajství Televize: Události, Události, komentáře, pravidelné celostátní zpravodajské pořady s výjimkou zpravodajského servisu Dobrého rána (ČT), Televizní noviny (NOVA), Zpravodajský deník (PRIMA) Deníky: HN, LN, MF DNES, Právo Analýza diskuzních pořadů Otázky Václava Moravce (ČT); Sedmička, Kotel (NOVA); Nedělní Partie (PRIMA) Období: 2004 Pro: ČT – Výzkum programu a auditoria Realizace: InnoVatio - Media Tenor Petr Havlíček, Marek Síbrt U Tiskárny Ostrava Tel/fax: Stav:

Analýza KSČM– Management summary JMENNÝ SEZNAM HOSTŮ Zpravodajství 7,8 %výpovědí o parlamentních stranách se ve zpravodajských relacích ČT týkalo KSČM. V Událostech byla pozornost věnovaná KSČM ještě o půl procenta vyšší. Průměrná míra informování o KSČM napříč všemi analyzovanými médii činila v roce ,4 %. Z porovnání míry negativity výpovědí o KSČM a míry negativity výpovědí o všech parlamentních stranách vyplývá, že KSČM (jak strana, tak jednotliví představitelé) byla prezentována obdobně jako parlamentní strany jako celek. Výrazně příznivější obraz KSČM než parlamentních stran jako celku přinesly Prima a Právo. Diskuze Podobně jako v televizním zpravodajství i v televizních diskuzních pořadech vystupovali na Primě představitelé KSČM relativně častěji než na ČT a na Nově (3. místo v počtu vystoupení v diskuzních pořadech na Primě, místo na ČT a Nově). Nejméně prezentovanou stranou v diskuzích všech tří televizí se stala US-DEU. Václav Moravec adresoval relativně nejvíce konfrontačních replik politikům US-DEU (27%). Zástupci KSČM byli konfrontováni s nepříjemnými otázkami ve 20% moderátorových promluv. S nejvyšší mírou konfrontačnosti přistupoval k zástupcům KSČM Martin Veselovský v Sedmičce (32%). Komentář: Nižší podíl výpovědí o KSČM v porovnání např. s volebními preferencemi není možné paušálně kritizovat. Důležité pro posouzení nepředpojatosti je srovnání napříč médii, které doložilo, že KSČM v každém analyzovaném médiu získalo podíl výpovědí v rozsahu od 5 do 9 procent. Nižší podíl je možné vysvětlovat současnou konstelací české politické scény, v jejímž rámci je KSČM menší opoziční stranou. Média v tomto případě přirozeně reflektují realitu, nikoli statistiku (podobně nelze například paušálně kritizovat nižší zastoupení žen v médiích, které zdaleka neodpovídá podílu žen na populaci).

Analýza KSČM– Zpravodajství

Analýza KSČM– Relativně nejčastěji informuje o KSČM v rámci zpravodajství o parlamentních stranách Prima z televizí a Právo z deníků. Zprávy ČT zachovávají nadprůměrnou pozornost KSČM. Rozdíly mezi televizemi nejsou významné ZPRAVODAJSTVÍ Podíl výpovědí o KSČM na celkovém počtu výpovědí o parlamentních stranách Báze: počet výpovědí o parlamentních stranách; Média: 3 TV, 1 rozhlas, 4 deníky; Období: 2004

Analýza KSČM– S výjimkou ČRo1 a MF DNES odvysílala média relativně méně výpovědí v negativním kontextu o KSČM než průměrně o všech parlamentních stranách Báze: počet výpovědí o parlamentních stranách; Média: 3 TV, 1 rozhlas, 4 deníky; Období: 2004 Podíl výpovědí o KSČM na celkovém počtu výpovědí o parlamentních stranách ZPRAVODAJSTVÍ

Analýza KSČM– Nejvíce pozitivních informací o KSČM přinesly Události v souvislosti s úspěchem strany v předešlých volbách, ve spojitosti s výsledky výzkumů veřejného mínění a s prací zástupců KSČM v PS PČR Báze: počet výpovědí o parlamentních stranách; Média: Události; Období: 2004 Tematická struktura a kontext hodnocení ve výpovědích o KSČM v Událostech ZPRAVODAJSTVÍ Poznámka: Z důvodu srozumitelnosti užívají grafy pro zobrazení odlišná měřítka.

Analýza KSČM– Politické diskuzní pořady

Analýza KSČM– Václav Moravec adresoval relativně nejvíce konfrontačních replik politikům US-DEU (27%) a zástupkyni Nezávislých J. Bobošíkové. V Sedmičce byli nejčastěji vystavěni konfrontačním otázkám politici KDU-ČSL (45%) Konfrontačnost moderátora vůči představitelům politických stran PRIMA MODERÁTOR – OBJEKTIVITA NOVAČT Báze: 2846 promluv moderátora; Média: Otázky VM; Období: 2004 Báze: 4906 promluv moderátora; Média: Kotel, Sedmička; Období: 2004 Báze: 1609 promluv moderátora; Média:Nedělní Partie;Období: 2004

Analýza KSČM– Politici ČSSD byli nejfrekventovanějšími hosty Václava Moravce. Nejčastěji v jeho pořadu diskutovali opoziční politici M. Topolánek a M. Grebeníček DISKUZNÍ POŘADY Hlavní hosté Otázek VM podle příslušnosti Nejčastější hosté Otázek VM Báze: političtí hosté; Média: Otázky VM; Období: 2004

Analýza KSČM– Zatímco v Kotli nejčastěji diskutovali zástupci vládní ČSSD, v Sedmičce to byli zástupci opoziční ODS. Nejčastějším hostem Kotle byl M. Kalousek. V Sedmičce se kromě něho shodně 4 X objevili M. Topolánek, P. Bendl a Z. Škromach Hlavní hosté Sedmičky a Kotle podle příslušnosti Nejčastější hosté Sedmičky a Kotle Báze: političtí hosté; Média: Sedmička, Kotel; Období: 2004 DISKUZNÍ POŘADY

Analýza KSČM– V Nedělní partii se s největší frekvencí objevovali zástupci opoziční ODS (26 politiků). Nejčastějším hostem pořadu byl Miroslav Kalousek, který se v něm objevil pětkrát Hlavní hosté Nedělní Partie podle příslušnostiNejčastější hosté Nedělní partie Báze: političtí hosté; Média. Nedělní partie; Období: 2004 DISKUZNÍ POŘADY