Digitální komunikace a hledání přízně spotřebitelů PhDr. Dominik Hrodek OgilvyInteractive
Na sítích lapeni „Nové nástroje, nová média a nové strategie umožní společnostem a marketingovým profesionálům šíření obsahu s rychlostí a v šíři nikdy předtím neviděné.“ Murdoch
Online Marketing brzy je a bude... tam, kde jsou lidé více o emocích efektivnější všude „cloudy“ o videu direct „green“
Trend: Online „téměř“ všude
Konzumace online médií - realita
Lidé konzumují média najednou 43%* sleduje TV a internet zároveň 26%* poslouchá rádio a surfuje po internetu zároveň Zdroj: IPA, TouchPoints
Sociálních médií je mnoho...
Nenuťte lidi, aby chodit za Vámi, buďte tam, kde jsou
Téma
Příběh
Facebook není nástěnka
Jak posunout komunikaci online Vždy definujte, co je úspěch a měřte pak, co jste definovali… SDĚLOVAT NĚCO NĚKOMU STÝKAT SE S LIDMI ZASAHOVAT ZÁKAZNÍKA OVLIVŇOVAT ZÁKAZNÍKA LOAJALITA ZÁKAZNÍKA PŘÍZEŇ ZÁKAZNÍKA
Budovat přízeň
Kavárna, ve které hraji o přízeň tím, že jsem podnětným, přirozeným a sympatickým společníkem
Facebook Extrémně zábavný...
Facebook ...nebo extrémně užitečný
Zapojení
Jak se zapojují lidé online… Uživatelé Ve skupině 100 online lidí ... jeden vytváří obsah ... 10 vytváří interakce ... 89 vidí obsah a interakce pravidlo 1% spoluautora Youtube counts 100mio downloads a day, but only 65.000 uploads + +++ Zapojení
Čtyři klíčové využití sociálních médií… by OgilvyInteractive
Viralita
Jak lidé v sociálních sítích fungují? Věkové skupiny Dle aktivit Tvůrci Publikují, píšou blogy, nahrávají videa, sdílí… Kritici Komentují události, přeposílají, hodnotí, soutěží Sběrači Aktivně sbírají informace Spojovači Používají sociální sítě, propojují se, vyhledávají Diváci Čtou zprávy, blogy, dívají se na videa, přeposílají Neaktivní Jsou online, ale nezapojují se
Proč využít Facebook Česká republika Slovensko Aktuálně je na Facebooku 2 807 500 uživatelů z ČR a 1 472 120 ze SR díky Facebooku tak můžeme zasáhnout více než polovinu internetové populace v ČR cca 60% ze všech uživatelů navštěvuje Facebook denně cca 80% ze všech uživatelů navštěvuje Facebook týdně Věkové rozdělení uživatelů Česká republika Slovensko O obou zemích je nejdynamičtější růst uživatelů ve věkové skupině 35+, mladá cílová skupina (13-35) už Facebook v drtivé většině využívá
Fakta o Facebooku
Nástrojů je hodně...
Jak zvýšit počet fanoušků GREAT PAGE MANAGEMENT PLAYBOY
Jak pracuje s Facebookem úspěšné médium 125 000 fanoušků 11 000 fanoušků 13 000 fanoušků 300 000 fanoušků z 887 000 posluchačů 50 000 fanoušků 81 000 fanoušků
Aktivně komunikujeme
Diskuse kontrolovaná a virální
Poslouchejte, co se o vás říká… Začít je snadné… Poslouchejte, co se o vás říká…
Proč vás nemají rádi? Možná nikdo nechodí na tvůj web, protože je o tobě…
Strategie pro Facebook Najděte cílovou skupinu Přiveďte je na svůj Facebook Použijte virální prvky nebo Použijte Facebook na svém webu Integrujte Facebook do webu
Mýtus: sociální sítě jsou zadarmo Každá kvalitně vytvořená a především udržovaná věc něco stojí… Příklad komerční prezentace na Facebooku profilu, který není aktivní 33
Sociální sítě jsou privátní zóna… Standardní push-marketing nefunguje
„Screen Age“ Klikající společnost
Podle čeho měřit úspěšnost v nových médiích?
Mírou zapojení lidí
Mírou odezvy na téma
Mírou odezvy v offline médiích
? Máme na to nástroje?
OgilvyInteractive Social Analyzer
Nebojte se emocí Konverzace vytváří úspěch Nechte lidi, aby se zapojili Buďte aktivní
POZORNOST
ZAJÍMAVOST
ANGAŽOVANOST
AKCE
TOUHA
VLASTNICTVÍ POCIT VLASTNIT
POZORNOST ZAJÍMAVOST ANGAŽOVANOST AKCE TOUHA VLASTNICTVÍ
ČAS NA PŘÍKLADY
Kampaň 3Bit Hot Edition (Kraft Foods)
Facebook aplikace
Vyhodnocení 3BIT Facebook Měsíc fungování Přes 100.000 hráčů na Facebooku Oproti 150.000 UIP návštěv na webu, ale z toho pouze 3.500 registrací (hráčů)
Sociodemografické statistiky 101 312 uživatelů Facebook aplikace K aplikaci se přidalo více žen než mužů Nejpočetnější věková skupina – 14 – 25 (celkem 83 %)
Herní statistiky - Facebook Počet zahraných her - 192 028 Počet uložených her k dalšímu hraní 43 166 Počet hraných her v aplikaci je vysoký v porovnání s ostatními herními aplikacemi, hra je jednoduše hratelná a stačí chvilka -> snadno zaujme
Sociální sítě versus komerční web Nová generace proma - Facebook 3BIT Měsíc fungování 100.000 hráčů na Facebooku (z toho tak polovina až 2/3 aktivní) Oproti 150.000 UIP návštěv na webu, ale z toho pouze 3.500 registrací (hráčů)
3Bit 2.0
Kampaň Škoda Roomster (Škoda Auto)
Případová studie Škoda Roomster
Výsledky Škoda-Auto
Kampaň Fernet Stock (Stock Plzeň)
Výsledky HP 750 tisíc unikátních uživatelů 150 tisíc fanoušků Slovensko Stránka 750 tisíc unikátních uživatelů 150 tisíc fanoušků Česko Stránka
HP – Počet unikátních uživatelů Unikátní uživatelé veFacebook aplikaci SK
Několik dalších příkladů
Nenuťte lidi chodit za Vámi, buďte tam kde jsou… Popron Prodej levných DVD přímo na Facebooku integrovaný e-shop bez nutnost registraci a vyplňování osobních dat 81
Facebook jako plnohodnotné médium… Coca-Cola
Municipalitity
GE – Screenshot aplikace
Výsledky GE GE MONEY BANK – Olympiáda Vytvoření 3 mini her – Bruslení, Lyžování a Hokej (střílení na branku) a zároveň posílání vzkazů sportovcům plus anketní systém. > 150 000 unikátních uživatelů > 500 000 odehraných her Uživatel v průměru odehrál 7 her! Jedna z největších kampaní na Facebooku Výstupem jak e-maily, uživatelé, fanoušci, tak audience
GE – Počet unikátních uživatelů Unikátní uživatelé ve Facebook aplikaci
GE - Počet odehraných her
Everything is digital. Nothing is digital.
Otázky... Komentáře…
Děkuji za pozornost Dominik Hrodek Marketing & Strategy Director OgilvyInteractive dominik.hrodek@ogilvy.com +420 777 20 28 10