Grafický design, počítačová grafika

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_04_01 Autor: Mgr. Ivana Matyášková
Advertisements

Autorka: Ivana Brožová
Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Studijní obor: Sociální činnost Ročník: 2 Počítačová grafika.
Přebohaté hodinky vévody z Berry
Vstupní a výstupní zařízení
Komiks Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter
Rastrová a vektorová grafika
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Řazení textu Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter Střední škola živnostenská Sokolov 2013.
Výhody a nevýhody, software pro grafiku
Druhy výloh podle konstrukce
Vlajková výzdoba Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter
Knihtisk Johannes Gutenberg Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter
Piktogram Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter
Z čeho se skládá písmeno
Zlatý řez v kompozici Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter
Zámky v našem okolí Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter Střední škola živnostenská Sokolov 2013.
Co je logo, vznik loga z obrázku (piktogramu)
RASTROVÁ A VEKTOROVÁ GRAFIKA
Strahovský klášter Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter
Světlostní kontrast Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter
2D grafika Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK 3. ročník oboru Kadeřník a Kuchař - číšník.
Druhy výtvarného umění
Bitmapa a pixel Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter Střední škola živnostenská Sokolov 2013.
Kompozice Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Formáty papíru Gramáž Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter Střední škola živnostenská Sokolov 2013.
Počítačová grafika – rastrová grafika
Bitmapová (rastrová) grafika
Základní pojmy Grafiky
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_057 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dagmar Vítková Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_060 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Počítačová grafika - teorie Autor:
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Vektorová grafika Výpočetní technika. jméno autoraMgr. Petr Jonáš název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Písmová osnova Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dagmar Vítková. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
VY_32_INOVACE_E3-07 KRESLÍME VEKTOROVOU GRAFIKOU I. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: SRPEN 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY VEKTOROVOU.
Barvy z fyzikálního a psychologického hlediska
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Počítačová grafika Výpočetní technika.
Rastrová grafika Výpočetní technika.
Tomáš Veselý, Lukáš Ratkovský, Luboš Rauer.
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen.
Použití ozdobného písma (fontu)
Počítačová grafika.
Monte Cassino Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter
Tiskové techniky Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter
Analýza obrazu Přehled programů  Sigmaimage (Mocha)  NIH-image, NCSA-image, ImageJ  Lucia  Gelmanager, Gelcompare,
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_19.
Tematická a monotematická výloha
KVADRATICKÉ NEROVNICE. Název projektuModerní škola Registrační číslo projektu CZ.107/1.500/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Bitmapová (rastrová) grafika
Jiří Simmer Pedagogická Fakulta, ZČU
Perspektivní zobrazení
Kreslíme vektorovou grafiku (1) v programu Zoner Callisto
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
Počítačová grafika VY_32_inovace_01_infgrafika_05 Vypracovala: Mgr. Lucie Bernátová Datum: březen 2014 Předmět:Informační technologie Ročník:8. ročník.
Prezentace Powerpoint 1 Prezentace vznikla v rámci projektu Škola 21. století, reg. číslo: CZ.1.07/1.3.06/ , který realizuje ZŠ a MŠ Lomnice nad.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Grafické editory Číslo DUM: III/2/VT/2/3/52 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA:III/2 TÉMATICKÁ OBLAST:Informační a komunikační technologie.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_047.ICT.13 Vektorová a rastrová grafika.
Grafické programy - opakování
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Převod objektů mezi formáty
VY_32_INOVACE_09_ICT_538_Jnc
Počítačová grafika Mgr. Petra Toboříková.
Transkript prezentace:

Grafický design, počítačová grafika Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter Střední škola živnostenská Sokolov 2013

„EU peníze středním školám“ Název projektu Moderní škola Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0526 Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název vzdělávacího materiálu Grafický design Číslo vzdělávacího materiálu VY_32_INOVACE_26_4 Jméno autora Mgr. Antonín Grafnetter Název školy Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace

Co je to grafika? Umělecká reprodukční technika Reprodukční znamená rozmnožovací – co nakreslíme, namalujeme, můžeme několikrát rozmnožit (tiskem, kopírováním atd.)

Grafiku můžeme rozdělit na: Uměleckou grafiku Počítačovou grafiku (grafický design)

Umělecká grafika Vytváří se ručně různými nástroji do různých materiálů. Z nich se pak tiskne na papír. Každý tento tisk se považuje za umělecké dílo – originál.

Příklady umělecké grafiky: Linoryt – obrázek se ryje rydly do lina Dřevoryt – ryje se do dřeva, z něj se pak tiskne Sítotisk (serigrafie) – kreslí se na plátno (síto) napnuté na rám A další … Všechny takové obrázky tiskneme ručně a tudíž jich nemůžeme udělat moc.

Linoryt je vyrytý ručně do lina, vytiskneme mnoho stejných obrázků, ale časem se lino zničí)

Dřevoryt Je vyrytý ručně do dřevěné desky. Můžeme tisknout více stejných obrázků, ale i tady se časem deska opotřebuje.

Počítačová grafika (grafický design) Vzniká na počítači, na němž musí být instalován software – počítačový program, který umí kreslit a upravovat obrázky Tato grafika je také reprodukční – můžeme její pomocí libovolně množit a získávat nekonečné množství kopií Od umělecké se liší tím, že člověk, tvůrce, který ji tvoří nemusí být výtvarník (nemusí umět kreslit a malovat)

Programy (software) k vytváření počítačové grafiky Corel – Corel Draw (vektorový) Corel Photo Paint (rastrový) Adobe – Photoshop (rastrový) InDesign Illustrator (vektorový) Gimp Picasa Zoner atd.

Co je rastrový (bitmapový) obrázek? Skládá se z pixelů Získáme jej výstupem z fotoaparátu, skeneru K jeho úpravě používáme programy pro úpravu fotografií (fotoeditory), nebo bitmapové (rastrové) programy (Photoshop, Photopaint, Gimp, Zoner atd.)

Postupné zvětšování pixelů při výřezu z obrázku u rastrové grafiky

Co je vektorový obrázek? Skládá se z linek – křivek, které můžeme vyplnit barvou Můžeme libovolně měnit jeho velikost, tvar, barvy (na rozdíl od bitmapové) Jeho okraje jsou hladké K vytvoření používáme vektorové programy, například Corel Draw, Illustrator aj.

Příklad vektorového obrázku

Příklad vektorového obrázku Reklamní grafika

Příklad vektorového obrázku Umělecká

Ukázka počítačové kresby pro filmovou animaci

Co potřebujeme k počítačové grafice? Počítač – měl by být výkonnější, grafika je náročná na výkon a práce nám půjde rychleji Tiskárnu (inkoustová, laserová, kopírka) Scanner (skener) – pomocí skeneru můžeme do počítače „ofotit“ ploché předlohy (obrázky, papíry, vlastně vše, co je placaté) Tablet – není nutný, ale je dobrý. Je to zvláštní tužka, kterou píšeme nebo kreslíme po zvláštní destičce a obraz se nám přenáší do počítače. Je to obdoba například „touchpadu“ v notebooku nebo dotykového displaye u mobilu. Digitální fotoaparát

Scanner (skener)

Grafický tablet

Fraktály Nevytváří člověk, ale generuje je počítač. Člověk na jejich podobu nemá vliv.

Klíčová slova Pixel Bitmapa, Rastr Reprodukce Software Křivka, Vektor Grafika

Zdroje: Vlastní archiv http://www.slavneobrazy.cz/obr/tabule/178.jpg http://pejey.com/work/cola/img1.jpg http://www.posterbar.cz/uploads/galerie/003/003grafika04.jpg http://www.prlog.org/11040138-opticpro-st64-slide-film-scanner-by-plustek.jpg http://www.typo.cz/wp-content/uploads/2009/10/a_intuos4_large-591x411.jpg http://www.zine.cz/mirror/AZOld/dimenze/3d.jpg