VY_32_INOVACE_ 02_ Lidé a čas

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_ 14_ Místo, kde žijeme Bezpečné přecházení
Advertisements

VY_32_INOVACE_ 10_ Rozmanitost přírody Procházka lesem (SADA ČÍSLO 2)
VY_32_INOVACE_03_ Příprava na čtení (SADA ČÍSLO 1)
VY_32_INOVACE_ 08_ Rozmanitost přírody Domácí zvířata (SADA ČÍSLO 2)
VY_32_INOVACE_07_Čtení slabik S, V, T (SADA ČÍSLO 1)
VY_32_INOVACE_08_Čtení slabik J,P (SADA ČÍSLO 1)
VY_32_INOVACE_ 04_ Lidé a čas Kalendář (SADA ČÍSLO 2)
VY_32_INOVACE_ 01_ Lidé a čas
VY_32_INOVACE_ 19_ Rozmanitost přírody Zelenina (SADA ČÍSLO 2)
VY_32_INOVACE_20_Hrajeme si s písmenky (SADA ČÍSLO 1)
VY_32_INOVACE_ 11_ Rozmanitost přírody Ovoce (SADA ČÍSLO 2)
Výukový program pro 2. třídu ZŠ,
VY_32_INOVACE_ 03_ Lidé a čas Roční období (SADA ČÍSLO 2)
VY_32_INOVACE_09_ čtení slov 1 (SADA ČÍSLO 1)
VY_32_INOVACE_12_ Čtení slov s porozuměním 1 (SADA ČÍSLO 1)
VY_32_INOVACE_ 16_hrajeme si, počítáme (SADA ČÍSLO 5)
VY_32_INOVACE_20_Hrajeme si s geometrickými tvary (SADA ČÍSLO 5)
VY_32_INOVACE_06_Čtení slabik (SADA ČÍSLO 1)
VY_32_INOVACE_10_Sčítání a odčítání do 10 (SADA ČÍSLO 5)
VY_32_INOVACE_ 05_ Lidé a čas Určování času (SADA ČÍSLO 2)
VY_32_INOVACE_12_Číslice 11 – 20 (SADA ČÍSLO 5)
Důležitá telefonní čísla
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
VY_32_INOVACE_ 19_Lidé kolem nás Volný čas (SADA ČÍSLO 2)
VY_32_INOVACE_17_Počítáme s obrázky (SADA ČÍSLO 5)
ČLOVĚK A PŘÍRODA Zeměpis
VY_32_INOVACE_04_ Počet slabik (SADA ČÍSLO 1)
VY_32_INOVACE_15_ Čtení vět s obrázky (SADA ČÍSLO 1)
VY_32_INOVACE_18_Porovnávání čísel do 100 (SADA ČÍSLO 5)
VY_32_INOVACE_16_ Rozvoj jazykových schopností 1 (SADA ČÍSLO 1)
VY_32_INOVACE_07_Porovnávání čísel do 5 (SADA ČÍSLO 5)
VY_32_INOVACE_18_ Rozvoj jazykových schopností 3 (SADA ČÍSLO 1)
VY_32_INOVACE_19_Geometrické tvary (SADA ČÍSLO 5)
ČLOVĚK A PŘÍRODA Zeměpis
ČLOVĚK A PŘÍRODA Zeměpis
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
VY_32_INOVACE_11_Porovnávání čísel do 10 (SADA ČÍSLO 5)
VY_32_INOVACE_19_ Čtení slabik – pohádka (SADA ČÍSLO 1)
VY_32_INOVACE_11_ Čtení slov 3 (SADA ČÍSLO 1). INFORMACE PRO UČITELE Jméno autora výukového materiálu: Mgr. Lenka Červinková Datum (období), ve kterém.
VY_32_INOVACE_ 16_ Místo, kde žijeme Dopravní značky (SADA ČÍSLO 2)
VY_32_INOVACE_10_ čtení slov 2 (SADA ČÍSLO 1). INFORMACE PRO UČITELE Jméno autora výukového materiálu: Mgr. Lenka Červinková Datum (období), ve kterém.
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
VY_32_INOVACE_16_Čtení slov s di, ti, ni (SADA ČÍSLO 4)
ČLOVĚK A PŘÍRODA Zeměpis
ČLOVĚK A JEHO SVĚT VY_32_INOVACE_ 20_Lidé kolem nás
VY_32_INOVACE_14_ Čtení vět s porozuměním (SADA ČÍSLO 1)
VY_32_INOVACE_13_ Čtení slov s porozuměním 2 (SADA ČÍSLO 1)
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
ČTENÍ VY_32_INOVACE_11_Hláska a písmeno ř,Ř, ch,Ch, čtení slabik a slov s písmeny Ř, Ch (SADA ČÍSLO 4)
VY_32_INOVACE_ 13_porovnávání čísel do 20 (SADA ČÍSLO 5)
VY_32_INOVACE_01_Hláska a písmeno K, čtení slabik, slov
VY_32_INOVACE_19_Č tení s využitím alternativních metod čtení - zvířata (SADA ČÍSLO 4)
VY_32_INOVACE_01_ Příprava na čtení 1 (SADA ČÍSLO 1) (1) (2)
VY_32_INOVACE_02_ Příprava na čtení 2 (SADA ČÍSLO 1) (1) (2)
VY_32_INOVACE_ 11_ Ohraničení ČR (1) (2) (SADA ČÍSLO 6)
VY_32_INOVACE_17_Čtení slov s dě, tě, ně (SADA ČÍSLO 4)
VY_32_INOVACE_13_Čtení s využitím alternativních metod - oblečení (SADA ČÍSLO 4)
VY_32_INOVACE_ 15_číselné řady do 5 (SADA ČÍSLO 5)
VY_32_INOVACE_20_Čtení s využitím alternativních metod čtení – hračky (SADA ČÍSLO 4)
VY_32_INOVACE_03_Sčítání do 5 (SADA ČÍSLO 5) INFORMACE PRO UČITELE Jméno autora výukového materiálu: Mgr. Lenka Červinková Datum (období), ve kterém.
VY_32_INOVACE_08_ Číslice 6 – 10 (SADA ČÍSLO 5) INFORMACE PRO UČITELE Jméno autora výukového materiálu: Mgr. Lenka Červinková Datum (období), ve kterém.
VY_32_INOVACE_04_ Odčítání do 5 (SADA ČÍSLO 5) INFORMACE PRO UČITELE Jméno autora výukového materiálu: Mgr. Lenka Červinková Datum (období), ve kterém.
VY_32_INOVACE_03_Hláska a písmeno C, Č, čtení slabik, slov
VY_32_INOVACE_15_Čtení slabik di, ti, ni (SADA ČÍSLO 4)
VY_32_INOVACE_14_Čtení slov s dvojhláskou ou, au (SADA ČÍSLO 4)
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
Základní škola Jindřicha Pravečka Výprachtice 390
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_ 02_ Lidé a čas Hodiny (SADA ČÍSLO 2) 1

INFORMACE PRO UČITELE Jméno autora výukového materiálu: Mgr. Lenka Červinková Datum (období), ve kterém byl VM vytvořen: leden 2012 Ročník, pro který je VM určen: 1.– 6. ročník ZŠ speciální (možno použít i pro žáky starší – opakování probraného učiva) Vzdělávací obor: Člověk a jeho svět Učivo: Určování a měření času, hodiny s ciferníkem. Metodické poznámky: Výukový materiál je připraven pro nácvik základní orientace v čase, procvičení časových pojmů a orientace v nich. Použité zdroje: DVD 320 000x obrázky – Terasoft, MS Powerpoint

„Ahoj kamarádi. Tak tu máme další povídání o čase „Ahoj kamarádi! Tak tu máme další povídání o čase. Již všichni určitě víte, co je to čas, jak se jmenují dny v týdnu, měsíce a také roční období. Víte, čím měříme čas? Čas měříme hodinami, ale nejsou hodiny jako hodiny a my si o nich teď budeme vyprávět.

DEN MÁ 24 HODIN Čas měříme hodinami, to už všichni dobře víme. Ale jsou hodiny jako hodiny?

Den má 24 hodin. Chcete-li vědět, kolik je hodin, podíváte se na hodinky. Dříve lidé měřili čas různými způsoby. Jaké druhy hodin jsou, můžete vidět na následující straně. Klikni na hodiny a dozvíš se, k čemu slouží.

Hodiny Tyto hodiny uvidíme téměř všude. Doma je máme v obývacím pokoji nebo v kuchyni. Najdeme je ve školní třídě či ve městě nebo také na kostelní věži.

Digitální budík Hodiny, které má doma snad každý z nás. Každé ráno zazvoní „crrrrrrrrrrr!!“ a my musíme vstávat. Malí i ti velcí, do školky, do školy i do práce. Vstávat se zkrátka musí. Jen v sobotu a v neděli náš budík většinou odpočívá a my můžeme déle spát.

Stopky Důležité hodiny hlavně pro sportovce. Když potřebujeme změřit čas běžce, lyžaře, cyklisty, zkrátka jakéhokoliv sportovce, použijeme právě hodiny, kterým říkáme stopky.

Kapesní hodinky Tak tyhle hodinky již dnes tak často neuvidíte. Dříve je pánové nosili často. V kapsičce u saka je měl téměř každý pán. Dnes už nosíme hodinky spíše náramkové.

Náramkové hodinky Náramkové hodinky má téměř každý z nás. Nosíme je na ruce (na zápěstí) a máme je stále při sobě. Můžeme tak kdykoliv vědět, jaký je přesný čas. Náramkové hodiny mohou být ručičkové či digitální.

Přesýpací hodiny Hodiny, které se již dnes běžně nepoužívají. Čas se zde měří podle toho, za jak dlouho se přesype písek z jedné strany hodin na druhou.

Jestlipak znáte pojmy: MINULOST – PŘÍTOMNOST - BUDOUCNOST

Ťukni na balónky a dozvíš se víc.

Minulost je to, co už uplynulo. To co už dávno uběhlo a teď už není.

PŘÍTOMNOST Přítomnost je doba, která probíhá právě teď. V tomto čase, v tuto chvíli.

BUDOUCNOST Budoucnost je doba, která teprve přijde. Nikdo z nás neví, co nás čeká, co bude a co se v budoucnosti stane. V budoucnosti budou z dětí dospělí a z dospělých staří lidé.

AHOJ PŘÍŠTĚ!!!

POUŽITÉ ZDROJE: Obrázky: DVD 320 000x obrázky – Terasoft, multimedia s.r.o. Klauny nakreslila Bc. Milena Švermová.