MT. Světlo a expozice  Množství světla dopadající na objekt Denní doba Počasí Černá/bílá Barvy Jas.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Informační a komunikační technologie ročník Základy focení – základní pojmy Bohumil Bareš.
Advertisements

Počítačová grafika.
Základy fotografování kompozice snímku
FOTOGRAFOVÁNÍ A PRÁCE VE FOTOKOMOŘE
Digitální fotografie.
Specializovaná fotografie
Jak fotografovat bouřky a blesky
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen.
Hra milionář Procvičujeme si jednotky hmotnosti
JAK POŘÍDIT KVALITNÍ SNÍMKY PRO PROJEKTY V POZEMNÍ FOTOGRAMMETRII METODICKÝ NÁVOD
Ostříš 2010 Nastavení foťáku a jeho ovládání. Foťáky fotomobily - nejde nastavit skoro nic kompakty namiř a foť pokročilejší kompakty (ultrazoom, skoro.
Úprava fotografie na počítači
1. Základy fotografování
Základy digitální fotografie
MONITOR.
19. Počítačová grafika (získávání, úpravy a publikování fotografií, práce v rastrovém grafickém editoru)
Reguluje množství světla, které prochází objektivem fotoaparátu Značí se f Skládá se z řady čísel: f1 f 1,4 f2 f2,8 f4 f5,ž f8 f11 f16 f22 f32 f64.
Tato prezentace byla vytvořena
Kdo chce být milionářem ?
Základy počítačové grafiky
Úprava fotografie v ZME Mgr. Ivana Pechová. Úvod do grafiky Úvod do grafiky Úvod do grafiky Úvod do grafiky Parametry ovlivňující kvalitu fotografie Parametry.
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen.
Technické údaje. * Při výběru fotoaparátu máme možnost volit mezi velkým množstvím přístrojů. * Vodítkem při výběru toho pravého mohou být kromě ceny.
Fotografie je ve skutečnosti zachycení světla Světla musí být pro správnou fotografii správné množství Úskalí: ▫ světelné podmínky během dne mění ▫ je.
Násobení a dělení čísel (10,100, 1000)
počítačová grafika XI – jak fotografovat I
Cvičná hodnotící prezentace Hodnocení vybraného projektu 1.
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.20/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
VY_32_INOVACE_FOTF11260ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
GRAFIKA A DIGITÁLNÍ FOTOGRAFIE
Stopařův průvodce digitální fotografií. Digitální fotoaparát se představuje digitální zrcadlovka, nejblíže klasice kompaktní fotoaparáty EVF: zrcadlovky.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
KVALITA DIGITÁLNÍCH SNÍMKŮ V KONTEXTU POZEMNÍ FOTOGRAMMETRIE ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE FAKULTA STAVEBNÍ KATEDRA GEOMATIKY Listopad 2013Studentská.
Digitální fotografie 1. semestr
Přehled a parametry digitálních fotoaparátů
Úvod do používání digitálního fotoaparátu
VY_32_INOVACE_09_ICT_527_Jnc
Základy fotografování (V. Část)
PERIFERNÍ ZAŘÍZENÍ Digitální fotoaparát
1. Základy fotografování
Mgr. Ivana Pechová Mimimum fotografa Mgr. Ivana Pechová
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Digitální fotografie. Digitál se představuje:  digitální zrcadlovka – nejblíže klasice  kompaktní fotoaparáty  EVF: zrcadlovky bez zrcadla  3 základní.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_060 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Základní pojmy, základy teorie a praxe
Vlastnosti digitálního fotoaparátu
Astronomická fotografie
Perspektiva Perspektiva je optický jev, jenž způsobuje: Perspektiva je optický jev, jenž způsobuje: – že se vzdálené objekty jeví zdánlivě menší než objekty.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Správná odpověď? Opakování celkového učiva o Základní skladbě obrazu – kompozici obrazu.
Písemka. 01. pomocí minimálně 4 obrázků vysvětlete rozdíl mezi bitmapovou a vektorovou grafikou bitmapová grafika Vektorová grafika.
Fotografie. O co se jedná? je proces získávání a uchování obrazu za pomocí specifických reakcí na světlo, a také výsledek tohoto procesu. Zahrnuje získání.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Základy počítačové grafiky III
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
DIGITÁLNÍ FOTOAPARÁTY
Počítačová grafika Maturitní otázka č. 19 Martin Ťažký.
Základy fotografování
Fotografování (3). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Základní pojmy fotografa Číslo DUM: III/2/VT/2/3/44 Vzdělávací předmět: Pracovní výchova, Informatika.
Nastavení fotoaparátu (4). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Fotoaparát.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
OPTICKÉ PŘÍSTROJE Lupa slouží k pozorování malých blízkých předmětů spojná čočka s ohniskovou vzdáleností do 25 cm zvětšuje 10x předmět.
Tajemství fotografování Cvičná prezentace. Fotografické přístroje Různé typy fotografických přístrojů jsou vybaveny různými druhy hledáčků Mezi další.
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Jitka Křížková, MBA NÁZEV: VY_32_INOVACE_1B_04 TÉMA: VYNÁLEZY.
Kódování obrazu Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního města Prahy.
LCD monitor Nikola Kodetová\1.L.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Základní pojmy fotografa
1) LIDSKÉ OKO AKOMODACE =děj vyklenování či zplošťování čočky – umožňuje zaostřování Oko je vyplněno kapalinou Rohovka je průhledná (vchod světla) Průchod.
Transkript prezentace:

MT

Světlo a expozice  Množství světla dopadající na objekt Denní doba Počasí Černá/bílá Barvy Jas

Black on black

White on white

Black and white

Světlo a expozice  Citlivost flmu ISO International Standarts Organization Čím vyšší hodnota, tím citlivější Př. Film s hodnotou ISO 1600 velmi málo světla X ISO 25 64x více světla

ISO

Světlo a expozice  Clona – aparture Otvor objektivu, mění se otáčením  Clonové číslo Čím menší, tím více světla osvítí film během expozice v daném čase

Clona

 Clonová čísla 1,4 2 2,8 4 5,

Clona

Světlo a expozice  Obrázek objektiv stupnice hloubky ostrosti

Čas  Expoziční čas Doba, po kterou je závěrka fotoaparátu otevřená Čím delší expozice, tím více světla pronikne k filmu Udává se v sekundách

Čas

 Hodnoty času: ½ ¼ 1/8 1/15 1/30 1/60 1/125 1/250 1/500 1/1000

Čas a clona  Čím menší hodnota clony, tím méně času je potřeba  Čím delší čas, tím méně potřebujeme světla, tím větší je clona

Čas a clona

 Analogie Chci naplnit litrovou láhev, použiju hadici se širokým průměrem Čím širší, tím rychleji

Světlo a expozice  Expozimetr Zařízení, které změří jas scény

Ovládání fotoaparátu  Manuální Číslo clony a čas závěrky  Poloautomatické Stačí jeden z údajů, buď clonové číslo (A) nebo čas ○ S – shutter (Nikon) ○ Tv – time (Cannon)

Ovládání fotoaparátu  Předvolby na různé objekty Běžné objekty ○ Krajiny (upřednostněná hloubka ostrosti) ○ Sport (čas závěrky) ○ Portréty (clona)

Pohyb a čas závěrky  Dvě varianty zachycení pohybu  A. zmrazení  B. rozmazání

Pohyb a čas závěrky

 Zmrazení 1/500  Rozmazání 1/30  Sledovat foťákem pohyb

Hloubka ostrosti clona  Při cloně 2 je např. zaostřen pouze objekt

Hloubka ostrosti clona  Při sloně 22 se zaostří i prvky v okolí

Hloubka ostrosti  Hloubka ostrosti Pásmo přijatelné ostrosti na fotografii

Hloubka ostrosti  Dlouhé objektivy 300 – 600 mm Malá hloubka ostrosti  Širokoúhlé objektivy 28 – 35 mm Větší hloubka ostrosti

Hloubka ostrosti  Vzdálenost fotoaparátu od objektu  Detail x krajina

Městská krajina

Hloubka ostrosti

Hloubka ostrosti – vzdálenost objektu

Hloubka ostrosti  Clona Velká světelnost – malé clonové číslo – omezená hloubka ostrosti Malá světelnost – velké clonové číslo – zvětšuje hloubku ostrosti

Hloubka ostrosti

Domácí úkol  1. Čas

Domácí úkol  2. Clona

Domácí úkol  3. ISO

Domácí úkol  4. hloubka ostrosti