Kam kráčí internetová reklama? Jiří Donát, Ph.D Managing Consultant, Capgemini Marketing Challenge Forum, 19. října 2006.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora personálních procesů v HR Vema Jaroslav Šmarda
Advertisements

Vstupte úspěšně na online trh ACOMWARE s.r.o. • Hvězdova 1689/2a, Praha 4 • Tel.: •
Stránka 1, © Vema, a. s.. Stránka 2, © Vema, a. s. Podnikové aplikace  Integrovaný podnikový systém (Integrated Business System):  komplex aplikací.
Využití potenciálu mobilního kanálu
Mobilní display kampaně
Best Online Media Mediální zastoupení 21 webů zejména z oblasti informačních technologií připravuje internetové reklamní kampaně na míru a nyní uvádí ve.
 Škola: ZŠ, ul. L. Kuby 48, České Budějovice  Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání, druhý stupeň  Předmět: Občanská výchova  Ročník: 8,9 
Printforum 2011 Přednáška Technologická přeměna – a důsledky pro tiskárny Prof. Dr. Thomas Helbig Poradce podniků v polygrafickém průmyslu
Mezinárodní konkurenceschopnost, její faktory a aplikace na ČR
Rozbor a výsledky integrovaných mobilních kampaní Aktuálně.cz Ondřej Švihálek, Centrum Holdings 13. října 2010.
Zahraniční inspirace Mobile Internet Fórum Marián Nič Crazy Tomato, s. r. o
Řízení vztahu se zákazníky integrované do ERP systému
Mobile Internet Forum 2009 Petr Škvařil 8. října 2009 Případové studie mobilního marketingu.
Elektronický obchod. Požadavky na funkčnost aplikace nabídka zboží zboží se může prodávat za různé ceny (akční nabídky, sezónní výprodeje) evidence zákazníků.
DATA MINING Irma Macháčová PROČ DATA MINING?
Prezentace k semináři „ePraha – výzvy a příklady řešení“ ANALÝZA INFORMAČNÍCH POTŘEB (V PRAZE) Březen 2006 / Petr ŽIŽKA / STEM/MARK, a.s.
Siemens PLM Software © Siemens Product Lifecycle Management Software Inc. All rights reserved Využití CAM Express pro řízení obráběcích strojů a.
1 AOV „Nástroje a distribuční cesty v současné ekonomické a obchodní situaci mezi výrobcem a spotřebitelem v aplikaci společností Sanitec“ Ing.Michal.
TOP CZ digitální trendy – 2014 Tomáš Veselý. Digitální inovace Co je zajímavé z pohledu inzerenta?
Postoje k mobilnímu marketingu Alena Ivánková Research Project Manager, MEDIARESEARCH 13/10/2010 – Mobile Internet Forum.
ZOHO OFFICE Vypracovala: Iva Ptáčková, A11B0605P 1.
Informační systémy podnikové systémy CRM
>> 1 Ing. Zdeněk Vejvoda Technologická podpora liberalizace Bratislava
, Elektronické služby knihoven prakticky, Praha Portál STM Lucie Hejná Státní technická knihovna
Obsah  Představení  Úrovně cílení na zákazníky  Co je to segmentace  Workshop –prototyp segmentace ihned a ručně.
Online prodeje jako součást multikanálového přístupu v praxi
1 Mobile Internet Fórum října Ekosystém internetové reklamy Cílení dle kontextu (klíčová slova, sekce) Reklamní formáty (bannery, text,
Marketingové komunikace Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název.
1 Rešení Cisco a Linksys – segment SMB. 2 Linksys/Cisco Domácíuživatelé Střední a velké korporace Domácí a malé kanceláře, střední firmy Středně velké.
NaviTerier Navigační systém pro zrakově postižené.
Řešení elektronického docházkového systému Vema
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Cisco Confidential © 2010 Cisco and/or its affiliates. All rights reserved. 1 Cisco Services Zbynek Pakandl / / comm
VZDĚLÁVÁNÍ ÚČASTNÍKŮ KOMUNITNÍHO PLÁNOVÁNÍ SOCIÁLNÍCH SLUŽEB VE SPRÁVNÍCH OBVODECH HL. MĚSTA PRAHY.
SCHÉMA MODELU PERSONÁLNÍ PRÁCE VE SKUPINĚ ČEZ
Využití internetu a sociálních sítí v lesní pedagogice Jiří Dolejší
1 Informační systém autoservisu Softwarové inženýrství 2003.
9.Komunikace.
UŽITÍ DÍLA § 12. (4) Právem dílo užít je a) právo na rozmnožování díla (§ 13), b) právo na rozšiřování originálu nebo rozmnoženiny díla (§ 14), c) právo.
Systémové pojetí hospodářské organizace
Aplikace DVB-T Český Telecom, a.s.. 2 Agenda DVB-T MHP Platforma ČTc DVB-T MHP Platforma ČTc – aplikace Shrnutí cílů společnsti Český Telecom, a.s.
Podnikání na Internetu outsourcing, virtuální firmy Letní semestr 2005 Jana Holá IX.
Peníze.CZ - první finanční server pro každého INTERNET A FINANČNÍ INSTITUCE Láska z donucení nebo cesta k prosperitě ? Tomáš Prouza, Peníze.CZ.
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
1 © Mediaresearch, a.s., 2008 NetMonitor a AdMonitoring Výsledky za říjen 2008.
Marketingová komunikace
Ekonomické přežití nových médií Ekonomický a politický kontext fungování médií ve světě a v ČR Tomáš Prouza, Peníze.CZ.
Rozvoj nehlasových služeb Současnost a budoucnost mobilních sítí
Strana: 1 © Vema, a. s. Ucelené řešení pro řízení lidských zdrojů, ekonomiky a logistiky.
Základní principy řešení a využití ERP aplikací
MARKETING.
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
Marketing v pojišťovnictví února 2007 E :45 – 17:15 hod.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Internetová reklama očima uživatele dnes a zítra Jan Makovička Ringier ČR a.s. Klub WebTop100,
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
EurActiv.cz Informační portál o dění v Evropě. PREZENTACE INFORMAČNÍHO PORTÁLU EURACTIV.CZ Obsah Co je EurActiv.cz? Info o EurActiv.com Obsahová struktura.
Podpora projektům EU SF aneb kvalitní podpora pro kvalitní projekty Ing. Jan Knyttl
DISTRIBUCE.
12. Přednáška – Formy elektronického obchodování Ing. Jiří Zmatlík, Ph.D. ČVUT, Fakulta elektrotechnická Katedra ekonomiky, manažerství a humanitních věd.
8. Marketing.
VÝZKUM A INTERNET Internet Advertising Conference Vít Smékal, OMG
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Moderní informační systémy - úvod do teorie, druhy IS v cestovním ruchu.
On-line marketing a jeho možnosti Co uvidíte?  Význam on-line marketingu  Celkový pohled na internet  Sociální sítě  Vychytávky na internetu.
Marketingové techniky
Marketingová komunikace
Marketingové strategie
Informační systémy podnikové systémy CRM
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Transkript prezentace:

Kam kráčí internetová reklama? Jiří Donát, Ph.D Managing Consultant, Capgemini Marketing Challenge Forum, 19. října 2006

2 Agenda Vznik infrastruktury pro automatizované individuální oslovení spotřebitelů Důsledky pro reklamní průmysl Oddělení personalizace od prodeje a přechod k budoucímu pojetí CRM – spolupráci konkurentů v zákaznické obsluze Nenásilný přechod ve večerní diskusi…

3 Přechod k době masové individuální obsluhy Průmyslová revoluce byla dobou hromadné výroby Do tohoto schématu spadá i dnešní vysílání, které je masovým kopírováním necílených informací  rozhlasové a TV programy jsou analogií marketingové segmentace Díky vzniku univerzální informační infrastruktury je dnes poprvé možné hromadně vyrábět nejen hmotné předměty, ale též služby. Vstupujeme tak do doby masové personalizace  automatizovaný prodejní systém může doručit osobní službu, která je kvalitnější než služba lidského prodejce. Další příklady:služby vyhledávání vlakového spojení, personalizovaná média

4 Millióny ,400 1,200 1, Bezdrátové internetové terminály předstihnou připojená PC ke konci roku 2003 ! Celkový počet mobilních uživatelů (MeT 2000) Předpokládaný počet PC připojených k internetu (Dataquest 02/2000) Předpokládaný počet mobilních internetových terminálů (MeT 2000) Většina přístrojů připojujících uživatele k internetu bude mobilních

5 Mobilní uživatelé chtějí cílenou reklamu Consumer Mobile Advertising report, conducted with more than 1,200 mobile Internet users across the US, Europe and India, reveals that targeted mobile advertising is 50 percent more acceptable to mobile Internet users than untargeted ads. 78 percent said they would be happy to receive mobile advertising that is tailored to their interests.  Of those, 64 percent would be willing to provide personal details to be analyzed to improve relevance of targeted ads. Zdroj: Cellular-News, UK - Oct 3, 2006

6 Vize budoucích aplikací Vyšší míra personalizace, nezávislá na službě a způsobu jejího doručení Vznik komplexních služeb integrujících nejrůznější informační zdroje, které zároveň využívají lokalizaci a znalost zákazníka (personalizace a obsluha v kontextu)

7 Vize budoucích služeb Nezávislé na způsobu doručení K dispozici vždy Expandují do našeho denního života

8 Příklady služeb budoucnosti Zákazník v hypermarketu Řidič hledající benzínovou stanici Turista v nezná- mém městě

Reklama budoucnosti, aneb důsledky přechodu od masového vysílání k masové personalizaci

10 Dvě strany vztahu Kupující - potřebuje koupit Prodávající potřebuje prodat

11 Doba masové výroby a vysílání Zahlcení uživatelů „výkřiky“ Snaha odlišit se originatitou, nikoliv cíleností a respektováním uživatele Consolidate Bills into One Low Monthly Payment Get Out Of Debt NOW!! We'll help you payoff your Bills and Reduce Debt. VIAGRA Is the breakthrough medication that has restored or enhanced the Sex lives of millions of men. Is available to you online and FedEx tm delivered to your mailbox at GUARANTEED LOWEST PRICES STOP ! If you never read another please take a moment to read this one, this really is worth your valuable time. Zdroj: výběr z mých dnešních (!) mailů Hey Chris Check Out This WatchHey Chris Check Out This Watch - I just got my wife a Bvlgari watch andI just got my wife a Bvlgari watch and

12 Cíl: Doba masové personalizace Maximalizace užitku, nikoliv maximalizace množství při předem odhadované (nízké) výtěžnosti Možnost uplatnit znalost každého osloveného Možnost mít pod kontrolou kontext oslovení Možnost získání osobní zpětné vazby Možnost personalizovat náš produkt

13 Nové a tradiční nástroje cíleného oslovení Katalogy (Yellow pages) Kontextová reklama Reklama ve specializovaných médiích Sponzoring specializovaných organizací a spolků Direct mailing (ve svém původním smyslu) Individuální oslovení Segmentace

14 Nová role: Automatizovaný osobní poradce Vize: Informační poradce (automatizovaný osobní asistent) zákazníka - nástupce reklamy Sleduje chování svých zákazníků, zejména jejich nákupní a uživatelské preference Sbírá zpětnou vazbu - spokojenost zákazníků s informačními zdroji, zbožím a službami. Na základě těchto informací průběžně vytváří dynamický profil zákazníka a skupiny „vzájemně podobných“ zákazníků Nabízí své služby prodejcům a poskytovatelům služeb Přemění reklamu na užitečnou informaci respektující osobnost a kontext situace daného zákazníka Je nezávislý na informační infrastruktuře (mobilní přístup, fixní přístup) – jde o zcela “virtuání společnost” Vztah se zákazníkem musí být založen na vzájemné důvěře!

15 Struktura dnešních internetových služeb Vrstva portálů a vyhledáváčů Vrstva internetových aplikací Hardwarová infrastruktura Přístupová zařízeníKomunikační infrastruktura Informační zdroje Diskuse Služby Obchody Vyhledávače Většina personalizace je zde Portály

16 Struktura služeb budoucnosti Vrstva personalizace Vrstva dynamických služeb Vrstva software a dat Hardwarová infrastruktura Přístupová zařízeníKomunikační infrastruktura Softwarové komponentyHudbaTextyFilmyDalší autorská díla Interaktivní obsah Interaktivní hry Statická vrstva - Informace Dynamická vrstva - Služby Osobní poradciHodnotící a vyhledávací služby Hardwarová přístupová vrstva Softwarová přístupová vrstva Vzdělávání, zábava

17 Co se nezmění – dva základní kameny prodejního procesu Vytvoření pozitivní atmosféry  Kontaktování zákazníka se správnou nabídkou ve správný čas, čímž demonstrujeme, že si vážíme jeho času Vyřešení zákazníkova problému  Porozumění jeho potřebám a návrh realistického řešení  Schopnost tyto potřeby předvídat Diskuse: Jaká bude v budoucnu role osobního prodeje a budování vztahu se zákazníkem?

18 Cena produktu Komodity (mléko, rohlíky) Spotřební elektronika Domy, automobily Které produkty se prodávají osobně? Množství požadované informace Levné Vysoké. Vyžadován osobní prodej Střední, ale možno ji získat samoobslužně Žádné Drahé

19 Komodity (mléko, rohlíky) Spotřební elektronika, automobily Do- my? Které produkty se budou prodávat osobně? Cena produktu Množství požadované informace Levný Vysoké. Vyžadován osobní prodej Střední, ale možno ji získat samoobslužně Žádné Drahý

20 Cena produktu Komodity (mléko, rohlíky) Spotřební elektronika Domy, automobily Role klasické reklamy dnes (hmm, nic jiného není…) Množství požadované informace Žádné DrahýLevný Vysoké. Vyžadován osobní prodej Střední, ale možno ji získat samoobslužně

21 Komodity (mléko, rohlíky) Spotřební elektronika, automobily Do- my? Role klasické reklamy v budoucnu Cena produktu Množství požadované informace Vysoké. Vyžadován osobní prodej Střední, ale možno ji získat samoobslužně DrahýLevný Žádné

22 Komodity (mléko, rohlíky) Spotřební elektronika, automobily Do- my? Role osobního asistenta Cena produktu Množství požadované informace Vysoké. Vyžadován osobní prodej Střední, ale možno ji získat samoobslužně DrahýLevný Žádné

23 Reklama v době masové personalizace? Užitečná informace respektující osobnost uživatele a aktuální kontext.

24 Questions/Comments?