Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních školách ve třídách s integrovanými žáky se specifickými poruchami učení pomocí informačních.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních školách ve třídách s integrovanými žáky se specifickými poruchami učení pomocí informačních.
Advertisements

1. ročník S O U GONIOMETRICKÉ FUNKCE PDF Poznámky pro žáky se SPU
Goniometrické funkce Tangens Nutný doprovodný komentář učitele.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Úhly v trojúhelníku Vlastnosti úhlů v trojúhelníku
POZNÁMKY ve formátu PDF
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
F U N K C E Ing. Milan HANUŠ TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky.
Slovní úlohy o společné práci
V ý p o č t y p l o c h Milan HanušPřehled učiva TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého.
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Obvody a obsahy rovinných obrazců
SINOVÁ VĚTA PRO III. ROČNÍK SOU Poznámky pro žáky se SPU DOC PDF
trojúhelníka Konstrukce Milan Hanuš,
řešené soustavou rovnic
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Vzorce na umocnění.
NEROVNICE Ing. Milan HANUŠ TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky.
TRIGONOMETRIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Goniometrické funkce Řešení pravoúhlého trojúhelníku
Trojúhelník – II.část Mgr. Dalibor Kudela
. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
Užití Pythagorovy věty – 5. část
MILAN HANUŠ Přehled učiva TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky.
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Goniometrické funkce Kosinus Nutný doprovodný komentář učitele.
- řešení pravoúhlého trojúhelníku
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních školách ve třídách s integrovanými žáky se specifickými poruchami učení pomocí informačních.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Milan Hanuš TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních.
Zábavná matematika.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
TRIGONOMETRIE OBECNÉHO TROJÚHELNÍKU
Kvadratické rovnice pro S O U (x - 5)(x + 5) = 0 S = 1/2gt2
Milan Hanuš TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních.
Milan Hanuš TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních.
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
 př. 7 výsledek postup řešení Vypočti velikost obsah trojúhelníku ABC. A[-2;1;3], B[0;1;3], C[-2;1;-1]
Trojúhelník Vnitřní a vnější úhly v trojúhelníku Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR.
Goniometrické funkce pro III. ročník
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Věta usu - konstrukce trojúhelníku
Goniometrické funkce.
Pravoúhlý trojúhelník
14_Řešení pravoúhlého trojúhelníka – Euklidovy věty
Shodnost geometrických útvarů
DĚLENÍ ČÍSLEM 7 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
PRAVOÚHLÝ TROJÚHELNÍK
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Milan Hanuš PŘEHLED UČIVA Výuka anglického, německého jazyka a matematiky.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_22 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Lineární funkce Zdeňka Hudcová Přehled učiva ÚvodÚvod Definice a=b=0 a=0 b=0 Vyšetření monotonie Průsečík s y Úkol 1 Úkol 2Definice a=b=0a=0 b=0Vyšetření.
24.1 Písemné sčítání dvojciferných čísel v oboru do 100
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
KONTROLNÍ PRÁCE.
Užití podobnosti - dělení úsečky
Milan Hanuš TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních.
Milan Hanuš TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních.
5,2 Milan Hanuš X Poznámky TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého.
Milan Hanuš Přehled učiva TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky.
Milan Hanuš TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních.
př. 6 výsledek postup řešení
SINOVÁ VĚTA Milan Hanuš;
Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních školách ve třídách s integrovanými žáky se specifickými poruchami učení pomocí informačních.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Vnitřní a vnější úhly v trojúhelníku
Goniometrické funkce funkce kosinus
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Goniometrické funkce v pravoúhlém trojúhelníku
Transkript prezentace:

Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních školách ve třídách s integrovanými žáky se specifickými poruchami učení pomocí informačních a komunikačních technologií TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR KOSINOVÁ VĚTA K učebnici Calda, E.: Matematika pro dvouleté a tříleté učební obory SOU 3. díl Prometheus, 2004, s. 113 Milan Hanuš Přehled učiva T E S T

Kosinová věta a2 = b2 + c2 – 2bc cosα b2 = a2 + c2 – 2ac cosβ c2 = a2 + b2 – 2ab cosγ C γ a b α β A c B Výpočet úhlu Výpočet strany

UŽITÍ KOSINOVÉ VĚTY 1. Řešení obecného trojúhelníka zadaného podle věty sss Pomocí kosinové věty vypočteme dvakrát protilehlé úhly a dopočteme 3. úhel podle věty o součtu úhlů v trojúhelníku. 2. Řešení obecného trojúhelníka zadaného podle věty sus Nejdříve dopočteme 3. stranu pomocí kosinové věty. Pak opět pomocí kosinové věty zbývající úhly (můžeme ale použít i sinovou větu). C γ b a α β A c B

Příklad: V trojúhelníku ABC je c = 5 m; α = 50°20´; b = 7 m Příklad: V trojúhelníku ABC je c = 5 m; α = 50°20´; b = 7 m. Vypočtěte jeho obvod. UŽITÍ KOSINOVÉ VĚTY o = a + b + c; c = 5 m, b = 7 m; a = ? Kalkulačka o = + 7 + 5 = 17,41 m Kalkulačka Obvod trojúhelníka je 17,41 m. C b = 7 m a α = 50°20´ A c = 5 m B Kalkulačka trojúhelníka

UŽITÍ KOSINOVÉ VĚTY Příklad: V trojúhelníku ABC je a = 5m; b = 8m; c = 4m.. Vypočtěte jeho zbývající vnitřní úhly. C γ b = 8m a = 5m α β c = 4m A B α = ? γ = ? β = ? γ = 180° – 30°45´12.67“– 125°5´58,68“ = = 24°8´48,65“ γ = 24°8´48,65“ Shift cos ((5^2 + 4^2 – 8^2) / 2 / 5 / 4)= β = 125°5´58,68“ = 125°5´58,68“ Kalkulačka Shift cos ((8^2 + 4^2 – 5^2) / 2 / 8 / 4) = 30°45´12,67“ Kalkulačka Kalkulačka α = 30°45´12,67 Kalkulačka trojúhelníka

TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR K O N E C T E S T

A β = 89°3´30,33“; γ = 40°36´29,67“ α= 41°50´58,79“; β = γ = 69°4´30,6“ c = 7,021 m α = β = γ = 60° A V trojúhelníku ABC je c = 5 m; α = 50°20´; b = 8 m. Vypočtěte zbývající úhly. V trojúhelníku ABC je a = 5 m; b = =7 m; c = 7 m. Vypočtěte vnitřní úhly Δ. V trojúhelníku ABC je a = 8 m; αγ = = 55°20´; b = 7 m. Vypočtěte stranu c. V trojúhelníku ABC je a = 7 m; b = =7 m; c = 7 m. Vypočtěte vnitřní úhly Δ. T E S T B V trojúhelníku ABC je c = 5 m; β = 50°20´; a = 8 m. Vypočtěte zbývající úhly. V trojúhelníku ABC je a = 6 m; γ = = 55°20´; b = 6 m. Vypočtěte stranu c. V trojúhelníku ABC je a = 6 m; b = = 4 m; c = 4 m. Vypočtěte vnitřní úhly Δ. V trojúhelníku ABC je a = 9 m; b = = 9 m; c = 9 m. Vypočtěte vnitřní úhly Δ. B α = 89°3´30,33“; γ = 40°36´29,67“. c = 5,572 m. α = 97°10´50,72“; β = γ = 41°24´34,64“ α = β = γ = 60° Vytvořte dvojčlenné týmy. Každý tým bude řešit přidělené problémy. Tým zodpovídá kolektivně za správnost řešení.