Autor materiálu: Mgr. Daniela Köllnerová Datum vytvoření: listopad 2013 Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Anglický jazyk.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autor materiálu: Mgr. Václav Pospíšil Datum vytvoření: srpen 2013
Advertisements

Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Iveta Pietrová. CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_1.3.AJ3,4.01/Pv.
Autor výukového materiálu:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Václav Pospíšil CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_1.3.AJ3,4.09/Po Autor materiálu:
HAVLÍČKŮV BROD Tato prezentace je výstupem projektu COM-MP Partnerství škol Comenius v rámci Programu celoživotního učení. Tento projekt byl realizován.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
the British Commonwealth
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_AJK458 Jméno autora:Mgr. Soňa Nekvindová Třída/ročník4. ročník.
Autor:Ing. Klára Polterová Předmět/vzdělávací oblast: Anglický jazyk Tematická oblast:Poznatky o zemích Téma:The Czech Republic Ročník:2. Datum vytvoření:Leden.
OZNAČENÍ MATERIÁLU: AJ170 NÁZEV VZDĚLÁVACÍHO MATERIÁLU: Australia NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Znojmo, Václavské nám. 8 ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Václav Pospíšil CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_1.3.AJ3,4.07/Po Autor materiálu:
Autor materiálu:RNDr. Pavlína Kochová Datum vytvoření:listopad 2013 Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět:Anglický jazyk Ročník:3.,4.
The exercises to the topic Prague with solution.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Zábřeh na Moravě Area: ha Population:
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 32Číslo.
24. Maturita topic The Czech Republic
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_04_AJ_CM Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Ročník: 1. – 4. ročník Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_02_AJ_CM Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Střední odborná škola Otrokovice Prague – historical sights Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jarmila Kameníková Dostupné.
NázevAustralia – Places of Interest Předmět, ročník Seminář z anglického jazyka, septima Tematická oblast Reálie anglicky mluvících zemí I. AnotaceJedná.
The Czech Republic. Central Europe Bordered by Germany (notrhwest), Poland (northeast), Slovakia (east), Austria (south) Historical territories: Bohemia,
NázevOlomouc Region – Places of interest Předmět, ročník Anglický jazyk, roč., kvinta - oktáva Tematická oblast Reálie – Česká republika, Olomoucký.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_ INOVACE_12_Česká republika AUTOR: Bc. Petra Baťová ROČNÍK, DATUM:
City of London Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jarmila Kameníková.
NázevOlomouc Region – Basic facts Předmět, ročník Anglický jazyk, roč., kvinta - oktáva Tematická oblast Reálie - Česká republika, Olomoucký kraj,
NázevThe Czech Republic – Basic facts Předmět, ročník Anglický jazyk, roč., kvinta - oktáva Tematická oblast Reálie – Česká republika, Olomoucký.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
UK – location and borders, climate, geography Autor: Autor: Ing. Vladimír Havlík Autor je výhradním tvůrcem materiálu. Datum vytvoření: Datum vytvoření:
The Czech Republic 7. ročník
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
The Czech Republic. The Czech Republic - in the centre of Europe with an area of 78,866 sq. km. Borders on Germany (810 km), Poland (762 km), Austria.
MATURITA TOPICS The Czech Republic_UNESCO_04 Mgr. Filip Soviš ANJ_Maturita
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Mgr. Alena Miklíčková. * Obrázky určené k popisu a srovnání * Soubor otázek k diskusi na dané téma * Jednotlivé otázky s ukázkami slovní zásoby * Zadání.
OZNAČENÍ MATERIÁLU: AJ164 NÁZEV VZDĚLÁVACÍHO MATERIÁLU: Great Britain, The United Kingdom NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Znojmo, Václavské nám. 8 ČÍSLO PROJEKTU:
Tento projekt byl realizován za finanční podpory Evropské unie. Za obsah publikací (sdělení) odpovídá výlučně autor. Publikace (sdělení) nereprezentují.
MY FAVORITE TOWNS ENGLISH PROJECT VÍT POSPÍŠIL 8. B.
Střední odborná škola Otrokovice Prague – test Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jarmila Kameníková.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: The Czech Republic Číslo vzdělávacího materiálu: AJ1-11 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
1. Location, regions 2. Basic information 3. Geography 4. Prague 5. UNESCO sights 6. Curiosities.
THE CZECH REPUBLIC Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Lenka Pizúrová Název materiálu: VY_32_INOVACE_AJ.7.A.+B.17_the:czech_republic Název: The.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ / / Č ÍSLO.
 Anotace  Didaktický materiál je určen především žákům 4. ročníků maturujících z anglického jazyka. Prezentace obsahuje téma určené k ústní části maturitní.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Petra Skotnicová Buckingham Palace Oxford Street Buildings of Parliament Downing Street.
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144 Název materiálu: VY_22_INOVACE_34_Minimundus - round the World 2_hz2 Číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/
WIRKKO MAGAZINE The churches of UNESCO World Heritage used in 21 century COM-BP
{ WELCOME TO PRAGUE Anotace: Materiál je určen žáků 8. ročníku a slouží k výkladu základních informací o pražských památkách a zajímavostech. Název školy:
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
History Tematická oblast Angličtina: The Czech Republic
MORAVIA.
Téma hodiny: The Czech Republic - History Předmět: English language
Brno Jakub Jambor, Céline Pires
Czech attractions Mgr. Zuzana Hnátová.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Prague VY_22_INOVACE_01_40 Projekt.
Téma hodiny: The Czech Republic – Prague II. present
Tento projekt byl realizován za finanční podpory Evropské unie.
Autor: Mgr. Kateřina Suková
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, přísp.organizace
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
DUM - Digitální Učební Materiál
Over the map of The Czech Republic
Digitální učební materiál
The Czech Republic - general information
Transkript prezentace:

Autor materiálu: Mgr. Daniela Köllnerová Datum vytvoření: listopad 2013 Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Anglický jazyk Ročník: 3.4. Téma: The Czech Republic on the UNESCO list(ČR versus UNECSO) Druh materiálu: prezentace, pracovní list Klíčová slova: History, politics, nature, 8 wonders, Unesco Anotace: Seznámení studentů s hlavními informacemi o České republice a jejími historickými památkami (Unesco) pomocí prezentace učitele, úkolů pro studenty, práce s internetem, užití receptivních a produktivních dovedností. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Daniela Köllnerová CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_1.3.AJ3,4.05/Kl

Metodický list 1. Studenti si zopakují základní vědomosti o České republice. (5 min.) 2. Studenti se seznámí s historií České republiky. Výklad učitele. Diskuze. (5min.) 3. Studenti se seznámí s politickým systémem ČR. Výklad učitele.(5 min.) 4. Studenti si zopakují základní geografické znalosti o ČR. (2min) 5. Studenti se seznámí s jednotlivými unikátními českými památkami zapsanými v organizaci UNESCO. Výklad učitel. (5 min.) 6. Studenti se seznámí s organizací UNESCO. Výklad učitele.(3min)) 7. Pracovní list. Studenti hledají na internetu odpovědi na dané otázky. Odpovědi zapisují do sešitů nebo souboru v předem určené složce. Pokud nestihnou vše v hodině, dokončí za domácí úkol.(Odpovědi na otázky a poznámky pro učitele jsou umístěny na posledním listu prezentace.) (20 min.) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Daniela Köllnerová CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_1.3.AJ3,4.05/Kl

The Czech Republic Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Daniela Köllnerová CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_1.3.AJ3,4.05/KlArea: Populations: 78, 866 square kilometres 10, 287,189 inhabitants Member of NATO since 1999 Member of EU since 2004

Brief History Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Daniela Köllnerová CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_1.3AJ3,4.05/Kl -historical roots can be traced back to 10th century ( the Přemysl dynasty) -935 Duke Václav was killed by his brother Boleslav in fight for power (St.Wenceslav –the patron saint of the Czech Republic). -the Czech kingdom expanded during the reign of Přemysl Otakar II (13th century) and Charles IV (14th century). -the kingdom was absorbed into Habsburg Empire -a state in the modern sense of the world was established as a union called Czechslovakia (1918 after Austro-Hungarian Empire) -January 1, 1993 was established the Czech Republic -today CR comprises 3 lands ( Bohemia, Moravia, Silesia) and 14 regions.

Politics CR is a parliamentary democracy The Parliament consists of 2 chambers (the House of Deputies – 200 members, the Senate – 81 members) The executive branch is represented by the government and the president. VY_32_INOVACE_1.3.AJ3,4.05/Kl Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Daniela Köllnerová CZ.1.07/1.5.00/

Nature Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Daniela Köllnerová CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_1.3.AJ3,4.05/Kl 1.Mountains form natural boundaries (Krkonoše, Šumava, Krušné Mountains), the highest peak – Sněžka (1,602m). 2.The major European river the ELBE rises in Krkonoše. 3.The interior is more of a plain broken by small hills, rivers and streams. 4.The Moravian landscape has lowlands (south), Mountains Jeseníky ( north) and Beskydy ( east) 5.Natural beauty spots include national parks ( Krkonoše, Šumava, Czech Paradise, Moravian Karst)

Wonders on the UNESCO LIST Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Daniela Köllnerová CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_1.3.AJ3,4.05/Kl The Historical Centre of Prague (listed in 1992) – Prague Castle, St.Vitus Cathedral, Charles Bridge. The Historical Centre of Český Krumlov (1992) – a castle, chateaux complex and a well-preserved histor. Centre. The Historical Centre of Telč ( 1992) – the town square offers a unique combination of Renaissance and Baroque houses. Kutná Hora ( 1995) – a medieval mining town, historical centre, the church of St. Barbara. There are numerous castles, palaces, and places of interest

Lednice-Valtice Cultural Landscape ( 1996) – the chateux complex in South Moravia, combination of Baroque and Neo-Gothic styles in the largest park (200sq.km.) Kroměříž Castle and Gardens (1998) – is an example of Baroque architect. Litomyšl Castle ( 1999) – is examples of Renaissance architecture ( the opera festival Smetana´s Litomyšl) Holy Trinity Column Olomouc ( 2000) – the one of the tallest Baroque memorial column (35m), it is a monument to a plague epidemic between and astrological clock Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Daniela Köllnerová CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_1.3.AJ3,4.05/Kl Wonders on the UNESCO LIST

UNESCO In 1945, UNESCO was created in order to respond to the firm belief of nations, forged by two world wars in less than a generation, that political and economic agreements are not enough to build a lasting peace. heritage and support for cultural diversity. UNESCO created the idea of World Heritage to protect sites of outstanding universal value. - See more at: us/introducing-unesco#sthash.juKvpag5.dpuf Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Daniela Köllnerová CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_1.3.AJ3,4.05/Kl

A) E) B) F) C) G) D) H) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Daniela Köllnerová CZ.1.07/1.5.00/ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Daniela Köllnerová CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_1.3.AJ3,4.05/Kl Use the internet and find out: Try to match each UNESCO sight to the right photo.

Answers Matching of UNESCO sight to the right photo. A) Český Krumlov B) Telč C) Praha D) Litomyšl E) Kutná Hora F) Olomouc G) Lednice H) Kroměříž Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Daniela Köllnerová CZ.1.07/1.5.00/ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Daniela Köllnerová CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_1.3.AJ3,4.05/Kl

Obrázky: ash1/s160x160/195768_ _ _n.jpg tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTgbboSKxXcge6gsz5j1v4BZvWHrw9WK5NqYkAAe58XI6 OxSfaN main_entrance.jpg?itok=nrnntBV1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedhttps://fbcdn-profile-a.akamaihd.net/hprofile-ak- ash1/s160x160/195768_ _ _n.jpgeno jinak, je Mgr. Daniela Köllnerová CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_1.3.AJ3,4.05/Kl

Zdroje: HORNBY, Albert Sydney. Oxford advanced learner's dictionary of current English. 8th ed. Oxford: Oxford University Press, 2010, xii, 1796 s., [142] s. příl. ISBN Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Daniela Köllnerová CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_1.3.AJ3,4.05/Kl