„Internetové podnikání v ČR“ Konference „Elektronický obchod v českém a evropském horizontu“ 5. dubna 2001 Ondřej Bartoš, First Tuesday CZ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní pravidla při finančním investování, rentabilita, riziko, likvidita Zdeněk Jelínek.
Advertisements

Kancelář Rady vlády pro záležitosti romské komunity při Úřadu vlády Agentura pro odstraňování sociálního vyloučení v romských lokalitách České Budějovice.
Enterprise Europe Network ČR a Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR Úspěšná spolupráce.
Představení společnosti
1 Podpora ČEB českým exportérům při vývozu mimo Evropskou unii Seminář Export mimo Evropskou unii, jak na to? Brno, Výstaviště BVV 16. září 2009.
Provozně - ekonomický pohled na datová centra
Investiční společnosti a podílové fondy
Financování komunitních projektů Tento příspěvek vznikl při řešení grantu podpořeného Vzdělávací nadací Jana Husa Ing. Jana Krbová.
Financování vzniku a rozvoje Start-up prostřednictvím Business Angels Petr Mandelík.
Podpora dobrovolných přístupů ze strany MPO včetně existujících mechanismů finanční podpory PhDr. Věra Havránková © 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu.
informace pro váš business a podnikání TISKOVÁ KONFERENCE 15. dubna 2008.
DOBRÁ STRATEGIE PRODEJE FIRMY PARDUBICE, JIŘÍ SLEZÁK.
30. červen, 2006 Role Agentury pro regionální rozvoj v marketingu Moravskoslezského kraje Marek Prorok, PR a marketing, ARR.
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic
JPD 3 CZ / /0370 Posílení konkurenceschopnosti pražských podnikatelů v programech zahraniční rozvojové spolupráce Evropských společenství.
ŘÍZENÍ VLASTNÍ STAVEBNÍ FIRMY Jana Frková - Přednášky na
Outsourcing jako strategický nástroj řízení nejen v komerční sféře
Seminář KOMTERM, 21. duben 2010 Dipl. - Ing. Roman Baláž, MBA Generální ředitel SPP CZ, a.s. 1 Bezpečnost dodávek – nevyhnutná podmínka zákazníka.
Stipendijní informační portál - Business Strategie.
Postakviziční integrace Jaké kroky se mají učinit po podpisu kupní smlouvy Pavel Seeman.
INVESTIČNÍ KLUBY Martin Viktora Česká spořitelna - FM Retail distribution Oddělení řízení obchodů 2. října 2007.
Rizikový kapitál jako zdroj financí Jindřich Šimeček Mezinárodní grantový projekt MŠMT (nositelem VŠMIE; zpracován ve spolupráci s Ruskou federací) „1P05ME816.
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
TRH PRÁCE V ROCE 2015 Mgr. Jan Záruba Ing. Jiří Halbrštát KA Director
Jednoduchá cesta k optimálnímu rozložení investic
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Workshop na téma: „Dej svým nápadům šanci“ Technologické inovační centrum s.r.o.
Ekonomické přežití nových médií Ekonomický a politický kontext fungování médií ve světě a v ČR Tomáš Prouza, Peníze.CZ.
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
Vzdělávání bez omezení … vzdělávání po internetu Radek Hořeňovský, Capital Consulting Capital Expert E-learning jako nástroj.
Zpětné vyhodnocení akvizice
SEMINÁŘ Možnosti podpory podnikatelského sektoru a jeho dalšího rozvoje v Libereckém kraji Příprava projektu vědecko technického parku v Liberci Mgr. Tomáš.
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic Fórum Evropský rok aktivního stárnutí a mezigenerační solidarity 2012 Ing. Blanka Miksová Praha,
CEVTECH Soběslav Vítejte v Centru Ekologických a Vodárenských Technologií !
EKONOMIKA FINANČNÍ TRH – PODÍLOVÉ LISTY Ing. Renata Slaná
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Podnikatelský plán struktura plánu.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Konference CATE 2001 EXPERT & PARTNER engineering.
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
374 – Poradenské centrum pro Rating MSP Hospodářská komora hlavního města Prahy Svoboda Jiří, , ESF – JPD.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
AKTUÁLNÍ SITUACE V PROJEKTU RIS – ČASOVÝ HARMONOGRAM červen 2005 – květen 2006červen 2007 – leden 2008 Fáze 0 – definice projektu Fáze 1 - analýza Fáze.
Číslo projektu: CZ / /0316 Název projektu: Poradenské a informační centrum pro malé a střední podniky Žadatel: Vzdělávací institut Partner:Hospodářská.
ŘÍZENÍ VLASTNÍ STAVEBNÍ FIRMY Jana Frková - Přednášky na
CZ / /0395 EuroChamber Praha Žadatel:Hospodářská komora hlavního města Prahy Partner: ČBL Komora Kontaktní osoba: Jan Hauser, tel:
Úvod do financí Ing. Miroslav Sponer, Ph.D. - Základy financí.
VEOLIA Voda Česká Republika, a.s.
Název projektu: Všechno v mém životě souvisí „MINIPODNIKY“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.00/ PODNIKÁNÍ Všechno v mém životě souvisí AC Education.
11 Osobní finance a investování. 2 Osobní finanční plánování Smyslem osobního finančního plánování je ujasnit si: budoucí osobní a rodinné.
PRAXE STUDENTŮ V PORADENSKÉ A BANKOVNÍ POBOČCE PARTNERS MARKET.
Podpora firmám umístěným ve vědeckotechnických parcích poskytovaná v rámci Operačního programu Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost PETR PORÁK,
Struktura podnikatelského plánu
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
1 Program EU pro zaměstnanost a sociální inovace (EaSI) – osa Mikrofinancování/sociální podnikání Jitka Zukalová, MPSV, oddělení Evropské unie.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
Komerční banka – partner pro Vaše podnikání. | Na aktuální rostoucí chuť inovovat a rozvíjet podnikání reaguje banka nabídkou produktů a služeb, které.
Investiční proces ČZU Margareta Křížová, MBA
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy Soukromá střední škola podnikání a managementu, o.p.s. Předmět Ekonomika Tematický.
Akcelerační program CLB Písek. Kdo  SMART DIALOG  Centrum energeticky efektivních budov (CLB)  Další partneři:  Jihočeská Agentura pro podporu Inovačního.
1 ČLFA  založena 1991 (ALS ČSFR, ALS ČR, ČLFA)  42 členů  cíle:  prosazuje prostředí vhodné pro rozvoj leasingu, úvěrů a factoringu  těžištěm je financování.
Finanční nástroje v podpoře energetické účinnosti
Lidské zdroje jako jedna z priorit RIS3 strategie
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
Financování inovačních firem
Podpora podnikání z pohledu bankovního sektoru
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-10)
PREZENTACE Liberecký podnikatelský inkubátor
Velvyslanectví Bulharské republiky
Podnikatelský plán Iva Jeřábková
Transkript prezentace:

„Internetové podnikání v ČR“ Konference „Elektronický obchod v českém a evropském horizontu“ 5. dubna 2001 Ondřej Bartoš, First Tuesday CZ

Strana 2 First Tuesday je...  First Tuesday je mezinárodním společenstvím, jehož cílem je monitorování a podpora technologického podnikání  Nejznámější aktivitou First Tuesday jsou každoměsíční neformální setkání lidí s profesionálním zájmem o Internet a technologické podnikání  First Tuesday je sítí více než 110 měst ve 46 zemích 6 kontinentů, která sdružuje podnikatele, investory a poskytovatele služeb  First Tuesday je budovatelem komunity, důvěryhodným zdrojem a otevřeným trhem, který poskytuje e-podnikatelům: Personální kontakty Vzdělání a perspektivu Produkty a služby

Strana 3 Klíčovými členy First Tuesday jsou podnikatelé většina bez investice nebo v rané fázi  Snaha získat financování  Zájem vyslechnout mluvčího  „Networking“  Setkání s jinými podnikateli Zelení Rozložení Důvody účasti Červení Žlutí  „Networking“  Snaha získat aktuální informace  Snaha nalézt projekty k financování  Zájem vyslechnout mluvčího  Snaha získat aktuální informace  „Networking“  Obchodní rozvoj

Strana 4 Primární trh: Evropa Sekundární trhy: Místa s nedostatečným přístupem ke znalostem a zdrojům Celkem: 110 poboček 64 – vznik před září – vznik po září 2000 First Tuesday je sítí…

Strana 5 First Tuesday asistuje při zprůhlednění trhu… Reklamní agentury Tvůrci WWW Hostitelé sítí Právníci Účetní Nábor Bankéři Průzkum trhu Soukromí investoři (Angels) MédiaSpecialisté na dané odvětví Nástroje Koncepce a zahájení Strategie Financování Infrastruktura Budování Tým Technolo gie Partnerst ví Zahájení činnosti Propagace Marketing Modely tržeb Další generace Úspěšné transakce Aliance Vztahy se zákazníky Obsah E-podnikatel Venture kapitál Bankéři Reklamní agentury Tvůrci WWW Hostitelé sítí Právníci Účetní Nábor Průzkum trhu Soukromí investoři - Angels Média Specialisté na dané odvětví Koncepce a zahájení Strategie Financování Infrastruktura Budování Tým Technolog ie Partnerství Zahájení činnosti Propagace Marketing Modely tržeb Další generace Výstupy (exits) Aliance Vztahy se zákazníky E-podnikatel Venture kapitál

Strana 6 First Tuesday CZ oslovuje elitu technologické scény… Dlouhodobými partnery pro ČR jsou:  Accord Group  CMS CameronMcKenna  IBM  Nextra Mediální podporu poskytují:  e-biz  EKONOM  INSIDE  Prague Business Journal  Softwarové noviny Na našich setkáních hovořili:  Roman Staněk, Sun Microsystems  Zbyněk Loebl, CEAG  Milan Sameš, Nokia  Jan Roule, Radiomobil  Ernst Ludes, Speed Ventures  Adam Healy, Samba Digital Media  Chip Schenck, Globopolis.com  Julie Mayer, First Tuesday  Brian Wardrop, ING Group  Richard Seewald  Pavel Komárek, Intel  Phil Dwyer, Jupiter Europe  Joana James, Advent International  Ivo Lukačovič, Seznam  Petr Koubský, Softwarové noviny  Juri Kaljundi, CV-Online  Jiří Donát, Deloitte & Touche  Suresh Patel, Compaq  Tomáš Kala, Expandia banka  Dalibor Wijas, B2B Centrum Jednotlivé akce sponzorovali:  B2B Centrum  Baader Securities  Baring Communications Equity  Brain Systems  BVV  Cash Reform  CITIBANK  Compaq  Globopolis.com  ING Barings  Intel  Juicepay  Nextra  Progress Associates  PricewaterhouseCoopers  Paegas / Radiomobil  Sun Microsystems  Venture Investors First Tuesday napomohlo k získání investice např. těmto společnostem:  Globopolis.com  Samba digital media  B2B Centrum  Zoom International CELKEM min. 9 mil.$

Strana 7 … a uzavírá silná partnerství.

Strana 8 Zdroj informací:

Strana 9 Začínající internetové podnikání a)Pád akcií technologických firem b)Negativní postoj trhu – pád Globopolisu c)Snížení prostředků pro investice – jsou zde vůbec investoři? d)Stále nízká penetrace Internetu e)Nedostatek ziskových business modelů Může to vůbec v Čechách fungovat ANO!!! ?

Strana 10 Začínáme s businessem  Proč?  Geniální nápad?  Záchrana světa?  Jak?  Záměr cílený na rostoucí trh  Realistická očekávání  Otevřený konec  Transparentnost Roman Staněk: „Nebát se (změn) a nekrást…“ Dobrý nápad v rámci vašich možností --- BINGO!

Strana 11 Financování začátku a rozvoje  Možné způsoby financování  Z vlastních peněz – úspor  Bootstrap  Bankovní úvěry, leasing, apod.  Prodejem části společnosti -Fools, Friends and Family -Inkubátor -Angel Investor -Venture Capital -Strategický partner $

Strana 12 Inkubátor Inkubátor [lat.], malé klimatizační zařízení, např. pro předčasně narozené děti, ve kterém je automaticky regulována teplota, vlhkost a obsah kyslíku ve vzduchu přeneseně – subjekt, který shromažďuje na jednom místě nadějné start-upové společnosti a poskytuje jim hmotné, poradenské i další zázemí, případně do nich i investuje finanční prostředky  Různící se vstupní kritéria, přínos a exit stratiegie Příklady inkubátorů v ČR: Inkubátor E-konom – Orbis Artis – iLab – IncubEast –

Strana 13 Angel Investor HLEDÁ SE ANDĚL…  Andělé = zpravidla lidé, kteří se pohybují na stejném trhu (už na něm vydělali) - 50% peníze + 50% kontakty - Získání investice zpravidla přes osobní kontakty - Minimální due dilligence (vzájemná důvěra, malé objemy investic) Problém v ČR: nedostatek andělů :-(

Strana 14 Venture Capital (VC) Venture capital = venture kapitál, překládaný zpravidla jako rizikový kapitál, obvykle soukromé prostředky shromážděné ve venture fondech určené pro investování do firem s potenciálem rychlého růstu, zpravidla formou akciového vstupu do společnosti, vzhledem k vyššímu riziku je očekáván vyšší zisk než např. u investičního bankovnictví Zdroj: Slovníček internetového start-upu, First Tuesday CZ (2000) -velikost investice je zpravidla > 500 tis. $ (v USA > 2 mil. $) -optimální podíl VC investora: 20 – 30% -investici předchází dlouhý, složitý a drahý proces vyjednávání -due dilligence (právní, účetní, daňové…) INFO:

Strana 15 Princip RISK & REWARD…  Účastníci Risk and Reward mechanismu: ZAKLADATELÉ A KLÍČOVÍ MANAŽEŘI ANDĚLÉ VENTURE CAPITAL FONDY BANKY RISKRISK REWARD

Strana 16 Co je třeba udělat na začátku…  Prezentační a informační materiály Elevator pitch – krátká, max. 2 min prezentace Executive summary – stručná 1 – 2 stránková prezentace Business plan – velmi podrobný materiál shrnující veškeré cíle a plány projektu, popisující situaci na trhu, apod. Je potřebný nejen pro prezentaci navenek, ale také pro vnitřní zpětnou vazbu  Hodně síly a trpělivosti…

Strana 17 Děkuji Vám za pozornost… Ondřej Bartoš Founder & Chief Executive First Tuesday CZ