Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3041 Šablona: III/2 Ověření ve výuce: 11. 1. 2012 Sada: 6Z8/C -

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ÚSTECKÝ KRAJ Ester Sárorová, 9.C.
Advertisements

Ústecký kraj Lázeňská oblast Ústecký kraj Znak kraje
Krajské město: Ústí nad Labem
ÚSTECKÝ KRAJ.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ZEM_BR_2_04.
Klocperková & Stejskalová
Ústecký kraj region energetiky a těžby hnědého uhlí Jeden z nejhustěji
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Ověření ve výuce: Sada: 6Z6/C - 8 Třída:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Ověření ve výuce: Sada: 6Z8/C -
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Ověření ve výuce: Sada: 4D7/B - 12.
Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení podmínek pro výuku na gymnáziu Číslo.
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Ústecký kraj.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 9.
Lenka Chytková 9.D Ústecký kraj Ústí nad Labem České středohoří.
Fyzicko-geografická sféra
Ústecký kraj.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Ústecký Kraj.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Ověření ve výuce: Sada: 6Z6/C -
Česká republika: Ústecký kraj Hospodářský zeměpis
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
ÚSTECKÝ KRAJ.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2č. materiálu:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Ověření ve výuce: Sada: 6Z8/C -
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Ověření ve výuce: Sada: 6Z6/C.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Česká republika Horopis IV.
Základní škola Rosice, okres Chrudim Rosice 97, Rosice; IČO: ; tel.: ; Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Ověření ve výuce: Sada: 6Z8/C - 18.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Ověření ve výuce: Sada: 6Z8/C - 20.
ÚSTECKÝ KRAJ.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Jitka Charvátová Třída/ročník:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_75_ČR – Ústecký kraj AUTOR: Mgr. Marek Bury ROČNÍK, DATUM:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY Autor:
ÚSTECKÝ KRAJ Rozloha: km 2 Počet obyvatel: Počet obcí: 354.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Vávrová
39.1 Ústecký kraj – poznáš jeho dominanty?
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: V/2 Název: Využívání.
Ústecký kraj. Poloha a rozloha Ústeckého kraje SZ Čech, na hranicích se SRN Sousedí s kraji Libereckým, Středočeským, Plzeňským a Karlovarským Plocha.
Mgr.J.Mareš Ústecký,Karlovarský EU-OP VK VY_32_INOVACE_719 územní jednotka -Severozápad Ústecký kraj –naše hlavní a velká energetická základna.Těžbou,
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. David Adámek Název materiálu: VY_32_INOVACE_17_38_Prvouka_Ústecký kraj Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ ŠKOLNÍ BRANDÝS N/L – STARÁ BOLESLAV AUTOR: MGR. VĚRA BLAŽÍČKOVÁ NÁZEV: VY_32_INOVACE_16_ZEMĚPIS TEMA: ČR – ÚSTECKÝ KRAJ ČÍSLO PROJEKTU:
Česká republika Ústecký kraj. Anotace: Materiál slouží k seznámení s jedním z krajů České republiky – Ústeckým krajem.
Ústecký kraj. Základní údaje V kraji můžeme obdivovat přírodní krásy národního parku České Švýcarsko se známou Pravčickou bránou. Najdeme zde však i krajinu.
ÚSTECKÝ KRAJ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Simona Stránská Název: VY_32_INOVACE_11_A_12_Ústecký kraj Téma: Vlastivěda -
Ústecký kraj Obsah Základní informace Navštěvované oblasti Zdroje.
Ústecký kraj. Rozloha km² 8. největší kraj ČR krajské město : Ústí nad Labem.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
ÚSTECKÝ KRAJ AUTORKY: Laura Šebelová a adela bajačeková
Krušné hory.
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
Ústecký kraj region energetiky a těžby hnědého uhlí Jeden z nejhustěji
Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Vlastivěda – severní Čechy
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Název DUM: VY_32_INOVACE_X_3_11_Ústecký_kraj
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
ÚSTECKÝ KRAJ.
Základní škola Rosice, okres Chrudim
VY_52_INOVACE_28_02_Ústecký kraj
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
zpracovaný v rámci projektu
Ústecký Kraj Krajské město: Ústí nad Labem Rozloha: 5´300 km2
Přírodní krásy i tragédie na území jednoho kraje
Transkript prezentace:

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Ověření ve výuce: Sada: 6Z8/C - 16 Třída: 8.

ZEMĚPISPředmět: Ročník: Klíčová slova: Jméno autora (vč. titulu): Škola - adresa: 8. ročník Ústí nad Labem, NP české Švýcarsko Ing. Jitka Gročová ZŠ T.G.Masaryka, Podbořany Ústecký kraj

Administrativní centrum- Ústí nad Labem. Patří mezi hustě zalidněné oblasti. Nejvyšší nezaměstnanost v ČR. 12,1%

Zemědělství Lounsko, Litoměřicko. Obilniny, chmel, cukrová řepa, ovoce a zeleniny.

Těžba hnědého uhlí. Zdroj:

YouTube - Starý Most (The Old Downtown of Most) 2/3 partYouTube - Starý Most (The Old Downtown of Most) 2/3 part Začátek stěhování září roku 1975 a trvalo do 27. října. Cesta metrů průměrnou rychlostí 2,16 centimetru za minutu. Zdroj: 4414

Rekultivace jsou všechny práce, které organizace je povinna učinit k nápravě škod na krajině těžební činností. Autodrom Most Hipodrom Most Vodní dílo Matylda

Najdi: Nevděčí nikomu za nic. Alespoň jednou do roka daň ze svých příjmů platíme.

Najdi: Nevděčí nikomu za nic. Alespoň jednou do roka daň ze svých příjmů platíme.

NP České Švýcarsko Pravčická brána největší pískovcová skalní brána v Evropě – délka 26 m, výška 16 m nejníže položený bod v ČR Hřensko

KRUŠNÉ HORY Nejvyšší vrchol Klínovec. ČESKÉ STŘEDOHOŘÍ Nejvyšší vrchol Milešovka. ŘEKY: Ohře, Labe, Bílina

Najdi: Běž a technickými detaily se nezabývej. Máte melouny?

Najdi: Běž a technickými detaily se nezabývej. Máte melouny?

Vyznač do mapy: Ústí nad Labem Chomutov Teplice Děčín Most Ohře Labe Klínovec, Milešovka NP České Švýcarsko

Zámek Klášterec nad Ohří Zámek Duchcov Říp

Doplň: Dalším velkým městem po Ústí nad Labem, kudy protéká Labe je ……....Současně zde do Labe vtéká Ploučnice. Severně se nachází národní park ……….. Najdeme zde největší pískovcovou skalní bránu v Evropě …………………………. V podkrušnohorských pánvích se těží……….. Nejvyšší horou Krušných hor je…….

Doplň: Dalším velkým městem po Ústí nad Labem, kudy protéká Labe je Děčín. Současně zde do Labe vtéká Ploučnice. Severně se nachází národní park České Švýcarsko. Najdeme zde největší pískovcovou skalní bránu v Evropě Pravčickou bránu. V podkrušnohorských pánvích se těží hnědé uhlí. Nejvyšší horou Krušných hor je Klínovec.

Použité zdroje: Zeměpis pro 8. ročník – Nakladatelství Fraus ISBN Metodické pokyny: – seznámení s oblastí 6 – důsledky těžby na město Most- video – Starý Most 7 – žáci vysvětlují pojem rekultivace (po kliknutí správná odpověď), ukázka rekultivací (žáci se snaží určit o jakou rekultivaci jde-po kliknutí správná odpověď) 8 -9 – žáci vyhledávají ve větách názvy 10- žáci hovoří o svých znalostech NP České Švýcarsko (kontrola po kliknutí myši) 11 – seznámení se základními prvky Ústeckého kraje – žáci vyhledávají ve větách názvy 15 – dle obrázků určují zajímavosti kraje – dle atlasu žáci zpracují otázky (odpovědi na str. 17)