Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Středový a obvodový úhel
Advertisements

Dělitelnost přirozených čísel
Poměr v základním tvaru.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Úvod. Porovnávání celých čísel.
Sčítání celých čísel.
Rovnoběžníky a jejich vlastnosti
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Rostoucí, klesající, konstantní
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
Násobek a dělitel. Jeden rohlík stojí 2 Kč. Kolik Kč budou stát dva, tři, čtyři, nebo pět rohlíků? Čísla 2, 4, 6, 8, 10, 12, 14, 16 atd. jsou násobky.
. Kvadratická funkce ° Narýsuj: -1 -1
Lomené algebraické výrazy
Jak středověcí obchodníci násobili pomocí svých prstů?
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Druhá mocnina a odmocnina
Pojem zlomek a jeho zápis.
Zlomky a desetinná čísla.
Dělitelnost přirozených čísel
Celá čísla Zapiš celá čísla, která jsou mezi: a) -8 a -5 d) -3 a 4
Krácení a rozšiřování postupného poměru.
Markéta Zakouřilová ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_169
Úpravy algebraických výrazů
Rovnost, rozšiřování a krácení.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Rozcvička Urči typ funkce: Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Nejmenší společný násobek
Výpočet obsahu rovnoběžníku
Obvod a obsah rovinného obrazce III.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Trojúhelník Vnitřní a vnější úhly v trojúhelníku Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR.
Pár užitečných rad, jak postupovat při převádění jednotek objemu.
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Shodnost geometrických útvarů
POVRCH KVÁDRU - VÝPOČET
Celá čísla Dělení.
DĚLENÍ ČÍSLEM 7 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
Zlomky Porovnávání zlomků..
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Kvadratická rovnice Kvadratickou rovnicí s jednou neznámou x je každá rovnice tvaru: ax2 + bx + c = 0 kvadratický člen absolutní člen lineární člen Dostupné.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Přednost početních operací
Orofacionální cvičení I Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
DĚLITELNOST PŘIROZENÝCH ČÍSEL
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Vzájemná poloha dvou kružnic
PROVĚRKY Převody jednotek času.
Rozklad čísel 6 – 10 – doplňování varianta A
Druhá mocnina a odmocnina
Dělitelnost přirozených čísel
Rozklad čísel od 1 do 10 Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Procenta % Prezentace je zaměřená na procvičování procent užitím trojčlenky. Obsahuje celkem řešených 15 příkladů. Mgr. Eva Černá, Plzeň Autor © Eva Černá.
Transkript prezentace:

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Dělitelnost přirozených čísel Násobek a dělitel

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Přirozená čísla 1 O jakých druzích čísel už jsme něco slyšeli? Přirozená čísla: Celá čísla: Desetinná čísla: Zlomky: Výborně. A nyní nám pár čísel „spadne z nebe“ a naším úkolem bude je poznat a správně zařadit. 2,7 4/5 60,33 25/100 7/ , /2 Která čísla se tedy nazývají přirozená čísla ? Jsou to čísla 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 atd. Jsou to celá kladná čísla. Číslo nula mezi ně nepatří. V celé této prezentaci budeme počítat jen s přirozenými čísly.

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Násobek a dělitel Př.: Jedna zmrzlina stojí 8 Kč. Kolik Kč budou stát dvě, tři, čtyři, … zmrzliny? Cenu jednotlivých množství zmrzlin udává následující tabulka: Čísla 8, 16, 24, 32, 40, 48, 56, 64, 72 atd. jsou násobky čísla 8. Počet zmrzlin Cena (Kč) n 8.n

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Násobky čísla atd Násobky čísla 8 dostaneme násobením přirozených čísel osmi, nebo postupným přičítáním čísla 8: Každý násobek osmi se dá rozložit na součin, jehož jeden činitel bude číslo 8 a druhý činitel libovolné přirozené číslo. Co z toho pro nás plyne? Jak poznáme, zda je číslo násobkem čísla 8? Chceme-li zjistit, zda je dané číslo násobkem čísla 8, dělíme jej číslem 8. Vyjde-li dělení se zbytkem nula, je číslo násobkem osmi. Jestliže nevyjde dělení se zbytkem nula, není číslo násobkem osmi. 216 = =

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Násobek a dělitel Číslo 536 je násobkem osmi. 536 : 8 = : 8 = Číslo 536 je dělitelné číslem 8. Číslo 8 je dělitelem čísla 536. Číslo 539 není násobkem osmi. Číslo 539 není dělitelné číslem 8. Číslo 8 není dělitelem čísla = násobek čísel 8 a 67 dělitel čísla

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Násobek a dělitel 536 = Číslo 536 lze rozložit i na součin jiných čísel: 536 = = = nebo Číslo 536 je také násobkem čísel 2, 4, 67, 134, 268. Ale i čísel 1 a 536. Každé číslo je násobkem čísla 1 a svým vlastním násobkem. Každé číslo větší než 1 má aspoň dva různé dělitele: jedničku a samo sebe.

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Příklady: 1.) Urči prvních deset násobků čísla: 6 … 14 … 23 … 2.) Zjistěte všechny dělitele čísla: 36 … 50 … 120 … 3.) Zjistěte dělením, která z čísel 42, 134, 144, 268, 402 jsou dělitelná : čtyřmi … šesti … sedmi … osmi …