Testování nákladních vozidel Vlastislav Tůma. Druhy a podmínky zkoušek Jízdní Laboratorní Funkční (při postavení funkčního vzorku (prototypu): –Jízdní.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Využití služby O2 Car Control v praxi operativního leasingu
Advertisements

Vlastislav Tůma šéfredaktor Truck&business
Výběr do SCM na sezónu 2009 Michal Vabroušek ÚTM.
Řízení motorových vozidel
Stavba moderní pneumatiky pro osobní automobily
Letové zkoušky TJ 100C na L-13TJ
Rozdíly v pravidlech silničního provozu
MĚŘENÍ TLAKU V PNEUMATIKÁCH. PROČ INVESTOVAT DO TPMS ?  40 % českých řidičů jezdí s podhuštěnými pneumatikami !  u 1/5 z nich je podhuštění více než.
Výpočet práce z výkonu a času. Účinnost
Ústav silniční a městské dopravy a.s.
OPEL AMPERA Brno Obsah prezentace OPEL AMPERA • Technické parametry • Jízdní parametry • Bezpečnost • Design • Výbava • Cena • Úspěchy • Velcí.
CHARAKTERISTIKY SPALOVACÍCH MOTORU Charakteristika spalovacího motoru je grafické znázornění vzájemné závislosti vybraných provozních.
Vysokorychlostní vlaková jednotka Velaro E
Elektromobily Předpokládá se, že elektromobily se budou v budoucnosti stále více využívat. Jejich největší výhodou je převádění energie na pohyb s účinností.
P R E Z E N T A C E Auto Salač s.r.o.
Prezentace společnosti B&C Dopravní systémy s.r.o. Společnost se zabývá aplikováním sofistikovaných metod využitelných pro poznávání, řízení a regulaci.
Věk (v letech) skupina: kontrolní pacienti průměr 41,08 51,67 sm.odch.
Vyšší odborná škola požární ochrany ve Frýdku - Místku Technické prostředky Bc. Petr Jirout 2011.
MECHANIKA KOLEJOVÝCH VOZIDEL
Diagnostika tlumičů.
Výkon (Učebnice strana 22 – 24)
Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v.
Firemní profil Kogenerační jednotky micro
Radializace Nový Smokovec, září 2011.
Graf pohybu 1. díl Autor: Ing. Jiřina Ovčarová 2011.
Testování hypotéz přednáška.
Únorové počítání.
Dosazování číselných hodnot do vzorců
v programu MS PowerPoint
Charakteristické znaky MHD
Hybridní pohon Vojtěch frajt
ECODriving Hospodárná jízda.
Pavlína Šimková Obchodní akademie a St ř ední odborná škola logistická, Opava.
Mezinárodní autopůjčovna - auta na elektřinu nebo CNG -
Integrované dopravní systémy
CNG SUMMER ECO TOUR 2010 KONCEPT A EVALUACE PROJEKTU.
„BOHEMIA EXPRESS“ Speciální servis určený pro silniční dopravce a spedice součástí evropské sítě linek kombinované dopravy spojení Lovosic s 35 nejvýznamnějšími.
Hra ve které se stanete řidičem kamionu.  Doprava celou škálu nákladu ve více než 60 evropských městech.  Spusťte svůj vlastní obchod, který nadále.
Produktová prezentace
 Větrná energie jakou součást obnovitelných zdrojů energie nabízí jedno z možných východisek při řešení globálních klimatických změn a mizejících ložisek.
Automobil a daň z mezd Poskytne-li zaměstnavatel zaměstnanci bezplatně firemní motorové vozidlo k používání pro služební i soukromé účely, považuje se.
Statistická analýza únavových zkoušek
Tramtrain Vozidlo pro kombinaci městskou a příměstskou dopravy při využití vozidel uzpůsobených pro jízdu na železničních i městských kolejových tratích.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Prezentace pro předmět Y36TED Minařík Petr. Obsah  Co je to Hummer  Historie  Modely H1 H2 H3 Tabulkové srovnání  Prostor pro dotazy.
I N S T I T U T D O P R A V Y VŠB – Technická univerzita Ostrava Fakulta strojní 17. listopadu 15; Ostrava – Poruba tel.: ; 5210
Silniční doprava.
Vysokorychlostní vlaky AGV. Počátky vlaků AGV První studie vztahující se k vlakům s obchodním názvem Automotrice Grande Vitesse (dále jen AGV) se datují.
Charakteristiky provozu trolejbusové dopravy
O NÁS smlouvy Naše auta v Jablonci nad Nisou Ulice-Arbesova 440.
ŽIVOTNOST STROJNÍCH SOUČÁSTÍ TEST Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Pavel Moravec. Dostupné z Metodického portálu
Tramvajová vozidla.
Tisková konference příčiny nehod v podzimním a zimním období priority a úkoly – podzimní období Tisková konference příčiny nehod.
Velikonoce začátek motoristické sezóny aktivity BESIP - zranitelní účastníci provozu Martin Farář, vedoucí samostatného oddělení BESIP Ministerstva.
Provozování systému ETCS L2 v rámci PP Poříčany – Kolín Seminář ČVTSS 2012, Praha, Ing. Vladimír Říha, TÚDC Bezpečnost železničního provozu.
PRAVIDELNÉ TECHNICKÉ PROHLÍDKY SILNIČNÍCH VOZIDEL.
Činnost Policie ČR za I. pololetí r.2010 v dohledu nad sil. provozem plk. Mgr. Ing. Ivan Bílek Policejní prezidium ČR Praha 19. července 2010.
Prázdniny nehod (- 423, tj. - 3,2%) 140 osob usmrceno (- 30, tj. -17,6%) 598 osob těžce zraněno (- 48, tj. – 7,4%) osob zraněno lehce.
Elektronické systémy brzdové soustavy , Brno Připravil: Bc. Václav Kočí Obor: Management techniky Ústav: Techniky a automobilové dopravy.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338 Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_11_B_01.
ČSN EN Výbušné atmosféry – Část 37: Neelektrická zařízení pro výbušné atmosféry – Neelektrické typy ochrany bezpečnou konstrukcí „c“, hlídání.
Základní výpočty v silniční nákladní dopravě II Předmět: Technologie silniční nákladní dopravy - cvičení Ing. František Lachnit, Ph.D.
Autor diplomové práce: Bc. Eva Slabší
D o z p n r.
ŽIVOTNOST STROJNÍCH SOUČÁSTÍ
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Charakteristiky provozu trolejbusové dopravy
Motor Caterpillar C13 vozu Tatra Phoenix G3
Jízdní stabilita silničních automobilů.
Transkript prezentace:

Testování nákladních vozidel Vlastislav Tůma

Druhy a podmínky zkoušek Jízdní Laboratorní Funkční (při postavení funkčního vzorku (prototypu): –Jízdní vlastnosti (ovladatelnost) –Brzdné zkoušky –Zkoušky rychlosti –Akcelerace –Stoupavost –Rozjezd ve stoupání –Spotřeba –Pohodlí jízdy atd.

Laboratorní testy Přednosti: –Reprodukovatelnost –Výrazné zkrácení zkoušek (zkoušky životnosti)

Homologační zkoušky Homologace – ověřování shodnosti –Podmínky pro připuštění do provozu –Vzájemné uznávání homologace výstroje a součástí – Ženeva 1958 –Homologační značka –Globální homologace (homologace typu vozidla jako celku)

První evropská globální homologace nákladního vozidla DAF XF105

Silniční testy Kdo testuje Nejsledovanější téma v motoristických časopisech Vlivy na výsledek –Zkušenost autora –Volba kritérií –Výběr vozidla –Cíl, účel testu –Spotřeba – nejvíce sledovaný parametr (trasa, styl jízdy doplňování paliva…) Ošidnost srovnávacích testů –„Sedm statečných“ (výběr vozidel, parametry, stálý převod…)

Srovnávací tabulka- spotřeba/rychlost po etapách DAF FTXF Spacecab MAN TGX BLS XLX Mercedes-Benz Actros 1846 LS Scania R 440 LA Highline 1. etapa155 kmkm/h82,781,2 81,6 l/100 km39,441,838,339,8 2. etapa155 kmkm/h83,081,881,081,6 l/100 km38,539,137,839,3 3. etapa155 kmkm/h83,281,981,782,0 l/100 km38,239,436,939,6 4. etapa155 kmkm/h82,481,6 81,8 l/100 km38,439,736,638,7 Celkem620 kml/100 km 38,640,037,439,3 l/100km+AdBlue39,540,038,639,3

Srovnávací tabulka-ostatní parametry DAFMANMercedes-BenzScania Spotřeba při konstantní rychlosti 85 km/hl/100 km23,7923,5423,2923,37 Spotřeba při plném zatíženíl/100 km100,2100,897,799,6 při rychlosti km/h71,868,467,667,7 Koeficient úspor Počet řazení ve stoupání Zdolávání stoupání při plné rychlosti %3,162,803,172,75 Výkon motorové brzdy/otáčky kW/1/min320/ / / /2300 Zrychlení0-85 km/hsec.51,457,353,658,1 Pružné zrychlení60-85 km/hsec.22,426,825,231,1 Vnitřní hluk85 km/hdB (A)63,563,864,962,1 Servisní intervalkm Provozní hmotnostkg Užitečná hmotnostkg Rozvor náprav mm Průměr zatáčenímm

Speciální testovací tratě Nardo (Itálie) Arvidsjaur (Švédsko) Contidrom (Německo) Sauberg (Německo)

Nardo (Itálie)

Arvidsjaur (Švédsko)

Contidrom (Německo)

Sauberg (Německo)

Děkuji za pozornost