Člen určitý a neurčitý, 1. a 4. pád podstatných jmen

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
2.1 Substantive – Genus, Artikel
Advertisements

Vypracovala:Málková Jarmila
Skladba vět - slovosled
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
SILNÉ SKLOŇOVÁNÍ PODSTATNÝCH JMEN V JEDNOTNÉM ČÍSLE
Projekt: L/01 Uměleckořemeslné zpracování kovů
Přivlastňovací zájmena
Negation Střední průmyslová škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Iva Vlčková Dostupné.
Označení DUM Fi- DUM Autor
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Skloňování podstatných jmen v 3. a 4. pádě
Přivlastňovací zájmena, zájmeno svůj
Zápor nicht, kein, nichts
Autor Příjmení a jméno: Fialová Kamila, Mgr. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace Adresa: Zahradní 10, Štěpánkovice,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Deklination der Adjektive nach dem unbestimmten Artikel Nominativ und Akkusativ.
Skloňování přídavných jmen po členu neurčitém EIN EINE EIN Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jarmila Elblová. Dostupné.
7. LEKCE (7. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
2. LEKCE (2. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
Anotace Materiál je určen pro studijní obory k výuce předmětu německý jazyk, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s názornými obrázky.
DEUTSCH MIT MAX LEKTION 8 Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Mit allen Sinnen TémaPředložky.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_NJ.7.B.20_opakovaci_test Datum : Ročník : sedmý Vzdělávací.
DEUTSCH MIT MAX LEKTION 6 Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr.Hana Halamová NÁZEV:VY_22_INOVACE_22_NJ8_ AZ-kvíz,vyber odpověď TÉMA: Wiederholung ČÍSLO PROJEKTU:
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Soňa Strnadová Název materiálu: VY_32_INOVACE_13_34_Německý jazyk_podstatná jména Číslo projektu:
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Anotace: Německý jazyk pro 8. ročník
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr. Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R18_Ich TEMA: Německý jazyk ČÍSLO PROJEKTU:
Anotace Materiál je určen pro studijní obory k výuce předmětu německý jazyk, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s názornými obrázky.
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám" Pořadové číslo projektu: 4247/21/7.1.4/2011 Číslo šablony: VY_32_INOVACE_NJ_22.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr. Hana Halamová NÁZEV:VY_22_INOVACE_27_NJ7,8_Přímý a nepřímý pořádek TÉMA: Přímý a nepřímý pořádek slov.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Mit allen Sinnen TémaVedlejší.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr. Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R13_Tiere TEMA: Německý jazyk ČÍSLO.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
VY_32_INOVACE_NJ Autor: Karla Střílková Datum: říjen 2011 Ročník: 8. (dotace 2 hodiny týdně) Obor a téma: Německý jazyk; sloveso mögen (ich möchte,
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Anotace Materiál je určen pro studijní obory k výuce předmětu německý jazyk, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s názornými obrázky.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Zápor v německé větě VY_32_INOVACE_02-03 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh: Gramatické.
Němčina pro jazykové školy nově 1. Lektion 2: Die Stadt Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petra Reindlová. Dostupné z Metodického.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Střední škola oděvní, služeb a ekonomiky v Červeném Kostelci, 17. listopadu 1197 Deklination der Substantive Skloňování podstatných jmen VY_32_INOVACE_NJ_GRAMATIKA.05.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název DUMu:NJ4 – 1 Familie Wagner Autor:Mgr. Tomanová Marie Vzdělávací oblast:Jazyk a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Přivlastňovací zájmena VY_32_INOVACE_02-19 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh: Gramatické.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Používání členu určitého a neurčitého – téma školní potřeby.
Pády podstatných jmen, rod mužský, člen určitý
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Digitální učební materiál
NĚMECKÝ JAZYK ZÁPOR Projekt POMOC PRO TEBE CZ.1.07/1.5.00/
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
Vynechávání členu u podstatných jmen
Němčina pro jazykové školy nově 1.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ
DEUTSCH MIT MAX LEKTION 4
Vypracovala:Málková Jarmila
Pády podstatných jmen, rod ženský, člen určitý
Předložky se 3. pádem Mgr. Lenka Kudrnová.
Skloňování přídavných jmen po členu určitém
Transkript prezentace:

Člen určitý a neurčitý, 1. a 4. pád podstatných jmen

Rod podstatných jmen rozlišujeme pomocí členu. V němčině existuje člen určitý, neurčitý a nulový (podst. jméno je bez členu). der Mann die Frau das Kind ein Mann eine Frau ein Kind Člen neurčitý používáme u věcí a osob, které jsou pro nás neznámé, s nimiž jsme se setkali poprvé. Do češtiny ho můžeme překládat jako nějaký, jeden. U známých a již zmíněných věcí používáme člen určitý. Er hat eine Freundin. Die Freundin heiβt Petra.

Nulový člen používáme: U oslovení, titulu a označení příbuzenského vztahu před vlastním jménem Herr Vogel, Onkel Helmut, Familie Neumann U vlastních jmen, názvů měst a většiny zemí Karl und Egon, Prag, Berlin, Deutschland, Tschechien U názvů povolání v přísudku Sie arbeitet als Verkäuferin. U názvů studijních oborů, předmětů ve škole Er studiert Medizin. Sie lernt gern Deutsch. U některých vazeb sloves s podstatným jménem Wir spielen Fußball. Sie hören Musik. Er spielt Gitarre. U některých ustálených spojení a abstrakt Hast du Zeit? Ich gehe nach Hause. Sie sind schon zu Hause.

Rod podstatných jmen se v češtině a němčině často liší. der Tisch – stůl die Schule – škola das Auto - auto der Beruf – povolání die Stadt – město das Haus – dům V množném čísle je člen pro všechny rody stejný: die Tische, die Schulen, die Autos Podstatné jméno, které má v jednotném čísle člen neurčitý, je v množném čísle bez členu. V množném čísle tedy neurčitý člen neexistuje!!! ein Tisch eine Schule ein Auto Tische Schulen Autos

V německém jazyce jsou čtyři pády. 4. pád (der Akkusativ) se liší od 1 V německém jazyce jsou čtyři pády. 4. pád (der Akkusativ) se liší od 1. pádu pouze v mužském rodě jednotného čísla. Člen určitý 1. pád der Sohn die Tochter das Kind die Kinder 4. pád den Sohn die Tochter das Kind die Kinder

Člen neurčitý 1. pád ein Sohn eine Tochter ein Kind Kinder 4. pád einen Sohn eine Tochter ein Kind Kinder

Doplňte člen určitý nebo neurčitý: die Katze der Hamster die Cousinen die Lehrer das Haus die E-Mail die Hobbys das Model die Freunde das Jahr die Idee eine Katze ein Hamster Cousinen Lehrer ein Haus eine E-Mail Hobbys ein Model Freunde ein Jahr Ideen

Doplňte člen určitý, neurčitý nebo nulový: Wie heiβt Sie hat Hast du heute Sie lernen gern Hast du Spielt ihr Hat er Wo ist Wer besucht Sie möchte der einen eine das den ein Deutschlehrer? Bruder Zeit? Deutsch. Idee? Tennis? Geschwister? Wörterbuch? Onkel? Haustier.