Téma: POROVNÁVÁNÍ CELÝCH ČÍSEL

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Advertisements

Lineární rovnice 8.-9.ročník
Úvod. Porovnávání celých čísel.
Seřaď obrazce podle velikosti
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL 3
Sčítání celých čísel.
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 4 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_028.
TÉMA: SAMOHLÁSKA U Vytvořila: Mgr
TÉMA: SAMOHLÁSKA O Vytvořila: Mgr. Alena Zicháčková Dne: 4. 10
Téma: Psaní a čtení desetinných čísel 2
Téma: KLADNÁ A ZÁPORNÁ CELÁ ČÍSLA
Kdo chce být milionářem ?
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
CELÁ ČÍSLA.
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Celá čísla Zapiš celá čísla, která jsou mezi: a) -8 a -5 d) -3 a 4
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 3
Slovní úlohy se zlomky a procenty
Zpracovala Mgr. Jana Říhová pod metodickým vedením RNDr. Růženy Blažkové, CSc.
Určení hodnoty číselného výrazu
Téma: Dělení desetinného čísla přirozeným číslem
Anotace Prezentace, která se zabývá prvočísly a čísly složenými AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci rozliší prvočíslo a číslo složené.
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 1
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 1
Téma: NÁSOBENÍ A DĚLENÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_040.
Téma: Desetinná čísla Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_096.
Téma: Sčítání a odčítání desetinných čísel
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL 2
Téma: Násobení desetinného čísla celým číslem Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_091.
Téma: RACIONÁLNÍ ČÍSLA - ÚVOD
DĚLITELNOST Prvočísla Dělitel Násobek Znaky dělitelnosti Čísla složená.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění.
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 2
Téma: Trojčlenka Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_098.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Téma: POROVNÁVÁNÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL
ICT M 5.R. Desetinná čísla
Téma: Slovní úlohy (trojčlenka) 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_100.
ICT M Opakování 4.ročník
Téma: Dělení desetinných čísel 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace2/_095.
Téma: Nepřímá úměrnost Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_097.
Anotace Prezentace, která se zabývá sčítáním celých čísel. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci sčítají celá čísla. Speciální vzdělávací.
Téma: CELÁ ČÍSLA – PROCVIČENÍ 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_034.
Téma: DĚLENÍ CELÝCH ČÍSEL 1
Téma: NÁSOBENÍ CELÝCH ČÍSEL 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_030.
Téma: Násobení desetinných čísel
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:7. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Celá čísla – Porovnávání.
Z CELÁ ČÍSLA POROVNÁVÁNÍ -8 < > - 22.
Téma: NÁSOBENÍ CELÝCH ČÍSEL 1
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Téma: Zaokrouhlování desetinných čísel 2
Téma: Odčítání desetinných čísel 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_089.
Téma: Přímá úměrnost - úvod Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_086.
PRESENT SIMPLE 5. třída Vytvořil: Mgr. Renáta Pokorná
Téma: Slovní úlohy (trojčlenka)
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Téma: Porovnávání desetinných čísel
AnotacePrezentace, která se zabývá úvodem do celých čísel. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci rozpoznají kladná a záporná čísla.
Téma: Psaní a čtení desetinných čísel 1
Téma: DĚLENÍ CELÝCH ČÍSEL 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_032.
Téma: Dělení desetinných čísel 1 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_094.
Téma: CELÁ ČÍSLA – PROCVIČENÍ 1
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Úvod. Porovnávání celých čísel.
Úvod. Porovnávání celých čísel.
Celá čísla Úvod. Porovnávání celých čísel..
Úvod. Porovnávání celých čísel.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Úvod Porovnávání celých čísel
Transkript prezentace:

Téma: POROVNÁVÁNÍ CELÝCH ČÍSEL Vytvořila: Mgr. Martina Bašová basova.martina@centrum.cz , 7. 12. 2012 VY_32_Inovace/1_024

Anotace: Prezentace ukazuje použití celých čísel v praxi na konkrétních příkladech. Zdůrazňuje význam řazení celých čísel podle velikosti. Příklady k procvičení. Jazyk: Český jazyk Očekávaný výstup: Porovná celá čísla. Seřadí sestupně, vzestupně. Speciální vzdělávací potřeby: Žádné. Klíčová slova: celá čísla, kladná, záporná, <, >, = Druh učebního materiálu: DUM - Prezentace doplněná výkladem Cílová skupina: Žák Typická věková skupina: 12-13 let (7. ročník)

Množina celých čísel je uspořádaná. Všechna čísla tak lze seřadit pomocí znamének < > = od nejmenšího k největšímu a naopak. Nejsnáze opět vysvětlíme uspořádání na číselné ose. Čím je číslo na ose více vpravo, tím je větší.

Uvědom si: Každé kladné číslo je větší než nula. 8 > 0 Každé záporné číslo je menší než nula. -8 < 0 Z dvou čísel je větší to, jehož obraz leží na číselné ose více vpravo.

Porovnejte dvojice čísel : 2 -4 -8 -6 +7 +6 -54 -45 13 -13 26 24 -26 -24 -7 0 -14 24 + 15 -15 0 -1 2 0 -4 -3

Porovnejte dvojice čísel - řešení 2 > - 4 -8 < -6 +7 > +6 -54 < -45 13 > -13 26 > 24 -26 < -24 -7 < 0 -14 < 24 + 15 > -15 0 > -1 2 > 0 -4 < -3

Přemýšlej! Kdo má víc? Ten, který má 3 000 Kč dluhů, nebo ten, kdo má 250 Kč hotovosti? Rozhodni, která teplota je vyšší: a) +2 °C nebo -6 °C b) -1 °C nebo +5 °C c) -4 °C nebo -1 °C Správnost kontroluj na číselné ose. 3. Čísla: 4; 0; -5; -1; 6; -3; -2; -7; uspořádej sestupně od největšího k nejmenšímu. 4. Které číslo je o 5 menší než číslo -1 ?

Řekni číslo: o 3 větší než 0 o 3 menší než 0 o 5 větší než 10 o 5 vetší než -10 Tvoř další otázky.

Najděte a opravte chybu. -127 < -120 1 360 < 1 357 -108 < -110 13 647 < 13 650 -26 < 2 648 2 640 > 2 648 g) -139 < -200 h) -7 526 < 7 520 i) 82 > 28 j) -1760 < -1 761 k) 27 > -57 l) 9 163 > 9 136

Najděte a opravte chybu. Řešení. 1 360 < 1 357 x 1 360 > 1 357 -108 < -110 x -108 > -110 13 647 < 13 650 v -26 < 2 648 v 2 640 > 2 648 x 2 640 < 2 648 g) -139 < -200 x -139 > -200 h) -7 526 < 7 520 v i) 82 > 28 v j) -1760 < -1 761 x -1760 > -1 761 k) 27 > -57 v l) 9 163 > 9 136 v

Použité zdroje: Vlastní tvorba