Název Číselné výrazy Předmět, ročník

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady A: VÝRAZY Autor: Petr Halama – Mgr. Alena.
Advertisements

Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ • Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. • Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Autor Mgr. Šárka Čížová Anotace
Vzorce na umocnění.
Algebraické výrazy – početní operace
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Čísla 0 – 100, sčítání a odčítání
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p. o
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p. o
Kdo chce být milionářem ?
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 3
Dělení se zbytkem 3 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Lineární rovnice Běloun 91/1 a
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Určení hodnoty číselného výrazu
Název Rozklad mnohočlenů na součin – vytýkání Předmět, ročník
Zábavná matematika.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Letokruhy Projekt žáků Střední lesnické školy a střední odborné školy sociální ve Šluknově.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. Předpověď počasí na
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Název Převody jednotek času Předmět, ročník
Násobení zlomků – teorie a cvičení VY_32_INOVACE_19
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
ARITMETICKÁ POSLOUPNOST, SOUČET PRVNÍCH N ČLENŮ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je RNDr. Zdeněk Binar Obchodní akademie a.
52_INOVACE_ZBO2_1364HO Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti.
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
NázevPřevody jednotek objemu Předmět, ročník Matematika, prima (1. ročník osmiletého studia) Tematická oblast Matematika a její aplikace Anotace Cílem.
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL 2
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název Převody jednotek délky Předmět, ročník
Název Řešení soustavy rovnic dosazovací metodou Předmět, ročník
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Celá čísla Dělení.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
DĚLENÍ ČÍSLEM 7 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
NázevZlomky – úvod Předmět, ročník Matematika, sekunda (2. ročník osmiletého studia) Tematická oblast Matematika a její aplikace Anotace Cílem prezentace.
Název Rovnice s neznámou ve jmenovateli Předmět, ročník
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_22 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: IV / 2 Č. materiálu:VY_ 42 _INOVACE_.
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 2
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
NázevNásobení mnohočlenů Předmět, ročník Matematika, tercie (3. ročník osmiletého studia) Tematická oblast Matematika a její aplikace Anotace Výkladová.
Úkoly nejen pro holky.
Matematika a její aplikace Číslo a početní operace na I. stupni ZŠ Násobky 6 VY_42_INOVACE_34 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G.
Přednost početních operací
Násobilka 6, 7, 8, 9 VY_32_INOVACE_090, 5. sada, M ANOTACE
Násobilka 2, 3, 4, 5 VY_32_INOVACE_085, 5. sada, M ANOTACE
ČÍSELNÉ VÝRAZY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název Slovní úlohy řešené soustavou rovnic 1 Předmět, ročník
NázevSoustava 2 rovnic o 2 neznámých Předmět, ročník Matematika, kvarta (4. ročník osmiletého studia) Tematická oblast Matematika a její aplikace Anotace.
* Číselné výrazy Matematika – 8. ročník *
Název Zlomky – porovnávání Předmět, ročník
Název Slovní úlohy řešené soustavou rovnic 2 Předmět, ročník
Název Řešení soustavy rovnic sčítací metodou Předmět, ročník
Název Převody jednotek obsahu Předmět, ročník
Transkript prezentace:

Název Číselné výrazy Předmět, ročník Matematika, tercie (3. ročník osmiletého studia) Tematická oblast Matematika a její aplikace Anotace Výkladová prezentace, která seznamuje žáky s pojmem číselný výraz a se základními pravidly pro počítání s číselnými výrazy. Klíčová slova Číselný výraz, hodnota číselného výrazu, přednost početních operací, význam závorek Autor Radomír Dědek Datum Vytvořeno - prosinec 2013, ověřeno 24. 1. 2014 Škola Gymnázium Jana Opletala, Litovel, Opletalova 189 Projekt EU peníze středním školám, reg. č.: CZ.1.07/1.5.00/34.0221

Číselné výrazy Číselný výraz je zápis sestavený: z čísel znamének početních operací +, -, ., : ze závorek ( ), [ ], { } za početní operaci považujeme také umocňování a odmocňování

Hodnota číselného výrazu Určí se tak, že výraz vypočítáme, pozor dáváme na pořadí prováděných početních operací. Toto pořadí zpravidla určují závorky. Př. [(15+5) : 4 + (12 – 6) . 3] = [20 : 4 + 6 . 3] = = 5 + 18 = 23 Nejdřív počítáme vnitřní a poté vnější závorky. Dodržujeme pravidla přednosti početních operací.

Počítej Řešení Zadání (3 + 12) . 2 – 5 . (8 – 24) = [12 . 3 – (15 + 9) : 8] . 2 2 = [(15 – 26) – (8 – 14)] . 7 + (12 – 19) . 6 = 15 . 2 – 5 . (- 16) = 30 +80 = 110 [36 – 24 : 8] . 4 = [36 – 3] . 4 = 33 . 4 = 132 [-11 – (-6)] . 7 + (-7) . 6 = = [-11 + 6] . 7 + (- 42) = - 5 . 7 – 42 = - 35 – 42 = - 77 V zadání je možné použít jen jeden typ závorek, zpravidla kulaté. Zápis ale není tak přehledný, musíme si hlídat, která levá a pravá závorka patří k sobě. Př. (((24 + 8) + 16) : (25 – 13)) . 9 = = ((32 + 16) : 12 ) . 9 = (48 : 12) . 9 = 4 . 9 = 36

V následujících příkladech sleduj, jak závorky ovlivňují pořadí prováděných operací Zadání Řešení 12 +2 . 9 = 12 + 18 = 30 14 . 32 = 14 . 9 = 126 12 + 62 = 12 + 36 = 48 ( 12 + 6)2 = 182 = 324 14 – 36 . 2 = 14 – 72 = - 58 82 . 2 = 64 . 2 = 128 14 – (36 . 2) = 14 – 72 = - 58 [8 . 2]2 = 162 = 256 12 + 2 . 32 = (12 + 2) . 32 = 12 + (2 . 3)2 = (12 + 2 . 3)2 = 14 – 62 . 2 = (14 – 6)2 . 2 = 14 – (62 . 2) = [(14 – 6) . 2]2 =

Co jsme se naučili Co je to číselný výraz. Jak se určí hodnota číselného výrazu. Jaký význam mají v zadání závorky. Pravidla pro přednost početních operací.

Zdroje: Vlastní tvorba autora