CONDITIONNEL PRÉSENT PODMIŇOVACÍ ZPŮSOB

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
DÉSCRIPTION DU LIEU VY_32_INOVACE_5B16.
Advertisements

PASSÉ COMPOSÉ (MINULÝ ČAS SLOŽENÝ)
LE SPORT VY_32_INOVACE_5B20.
LE CANADA VY_32_INOVACE_5A11.
VY_32_INOVACE_8A13 Reakce kyseliny sírové s manganistanem draselným – efektní experiment Blesky pod vodou Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423,
Pravidla pro tvorbu elektronické prezentace
LES PRONOMS INDÉFINIS NEURČITÁ ZÁJMENA
VY_32_INOVACE_7B12 Databáze Typy čísel.
IMPÉRATIF ROZKAZOVACÍ ZPŮSOB
LES PRONOMS POSSESSIFS
LES ADVERBES PŘÍSLOVCE VY_32_INOVACE_5B19. ADVERBES DU LIEU Ailleursjinde, jinam Autourokolo Autre partjinde, jinam Dedansuvnitř Dehorsvenku Dessousvespod,
FUTUR SIMPLE BUDOUCÍ ČAS
Efektní motivační experiment – zapálení vaty skleněnou tyčinkou
Časové výrazy Les expressions temporelles
LES VERBES AU PRÉSENT PŘÍTOMNÝ ČAS
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř
Prof. Ph.Dr. MIROSLAV TYRŠ
VY_32_INOVACE_9C3 TKÁNĚ.
VY_32_INOVACE_7C14.  Rozložení snímků obsahují formátování a rozmístění jednotlivých částí obsahu.  Rozložení obsahuje také motiv, tedy nastavení formátování.
Rozklad dichromanu amonného
Jan Palach VY_32_INOVACE_2A2.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Test - vlastnosti elektromagnetických vln Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2012 VY_32_INOVACE_6C-10.
Katalyzátory – efektní experiment Katalytický svařák
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Světlo - viditelná část spektra elektromagnetických vln Autor: Mgr. Miloš Boháč ©
Destilace – důkaz ethanolu ve stolním víně
VY_32_INOVACE_B3 IMPARFAIT MINULÝ ČAS.
KURZOVNÍ LÍSTKY, PŘEVODY MĚN
VY_32_INOVACE_8A3 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Martin Rolek Barevné plameny.
VY_32_INOVACE_3C19 Gymnázium a SOŠ,Lužická 423, Jaroměř Ing. Daniela Řípová Past Perfect.
legenda české a světové gymnastiky
Redoxní reakce - reakce glukosy s methylenovou modří
VY_32_INOVACE_8A4 Reakce sodíku s vodou
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Martin Rolek Příprava kyslíku – peroxidová střela VY_32_INOVACE_8A2.
L‘ AGRICULTURE ET L‘ INDUSTRIE DE LA FRANCE VY_32_INOVACE_5A8.
Sublimace chloridu amonného – efektní motivační experiment Umělá mlha
Historie databází, jejich význam a základní pojmy
Grafika 7 CorelDraw – tvarování objektů VY_32_INOVACE_7B7.
vznik kmitů, rezonance © 2012 VY_32_INOVACE_6C-14
VY_32_INOVACE_1C14 Tyrš a Sokol Křížovka - opakování.
LE LUXEMBOURG VY_32_INOVACE_5A12. CONTENU O INFORMATIONS GÉNÉRALES O LA GÉOGRAPHIE O LA POLITIQUE O LES SPÉCIALITÉS
VY_32_INOVACE_6B5 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Přenos tepla Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2012.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Ilona Čechová Sametová revoluce VY_32_INOVACE_2B17.
VY_32_INOVACE_5A10.  informations générales  la géographie  le systéme politique  l‘ économie  les villes principales  les produits typiques CONTENU.
VY_32_INOVACE_7C20 Předloha snímku Jana Vosáhlová.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř
VY_32_INOVACE_5A17.  Le Moyen Age  La Rennaissance  Le XVIIIe siecle  Le Romantisme  Le Réalisme  Le Symbolisme  Le XXe siecle CONTENU.
Reported speech Gymnázium a SOŠ, Lužická 423, Jaroměř Ing. Daniela Řípová VY_32_INOVACE_3C18.
VY_32_INOVACE_6B-13 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Mechanické vlastnosti pevných látek Autor: Mgr. Miloš Boháč.
Grafické objekty v prezentaci Jana Vosáhlová VY_32_INOVACE_7C17.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř PaedDr. Miroslava Drahorádová ČASOVÁNÍ SLOVES TYPU МОЧЬ / ПОМОЧЬ VY_32_INOVACE_5C16.
VY_32_INOVACE_7A3 FINANČNÍ MATEMATIKA PŘEVODY MĚN.
Lucerna VY_32_INOVACE_1A3. sedmipatrový palác z roku 1912 s převážně secesními interiéry budovou je vedena pasáž spojující Štěpánskou a Vodičkovu ulici.
VY_32_INOVACE_2C20 Pracovní list Věra Čáslavská.
George Orwell 1984 (Nineteen Eighty-Four)
SKLOŇOVÁNÍ PODSTATNÝCH JMEN
VY_32_INOVACE_7B1 Grafika 1 Rozdělení grafiky.
VY_32_INOVACE_7B13 Databáze Vstupní maska.
VY_32_INOVACE_7A5 FINANČNÍ MATEMATIKA RODINNÉ HOSPODAŘENÍ.
Reakce karbidu vápenatého s vodou
VY_32_INOVACE_7A4 FINANČNÍ MATEMATIKA RODINNÝ ROZPOČET.
Le verbe.
VY_32_INOVACE_5A6 LA SOCIÉTÉ DE LA FRANCE.
VY_32_INOVACE_2C18 Emil Zátopek legenda atletiky.
VY_32_INOVACE_5A5.   informations générales  les frontieres  les montagnes  les fleuves  le climat CONTENU.
ČÍSELNÉ ŘADY, SEZNAMY Tabulkové procesory 2 VY_32_INOVACE_7C9.
VY_32_INOVACE_5A9 LA BELGIQUE.
VY_32_INOVACE_8A9 Příprava salmiaku
Modal Verbs Gymnázium a SOŠ, Lužická 423, Jaroměř Ing. Daniela Řípová VY_32_INOVACE_3C15.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Štěpánka Satoriová Název materiálu:
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Transkript prezentace:

CONDITIONNEL PRÉSENT PODMIŇOVACÍ ZPŮSOB VY_32_INOVACE_5B12

TVOŘENÍ Tvary podmiňovacího způsobu přítomného se tvoří stejnými koncovkami jako imparfait = -ais, -ais, -ait, -ions, -iez, -aient + stejný základ jako u budoucího času tj. u pravidelných sloves infinitiv a u nepravidelných sloves tvary jako u budoucího času

PRAVIDELNÁ SLOVESA Parler Je parlerais nous parlerions Tu parlerais vous parleriez Ile/elles parlerait ils/elles parleraient Finir Je finirais nous finirions Tu finirais vous finiriez Il/elle finirait ils/elles finiraient

NEPRAVIDELNÁ SLOVESA Être je serais Avoir j‘aurais Faire je ferais Savoir je saurais Vouloir je voudrais Pouvoir je pourrais Aller j‘irais Venir je viendrais

PODMÍNKOVÉ VĚTY I. typ Podmínka do budoucnosti Jestliže bude hezky, půjdeme ven. S‘il fait beau, nous sortirons. Po SI = jestliže, když, -li nikdy nemůže být budoucí čas Na místo českého budoucího dáváme po si přítomný čas a v hlavní větě je čas stejný jako v češtině Si je ne mange pas de chocolat, je maigrirai.

PODMÍNKOVÉ VĚTY II. typ Podmínka skutečná Kdyby bylo hezky, šli bychom ven. S‘il faisait beau, nous sortirions. Po SI – kdyby, -li – nikdy nesmí být podmiňovací způsob Na místo českého podmiňovacího způsobu se po si dává imparfait a v hlavní větě je čas stejný jako v češtině Si je ne mangeais pas de chocolat, je maigrirais.

PODMÍNKOVÉ VĚTY III. typ Podmínka neskutečná Kdyby bylo bývalo hezky, byli bychom šli ven. S‘il avait fait beau, nous serions sortis. Po si nesmí být podmiňovací způsob Na místo českého podmiňovacího způsobu minulého se po si dává předminulý čas a v hlavní větě je čas stejný jako v češtině tj. minulý kondicionál Si je n‘avais pas mangé de chocolat, j‘aurais maigri.

EXERCICES Traduisez: Jedl bys Šel bych Vybrali by Prodal bys Měli bychom Udělal by Skončili bychom

EXERCICES Complétez le conditonnel présent: Tu (devoir) faire un grand effort. Nous (vouloir) passer des vacances en France. Ils (pouvoir) nous écrire de temps en temps. J‘(aimer) le revoir ce week-end. Elle (prendre) des cours de dance? Vous (regarder) la télé tous les jours? Ils (aller) nous visiter demain.

EXERCICES Traduisez: Kdybych jedl více ovoce, byl bych štíhlejší. Když budu bohatší, koupím si nové auto. Kdybychom měli psa, jmenoval by se Alík. Kdybych každý den cvičil, hrál bych dobře na klavír. Kdybys více pracoval, měl bys více peněz.

MERCI POUR VOTRE ATTENTION

Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, 551 23 Jaroměř  Projekt: Škola v digitálním světě aneb Uchop svoji šanci Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/34.0210  Číslo DUM: VY_32_INOVACE_5B12 Jméno autora: Jana Jašíková Název práce: Le conditionnel présent Předmět: Francouzský jazyk Ročník: 3. Ročník, skupina 3.A,3.L Časová dotace: cca 25 minut Vzdělávací cíl: S pomocí výukové prezentace se studenti naučí tvořit a používat tvary podmiňovacího způsobu přítomného pravidelných i nepravidelných sloves. Novou látku si zároveň i procvičí. Pomůcky: počítač, dataprojektor, (active board), Inovace: studenti zhlédnou prezentaci s využitím ICT a doplní si nové informace a procvičí novou látku Poznámka: Materiály jsou určeny pro bezplatné používání a pro potřeby výuky a vzdělání na všech typech školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Vytvořeno dne: 05.06.2013