GEET Pantone CZ Realizace, postřehy Duben 2005.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Letové zkoušky TJ 100C na L-13TJ
Advertisements

EDC úloha k řešení č. 9 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dušan Nenička Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Snižování emisí škodlivin u vznětových motorů
Tepelné motory Jan Nguyen 2.D Telskol.
Palivová soustava vznětových motorů
Strojírenství Technologie Montáž strojů a potrubí (ST8)
Spalovací motory zážehové
Zážehový motor 1,4 l / 92 kW TSI
SPALOVACÍ MOTORY (TEORIE)
TEPELNÉ MOTORY.
Konstukční cvičení a metodiky konstruování spalovacích motorů
Vznětové motory Vznětový motor je v principu konstruován stejně jako zážehový motor. Palivo je do spalovacího prostoru dopravováno odděleně.
Výuka předmětu automobily
Co je to motor? Zařízení zpravidla přeměňující energii z chemické reakce (zpravidla hoření) na energii pohybovou. Motor je obvykle součástí a pohonem.
Spalovací motory.
PÍSTOVÉ SPALOVACÍ MOTORY
ZÁŽEHOVÝ MOTOR.
Grantový projekt multimediální výuky
Gymnázium a obchodní akademie Chodov
VYUŽITÍ TEPELNÉ ENERGIE V PRAXI
Tepelné motory.
Pístové stroje . Pístové stroje s klikovým ústrojím se vyznačují vratným pohybem některých jejich mechanických částí. Pístové stroje mohou.
MOTORY Ondřej Hornig 2006.
Tepelné stroje -motory
Spalovací motor zážehový
Pístové spalovací motory
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
(čtyřdobý zážehový motor)
SPALOVACÍ MOTORY.
Spalovací motory s pístem
Čtyřdobý motor 1.Čtyřdobý spalovací motor 1.Čtyřdobý spalovací motor 1.Čtyřdobý spalovací motor 1.Čtyřdobý spalovací motor 2.Carnotův cyklus 2.Carnotův.
Čtyřdobý zážehový motor – konstrukce, popis činnosti
Tepelné motory.
SPALOVACÍ MOTORY (TEORIE)
POLOHA TĚŽIŠTĚ AUTOMOBILU
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
EDC úloha k řešení č. 6 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dušan Nenička Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Vznětové motory Střední odborná škola Otrokovice
ZKUŠENOSTI Z PROVOZU BIOELEKTRÁRNY
Čtyřdobý vznětový motor – konstrukce, popis činnosti
Spouštění plynového hořáku spouštění i odstavování z bezpečnostních důvodů poměrně komplikované nebezpečí výbuchu, např. při úniku plynu, předčasném zapálení,
Klepnutím lze upravit styly předlohy textu. Druhá úroveň Třetí úroveň Čtvrtá úroveň Pátá úroveň Klepnutím lze upravit styly předlohy textu. –Druhá úroveň.
Krok za krokem ke zlepšení výuky automobilních oborů CZ.1.07/1.1.26/ Švehlova střední škola polytechnická Prostějov.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Elektronické zapalování Tematická oblast:Zapalování Ročník:2. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Spalovací Motory Benzínové
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co mají tyto věci společného?
MOTORY Mgr. Martin Tichý MOTORY Pořadové číslo projektu CZ.1.07/1.1.18/ „Řemesla s techniky začneme od píky“ Datum vytvoření: Datum.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:F8 - 8 Datum ověření ve výuce: Ročník:8.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Spalovací motory čtyřdobé (mění tepelnou energii na mechanickou) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Tučímová. Dostupné.
KARBURÁTOR OB21-OP-STROJ-SMV-JEŘ-U Obsah  Význam karburátoru v automobilu Význam karburátoru v automobilu Význam karburátoru v automobilu  Princip.
AnotacePracovní list k procvičení znalostí o tepelných motorech AutorDagmar Kaisrová JazykČeština Očekávaný výstup Plynulé čtení s porozuměním.Výchova.
Ročník: 2. ročník strojírenských učebních oborů Typ šablony III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací obor: Strojnictví Téma: Spalovací.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_23-01 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorIng.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada21 AnotaceZákladní.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 4. ročník oboru strojírenství Vzdělávací.
Tepelné stroje z pohledu základního kursu fyziky 3. Poznámky k přednášce.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_11 Tepelné motory –opakování
Spalovací motory VY_32_INOVACE_29_Spalovací motory
Název prezentace (DUMu): Funkce a použití zapalování
Střední průmyslová škola a Střední odborné učiliště Uničov, Školní 164
Cyklus čtyřdobého motoru
Spalovací motor Název školy: Základní škola Brána Nová Paka
Vojtěch Razima Societas Rudolhpina
Spalovací motory čtyřdobé (mění tepelnou energii na mechanickou)
Rozdělení Podle způsobu zapálení pohonné směsi  Zážehové motory  Vznětové motory Podle počtu pracovních dob  Dvoudobé motory  Čtyřdobé motory.
Člověk a technika – TEPELNÉ STROJE
Palivová soustava zážehového benzínového motoru s karburátorem
plováková komora přívod paliva plovák ventil hlavní tryska
Transkript prezentace:

GEET Pantone CZ Realizace, postřehy Duben 2005

Realizace Úprava orig. plánů na naše prvky Stavba Záběh Přechod benzín – GEET Nedostatky Připravovaná zlepšení Prozatimní zhodnocení Nové poznatky !!! Fotodokumentace KONEC

Úprava orig. plánů Vzhledem k nedostupnosti některých konstrukčních prvků v Čechách, je nutné plánek přepracovat. Původní plánek Upravený plánek

Původní plán

Upravený plán 1

Upravený plán 2

Upravený plán

Stavba - konstrukce Vstup a výstup z bojleru přivařit (větší otáčky = větší tlak), jinak dojde k vytlačení směsi. Veškerá šroubení opatřit těsněním (dochází k nasávání vzduchu a nestabilnímu chodu motoru). Řídit sání vzduchu do karburátoru.

Stavba - konstrukce Nákup materiálu cca 2 dny Soustružení, řezání závitů cca 3 dny Montáž reaktoru cca 2 hodiny Montáž do vozu cca 5 hodin Cena materiálu na reaktor 2.237,- Cena pokusného vozu Š 120 +TP 5.000,-

Záběh POZOR !!! Zcela uzavřít ventil 1 Zcela otevřít ventil 2,3,4 Nasměrovat vůz tak, aby horká strana reaktoru směřovala přímo na sever. Doba celého záběhu 20 - 45 minut. Po celou dobu záběhu běží motor na čistý benzín.

Přechod na benzín. Po nastartování nechat motor cca 1 - 2 minuty v chodu na benzín (ohřev reaktoru). Uzavřít přívod paliva. Otevřít ventil 1 Přivřít ventil 2,3 Pokud je řízeno sání vzduchu, nutno též přivřít ventil 4.

Nedostatky Nestabilní odpařování v bojleru. Zanášení svíček (důvod zpětné spalování výfukových plynů). Přivíráním ventilu 3 dochází k většímu namáhání motoru. Různé odpařování různých směsí Nutnost připravit směs mimo vůz Není zajištěno optimální složení směsi před reakční komorou.

Připravovaná zlepšení Předreaktorový blok, dvojí vstřik Elektronicky řízené vstřikování standardního paliva do bloku Elektronicky řízené vstřikování vody do bloku Elektronicky řízené sání vzduchu

Prozatimní zhodnocení Momentální konstrukci lze použít pouze jako experimentální (nevylučuje však možnost pojíždění). Není možné určit přesný poměr směsi před reaktorem. Velké tepelné namáhání ventilů reaktoru. Nutnost po provozu na reaktor přejít cca na 30 vteřin na standardní palivo.

Nové poznatky Pokud se nechá vůz přes zimu v klidu, musí se před první jízdou opět provést záběh dle pokynů. Jinak dojde k demagnetizaci reaktoru, což se nám stalo, a tím jsme reaktor znehodnotily.

Fotodokumentace