Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_INOVACE_ZE.7.07.57 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_INOVACE_ZE.8.59 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační.
Advertisements

VY_52_INOVACE_ZE.7.54 Označení vzdělávacího materiálu (kód):
VY_32_INOVACE_05_LITERÁRNÍ VÝCHOVA
VY_52_INOVACE_ZE.8.67 Označení vzdělávacího materiálu (kód):
VY_32_INOVACE_422, 22. sada, Prvouka
Tematická oblast: Ruční zpracování kovů Okruh: Závity
VY_52_INOVACE_PŘ.9.19 – SOPEČNÁ ČINNOST - prezentace
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Oddělování složek směsí
Poznávání částí lidského těla.
VY_32_INOVACE_PSYM24860ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Funkční gramotnost II. -opakování grafy - mapy - počasí J. Poddaná.
VY_32_INOVACE_A1-05 HALOGENIDY AUTOR : Mgr. Iveta Bartošová VYTVOŘENO : listopad 2011 STRUČNÁ ANOTACE : Zápis vyučovací hodiny Časová náročnost : 1 vyučovací.
UHLIČITANY A SÍRANY VY_32_INOVACE_A AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_INOVACE_PŘV.4.15 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační.
Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_INOVACE_ZE.7.45 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační.
VY_52_INOVACE_ZE.8.70 Označení vzdělávacího materiálu (kód):
Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_INOVACE_ZE.8.71 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační.
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
MÍZNÍ CÉVY, SLEZINA A BRZLÍK
ŠPANĚLSKO Bára Bažantová 7.B.
Anotace Prezentace určená k opakování a procvičování učiva o chemických prvcích Autor Ing. Lenka Kalinová JazykČeština Očekávaný výstup Žák rozlišuje chemické.
Vypravování o prázdninách
Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_INOVACE_ZE.8.69 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační.
VY_32_INOVACE_PSYM20260ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_INOVACE_ZE.8.60 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační.
Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_INOVACE_ZE.7.51 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Mácová Lucie ANOTACE Materiál seznamuje žáky s obdobím třetihor – přírodními podmínkami,
VY_32_INOVACE_TMM20860BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Autor: Bc. Lucie Čechová, ZŠ Lingua Universal
Opakování ionty Zpracovala: Ing. Martina Hrabáková.
Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_INOVACE_ZE.7.55 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační.
Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_INOVACE_ZE.8.66 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační.
Zaokrouhlování čísel na desítky
Zaokrouhlování čísel na stovky
VY_32_INOVACE_PSYPS14060ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM22860ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_INOVACE_ZE.7.56 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační.
VY_32_INOVACE_TMM211060BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_423, 22. sada, Prvouka
Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_INOVACE_ZE.8.63 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační.
VY_52_INOVACE_ZE.7.52 Označení vzdělávacího materiálu (kód):
VY_32_INOVACE_PSYM22660ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Exotermické a endotermické reakce
PŘÍRODOPIS-8. ročník NEMOCI SRDCE A CÉV.
Itálie 30. září 2005.
VY_32_INOVACE_421, 22. sada, Prvouka
VY_32_INOVACE_CH.8.16 –KARBOXYLOVÉ KYSELINY- prezentace
VY_32_INOVACE_TMM20960BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM22660BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Štěpánková Tento materiál byl vytvo ř en v rámci projektu Opera č ního programu.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Květ VY_52_INOVACE_B1 – 16 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
OPYLENÍ a OPLOZENÍ VY_52_INOVACE_B1 – 20 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Vzdělávací oblast: Český jazyk – sloh Autor: Vlasta Lindovská
Sklípkani.
VY_32_INOVACE_TMM20460BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYPS13660ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY AUTOR: MGR. MARTINA MYŠKOVÁ NÁZEV: VY_32_INOVACE_750_VYHLÁŠENÍ_ČESKOSLOVENSKA TÉMA: Vyhlášení.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
VY_32_INOVACE_426, 22. sada, Prvouka
PŘÍRODOPIS - 9. roč. PORUCHY ZEMSKÉ KŮRY
VY_32_INOVACE_PSYPS15860ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM20660BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM20760BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1
VY_32_INOVACE_PSYPS13960ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Řád: Sekáči.
Havajské ostrovy.
Savci.
Transkript prezentace:

Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_INOVACE_ZE Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: „Vzdělání pro život“ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/3115/21/7.1.4/2011 Číslo a název šablony klíčové aktivity:V/2 – inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Vzdělávací oblast - vzdělávací obor (předmět):Člověk a jeho svět - Zeměpis Tematický okruh - téma:středomoří Autor vzdělávacího materiálu/DUM:Mgr. Jaroslava Vorlová Datum vytvoření vzdělávacího materiálu: Ověření vzdělávacího materiálu Třída: 7. Datum : Metodický list/anotace: Žáci se seznamují se státy Jižní Evropy, životem lidí, hospodářstvím, kulturou. Získávají informace o problémech s vodou a pokouší se najít řešení této situace. Pracují s atlasem a s učebnicí. VY_52_INOVACE_ZE

Středomoří Oblast kolem Středozemního moře 3 poloostrovy Pyrenejský ………………………………………. Apeninský ………………………………………. Balkánský ………………………………………. Doplň státy, které na nich leží Školní atlas světa, RNDr. Josef Herink, Shocart, spol. s r.o ISBN

Hospodářství Převažuje zemědělství – olivový olej, citrusy, fíky, zelenina, víno Pastevectví Průmysl – Pádská nížina, Barcelona, Madrid Námořní doprava Cestovní ruch

Itálie Hlavní město ………………………….. Bohatý sever a chudý jih Úrodná Pádská nížina Cestovní ruch – Benátky, Řím, Verona

Benátky a&hs=4nB&sa=X&rls=org.mozilla:cs:official&channel=np&biw=1252&bih=609&tbm=isch&prmd=imvns&tbnid=Fok Gm7RDxttjiM:&imgrefurl= italii/benatky/&docid=MwJsUvwLeAPaWM&imgurl= Obr%2525C3%2525A1zek1.jpg&w=640&h=512&ei=vUvWT5DQH5CwhAeUuYC7Aw&zoom=1&iact=hc&vpx=727&vpy=143& dur=377&hovh=201&hovw=251&tx=69&ty=90&sig= &page=1&tbnh=128&tbnw=198&start=0&nd sp=15&ved=1t:429,r:3,s:0,i:80

Benátky a&hs=4nB&sa=X&rls=org.mozilla:cs:official&channel=np&biw=1252&bih=609&tbm=isch&prmd=imvns&tbnid=UeGesBhdD3XZeM:&img refurl= zakouti.jpg&w=250&h=333&ei=vUvWT5DQH5CwhAeUuYC7Aw&zoom=1&iact=rc&dur=275&sig= &page=4&t bnh=133&tbnw=89&start=57&ndsp=23&ved=1t:429,r:1,s:57,i:260&tx=56&ty=85

Řím a&rls=org.mozilla:cs:official&channel=np&biw=1252&bih=609&tbm=isch&tbnid=MwKA- ETUNbHDnM:&imgrefurl= pobyty.cz/wp-content/uploads/26- %2525C5%252598%2525C3%2525ADm.jpg&w=350&h=232&ei=hEzWT8GoJcOZhQfLic32Aw&zoom=1&iact=rc&dur=338&sig= &page=1&tbnh=110&tbnw=166&start=0&ndsp=17&ved=1t:429,r:11,s:0,i:103&tx=31&ty=50

Vatikán – papežský stát

Španělsko Hlavní město ………………………………… Korida, španělské tance, pomeranče, fotbal

Portugalsko Hlavní město ……………………………….. a&rls=org.mozilla:cs:official&channel=np&biw=1252&bih=609&tbm=isch&tbnid=AI4qpYJn0yB6bM:&imgr efurl= information/282&docid=BrK0SOBSbFk_8M&imgurl= content/uploads/2012/04/barcelona2.jpg&w=450&h=362&ei=oU7WT9KKAYz64QSFhaCMAw&zoom=1&ia ct=hc&vpx=760&vpy=303&dur=730&hovh=131&hovw=165&tx=115&ty=144&sig= &page=2&tbnh=131&tbnw=165&start=18&ndsp=21&ved=1t:429,r:9,s:18,i:156

Problémy se suchem a&rls=org.mozilla:cs:official&channel=np&biw=1252&bih=609&tbm=isch&tbnid=bztBxrQehaUeRM:&imgrefurl= m.cz/zahranici/evropa/fotogalerie/foto/193391/%3Fcid%3D602513&docid=TQSc8sFVwy_SjM&itg=1&imgurl= um.cz/19/33/193391m-spanelsko- sucho.jpg&w=640&h=427&ei=E0_WT8qmEoaA4gSarICrAw&zoom=1&iact=rc&dur=291&sig= &page=1&tbnh= 128&tbnw=171&start=0&ndsp=20&ved=1t:429,r:0,s:0,i:69&tx=139&ty=72 Vyschlá vodní nádrž Entrepenas v centrálním Španělsku.

Otázky k zamyšlení Zkuste se zamyslet nad následujícím textem, který pojednává o nedostatku vody ve Španělsku. a) Co způsobilo velké sucho ve Španělsku? b) Jak se Španělé snaží vyřešit nedostatek vody. c) Šetří se zde vodou? d) Jak by jsi řešil problém s vodou ty?

Sucho ve Španělsku Španělské jaro je letos ve znamení nevídaného sucha. Podle úřadů nejhoršího za poslední století. Nejvíce postiženým regionem je Katalánsko, kde lidem hrozí omezení domácí spotřeby vody. Katalánská autonomní vláda zvažuje, že bude do Barcelony - druhého největšího španělského města - dovážet vodu na lodích z Francie. Stav vody v nádržích a zásobnících je na dvaceti procentech oproti normálu, takže vláda zakázala Kataláncům napouštět vodu do bazénů, zalévat zahrady, a bez vody se ocitly také městské fontány. Podle expertů je ale země pověstná tím, že se zde vodou hodně plýtvá a je levná. "Španělsko je nejsušší zemí Evropy. A přitom poptávku po vodě ovlivňuje i fakt, že je prakticky zadarmo," tvrdí Manuel Ramón Llamas, odborník na vodní zdroje z madridské univerzity. V Barceloně byla letos mimořádně suchá zima. Oproti předchozím rokům minimálně pršelo. Město proto čeká těžké léto. Už příští měsíc začnou pendlovat obrovské tankery s pitnou vodou mezi Marseille a katalánským přístavem Tarragona. Dodávky by měly zažehnat nejhorší katastrofické scénáře.

Ostrovy 1. Kypr Podle legendy se na tomto ostrově ve východní části narodila bohyně Afrodita. Ve dne si můžete užívat romantiky a pohody na písečných plážích a věnovat se vodním radovánkám v teplém moři. Po západu slunce vás potom čeká bohatý noční život v četných klubech a diskotékách. Kromě toho můžete vyrazit na horskou túru do pohoří Troodos 3. Kréta Bývalé centrum mínojské civilizace vás překvapí množstvím úžasných historických objektů včetně paláců Knossos a Phaistos. Kréta bude tou nejlepší volbou pro ty, kteří nechtějí strávit svou svatební cestu pouze povalováním na pláži, ale hodlají si rozšířit i své kulturní obzory. 6. Ibiza Najdete tady místa zapsaná do seznamu světového dědictví UNESCO, ale stejně tak i jedny z největších klubů na světě. 7. Sicílie Největší ostrov ve Středozemním moři vám nabídne kulturu, skvělou kuchyni i klid. Projděte se pomerančovými sady a kochejte se skvělou krajinou a neopakovatelnou scenérií. Ve vašem rodinném albu rozhodně nesmí chybět fotografie západu slunce pořízeného z Etny.

Ostrovy 8. Majorka Majorka je největším španělským ostrovem a součástí Baleárských ostrovů. Charakteristické jsou pro ni krásné pláže a hornatý povrch. 9. Capri Capri je ostrov fantastické přírody a scenérie. Rozhodně musíte vidět modrou jeskyni, kterou využívali i římští císaři jako svou osobní koupel. Návštěva mořské jeskyně se zařadí k vašim celoživotním zážitkům. 10. Malta Malta je ideální volbou pro vyznavače kultury a historie. Až vás unaví prohlídky historických staveb a památek, odpočiňte si na zdejších nekonečných plážích. a&rls=org.mozilla:cs:official&channel=np&biw=1252&bih=609&tbm=isch&tbnid=

Středomoří

Otázky k opakování 1. Co se Vám vybaví při vyslovení těchto pojmů: Korida, pomeranče, papež, Etna, sucho, koloseum, město na vodě, tanec, fotbal, fíky, olivy, dovolená, středomoří 2. Ke kterým státům patří tato hlavní města: Barcelona, Madrid, Řím, Vatikán 3. Patří země Středomoří k chudším nebo bohatým zemím Evropy?