Problematika rozhraní v ITS Kopecký František, Votruba Zdeněk

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Příprava celostátního plánu dopravní obslužnosti na období
Advertisements

Dopravní politika na léta 2005 – 2013 Dopravní politika je základním strategickým dokumentem pro sektor dopravy a deklaruje, co stát a jeho exekutiva v.
Informační systém krizového řízení kraje
ITS v regionální dopravě Ing. František Kopecký KPM CONSULT, a.s.
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
Prezentace společnosti B&C Dopravní systémy s.r.o. Společnost se zabývá aplikováním sofistikovaných metod využitelných pro poznávání, řízení a regulaci.
Marketingový výzkum v dopravě Autobusová linka Praha - Brno
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
Mapy a geografické informační systémy
Průzkum kvality a spokojenosti s PID
ODBAVOVACÍ A INFORMAČNÍ SYSTÉMY
ODBAVOVACÍ A INFORMAČNÍ SYSTÉMY
Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob
© LogicaCMG All rights reserved Ze strašáka každodenní pomocník Ondřej Hrubý Business consultant Zkušenosti z implementace.
Projekty EOC v ČR v období
Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v.
Integrovaný dopravní systém
Rozvoj ITS pro řízení dopravy v intravilánu
JEDNOTNÝ ODBAVOVACÍ SYSTÉM V ODIS
Elektronické odbavování cestujících v IDS v ČR- příprava národního standardu květen 2013 INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY
ITS v regionální dopravě
Informační technologie pro IZS a krizové řízení
Patnácté výročí založení společnosti CZECH Consult, spol. s r.o. (1995 – 2010) – patnáct let práce v oblasti dopravy a dopravního inženýrství. Děkujeme.
Cvičení složek IZS „KV Aréna“
Porovnání dopravní obslužnosti obcí v ČR a stanovení základních kritérií standardu dopravní obslužnosti obcí Úkol. č. 1F54E/044/110.
Výhody užití architektury ITS ve veřejné osobní dopravě
Inovace výuky ve vazbě na požadavky Mezinárodních výukových standardů doc. Ing. Marie Pospíšilová,CSc. SVŠES.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
INTESPOJ Návrh standardizace Informačních systémů
Centrální dispečink IDS JMK a nové technologie v dopravě
Rozvoj nehlasových služeb Současnost a budoucnost mobilních sítí
IBM Global Services ČR © 2006 IBM Corporation April, 2006 E-stát a EU Pavel Hrdlička.
„ Nové moderní nástroje práce organizátora veřejné dopravy“ Veřejná doprava je složitý systém zabezpečení dopravních potřeb obyvatel. Jeho efektivní poznávání,
ITS v regionální dopravě Ing. František Kopecký KPM CONSULT, a.s.
STRATEGIE SPOLEČNOSTI A JEJÍ ZÁMĚRY V ROCE 2014
Integrované dopravní systémy Realizace Dopravní politiky ČR Ing. Vít Sedmidubský května 2010.
1 Regionální a municipální informační systém RAMIS PVT, a.s., Kovanecká 30/2124, Praha 9 tel.: , fax:
Sledování vozidel v reálném čase a využití pro informování cestujících
Společné projekty PID a SID
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ FAKULTA DOPRAVNÍ Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob Studie integrovaných dopravních systémů hromadné.
Možnosti zavedení integrálního taktového grafikonu v ČR Prezentace projektu stránka: 1 K617X1MG Možnosti zavedení integrálního taktového grafikonu v ČR.
Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje
Přístupnost IDS pro OOSPO
Konference „INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY“ Akční plán rozvoje inteligentních dopravních systémů (ITS) v ČR do roku 2020 (s výhledem do roku 2050)
Informační systémy v personálním řízení
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Integrované dopravní systémy (IDS) Ing. Tomáš.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní telematika I.
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
INFORMAČNÍ SYSTÉMY PRO KRIZOVÉ ŘÍZENÍ POUŽITÍ INFORMAČNÍCH SYSTÉMŮ PRO MODELOVÁNÍ A SIMULACE KRIZOVÝCH SITUACÍ - T3 ING. JIŘÍ BARTA Operační program Vzdělávání.
České vysoké učení technické v Praze Fakulta dopravní Ústav řídící techniky a telematiky Geografické informační systémy Pavel Hrubeš.
Cena dopravního výkonu v dlouhodobé smlouvě o zajištění dopravní obslužnosti veřejnou linkovou dopravou Kroměříž
CHAPS spol. s r.o. Bráfova Brno Tel.: Fax: Internet:
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Odbavování cestujících Českých drah v tarifech IDS Ing. Petr Vychodil.
Projekt KORIS Luhačovice Ing. František Brachtl.
Duben 2013 Odbor informatiky KrÚ JMK Výzva č. 08 Integrovaného operačního programu na Integrovaného operačního programu na Rozvoj služeb eGovernmentu v.
Geografické informační systémy
Integrovaná doprava v Libereckém kraji
Informace o projektech v IDS JMK
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
TIS – technický informační systém
Budování Integrovaného informačního systému Národního památkového ústavu Petr Volfík, NPÚ ÚP
Lucie Mališová 1. ročník N GK-KART
Projekt - K620 Řízení a modelování silniční dopravy
Ing. Patrik Horažďovský Ing. Martin Heindl
Chytré řízení dopravy v IDS JMK
Činnost společnosti Koordinátor veřejné dopravy Zlínského kraje s.r.o. Konference IDS Žďár nad Sázavou,
Problematika MHD v městech SR Bojnice 30. září 2010
Fakulta dopravní ČVUT v Praze konference IDS, Žďár nad Sázavou
Transkript prezentace:

Problematika rozhraní v ITS Kopecký František, Votruba Zdeněk ČVUT FD Problematika rozhraní v ITS Kopecký František, Votruba Zdeněk

Problematika rozhraní v ITS Dopravně -přepravní řetězec Okolí dopravně- přepravního procesu Integrovaný záchranný systém Infrastruktura Architektura ITS s vazbou na „okolí“ Dopravní proces Přepravní proces Cestující, zboží

Problematika rozhraní v ITS Příklad složité architektury Poptávka Infrastruktura Vozový park Společenský rozvoj Plán linek- dotace Grafikon- plán Požadavky systematicky řešeného „CONTROLINGU“: Rozvoj IDS, Plán linek, jízdní řády(taktové JŘ), Tržby, náklady, obsazenost spojů - linek Dodržování jízdních řádů Garance návazností Náklady realizace Controling Veřejné dopravy Plnění GD Tržby/ náklady Obsazenost linek Odb. systémy Informace o poloze

Problematika rozhraní v ITS Informační vazby Plánovací úroveň Controligu veřejné dopravy Plánovací úroveň controlingu veřejné dopravy Uzemní rozvoj Cíle cest v území Přepravní proudy Vývoj kongescí Plán linek veřejné dopravy Návrh jízdních řádů

Problematika rozhraní v ITS Operativní část „Controlinku“ Dispečink koordinátora veřejné dopravy Dispečink MHD Dispečink ČD Dopravní prostředky nezařazené pod dispečink dopravců Informace cestujícím, zaměstnancům,prostředkům atd. (Mobil, int. vozidla, int. přestup uzlu, WAP, Internet atd. Dispečink: Správců cest Řízení provozu IZS Policie Plnění jízdních řádů Predikce dysfunkcí v systému Plánovací úroveň Controlingu Rozklad problematiky Řízení dopravy se rozprostírá nad velkým územím Práce s informacemi z různých zdrojů - dopravci - správci infrastruktury - „okolí“systému Práce s informacemi s rozdílnou informační bází

Problematika rozhraní v ITS 1 CA 2 UN Konversní prvek vazby 1 2 OUT val OUT IN val IN

Problematika rozhraní v ITS Jednotná informační báze:    Jednotný popis dopravní infrastruktury - GIS, mapa, linka veřejné dopravy atd Jednotný popis událostí a objektů na dopravní infrastruktuře - činnost dopravce, servis, údržba, JŘ, zastávky, mosty atd. Sledování procesů v čase - jednotný přesný čas, - časový vzorek -diferenciál

Problematika rozhraní v ITS Systémové požadavky ·   Dostupnost ·  Spolehlivost, · Bezpečnost - ochrana dat, ·   Technologická bezpečnost,   ·  Integrita.

Problematika rozhraní v ITS Nástroj systematického přístupu ITS podpora podnikovým procesům Podnikové (organizační) procesy Vnější business procesy Vnitřní business procesy Princip rozdělení procesů pro vyjádření užitných vlastností ITS Podpora organizačních (podnikových procesů) Podpora procesů tvorby vlastního ITS systému Podpora vnitřních business procesů organizace Podpora vnějších business procesů organizace

Problematika rozhraní v ITS Ekonomická analýza ITS systému Zpracování informace 64% Přenos informace 20% Sběr informace 16% Telematický systém s architekturou Zpracování informace 36% Přenos informace 49% Sběr informace 15% Telematický systém bez architektury

Děkuji za pozornost