Pravidla úspěšného firemního webu WebTop100 WebTop100 konference 2004 www.dobryweb.cz www.tuesday.cz www.ebiz.cz.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Technologie pro publikování na webu 1
Advertisements

TNPW1 Technologie pro publikování na webu
snadná tvorba www stránek zadarmo
Jak úspěšně inzerovat pomocí PPC. Obsah (aneb co všechno se dozvím )  Pro koho je PPC vhodné  Hlavní výhody pro klienta  Proč používat právě.
Pravidla pro tvorbu elektronické prezentace
Štěpán Šípal Gymnázium Čakovice. Dnešní témata  Vznik XHTML a předchůdci  Základní prvky XHTML dokumentu  Tagy a atributy  Elementy a jejich druhy.
Tvorba webových stránek
ZÁKLADY HTML Číslo DUM: VY_32_INOVACE_04_11 Autor: Mgr. Ivana Matyášková Datum vytvoření: duben 2013 Ročník: tercie Vzdělávací obor: informační technologie.
Jak vzniká mobilní stránka Seznamu
Jak naučit zákazníky, aby měli rádi vaši online samoobsluhu Marta Drahovzalová eBusiness manager T-Mobile Konference WebTop
Technologie pro publikování na webu 1 Ing. Jiří Štěpánek.
Základy HTML.
HyperText Markup Language
CSS a HTML 5. HTML 5 HTML5 je nová verze specifikace značkovacího jazyka HTML, která přináší podstatné změny v technologiích webových stránek. HTML5 umožňuje.
SEO pro novou firmu Bartošová Lenka 3MA
PHP – vkládání souborů a html 5
INTERNETOVÉ VYHLEDÁVAČE
Jazyk HTML.
Informace – vyhledávání informací
VY_32_INOVACE_4.3.IVT1.11/Oc Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jaroslav Ochodek CZ.1.07/1.5.00/ Tvorba webových.
Veronika Hladíková. V dnešní době se dají webové stránky zhotovit mnoha způsoby, ale zdaleka ne všechny jsou ty správné. V následující prezentaci se Vám.
SEO SEO Optimalizace webových stránek pro vyhledávače Jan Nemrava, KIZI, FIS VŠE
Web zábavního areálu – plavecký bazén Michaela Janečková.
Přístupnost internetové prezentace Českého statistického úřadu
VÝUKOVÝ MATERIÁL V RÁMCI PROJEKTU OPVK 1.5 PENÍZE STŘEDNÍM ŠKOLÁM ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ROZVOJ VZDĚLANOSTI ČÍSLO ŠABLONY:
WWW stránky – Struktura, adresování, hosting Mgr. Lenka Švancarová.
Přístupnost jako jeden z aspektů kvalitního webu Autor: Mgr. Radek Pavlíček Metodické centrum informatiky SONS ČR
PHP – Základy programování
BAKALÁŘSKÁ PRÁCE Tomáš Janda
Maturitní okruh 22: Úvod do HTML. Značkovací a klasické jazyky Klasické: převládá strukturovaný text (programovací kód), skripty jsou prováděny na straně.
MS Internet Explorer Prohlížeč – zobrazuje www stránky Obsahuje:
CSS styly Kaskádové styly (CSS – Cascading Style Sheets) jsou prostředkem, který zajišťuje jednotný vzhled publikovaných stránek. Technologii CSS podporují.
aneb zásady správné tvorby webových stránek Informatika Milan Šimek
WWW – hypertextový informační systém
WWW stránky – Úvod Mgr. Lenka Švancarová.
Základní prvky internetového prohlížeče
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
TNPW1 Technologie pro publikování na webu Cvičení č. 2 Překlad URL na fyzickou adresu stránky Editor Macromedia Homesite „Hello world“ v XHTML (úvod do.
O službě Webmium WEBMIUM je jednoduchý nástroj umožňující drobným a středním podnikatelům vytvoření a správu profesionálně vypadajících webových stránek.
2 Petr Žitný znalosti.vema.cz 3 Báze znalostí Nová služba zákazníkům ▸Báze naplněná informacemi, ke které mají uživatelé přímý přístup Základní cíl ▸Poskytovat.
Informační a komunikační technologie 5.ročník
Jak vyhledávat informace na Internetu?
Zásady tvorby prezentace
Školení WordPress a publikování na webu Mgr. Pavel Krejčí
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Internet – služby Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
KURZ ZÁKLADY PRÁCE S POČÍTAČEM 1 Vyhledávání na internetu Autor: Mgr. Aleš Kozák.
Prezentace Ing. Miluše Sedláčková.
1 Základy marketingového výzkumu Online marketing.
SEO – optimalizace pro vyhledávače Tereza Balabánová
PROSTŘEDÍ MICROSOFT WORD 2003
VÝZKUM A INTERNET Internet Advertising Conference Vít Smékal, OMG
Tvorba značky. Značka Hodnota Investice Přínosy Systém hodnot.
INTERNET Mgr. Petra Toboříková. Internet = celosvětový systém navzájem propojených počítačových sítí –WWW (text, grafika a multimédia - hypertextové odkazy)
Nové stránky vytvořeny v rámci realizace projektu Moderní a efektivně řízená obec Dolní Břežany s reg. č. projektu CZ.1.04/4.1./
Webdesign prakticky Jak probíhá tvorba webu pro střední a velké společnosti a několik koderských technik navíc..
Vektorová grafika (11). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Standardy a legislativa pro IS v cestovním ruchu.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – aplikace informačních technologií Autor: Bc. Pavel Šiktanc Internetové stránky II. Co se všechno.
1 Kurz XHTML a CSS Část 1: Náš první XTHML dokument a jeho publikace na internetu.
23. – 25. dubna 2007 S4U – Seminář o Univerzitním informačním systému 1 Hotel Tatra, Velké Karlovice Portlety, navigace a personalizace UIS Milan Šorm.
Krátký úvodní kurz HTML Jenyk Obecně 1 - html  V HTML jazyce nezáleží na rozložení a délce řádku, extrémem je napsat celý program v jednom řádku.
Webdesign prakticky Jak probíhá tvorba webu pro střední a velké společnosti?
Tribuna českého obchodu TZB
2OP484 Manažerská informatika 4 Google Suite
Jméno Příjmení, další jména Ústav konstruování
Nový web Souborného katalogu ČR
Přizpůsobení webu Microsoft SharePointu Online
Představení Úvod Celé je to pojaté spíše jako představení služby a jejích možností, nežli konkrétní ukázky Lukáš Čochner.
Transkript prezentace:

Pravidla úspěšného firemního webu WebTop100 WebTop100 konference

Radek Řechka, Hlavní kategorie hodnocení 1. Grafika grafické pojetí, kreativita, přehlednost 2. Informační hodnota bohatost, aktuálnost, kvalita obsahu 3. Použitelnost navigace, struktura, vyhledávač, mapa 4. Technické řešení - přístupnost alternativní prohlížeče, funkčnost bez JS 5. Marketingové nástroje registrace v katalozích, optimalizace

Radek Řechka, Grafika - význam První dojem Pozornost Důvěra v profesionalitu Kvalitní design Nabídka informací (nezahltit) Dlouhodobá image firmy

Radek Řechka, Grafika – čitelnost textu Velikost písma: >12px Typ písma: bezpatkové (Verdana) Kontrast: černý text na bílém Délka řádku: 10 – 12 slov (450px) Vertikální mezery: 1,5x velikosti písma Mezislovní mezery: defaultní Mezery mezi písmeny: defaultní Zvýraznění (, ): nepřesycenost

Radek Řechka, Grafika – čitelnost bloků Délka odstavce: 5 – 7 řádků Mezery mezi odstavci Používat nadpisy a podnadpisy uvozující jednotlivé odstavce Okolní rušení textu: bannery, obrázky Možnost zvětšení a zmenšení velikosti písma klientem (velikost v relativních jednotkách)

Radek Řechka, Grafika - jednota grafiky Celý web by měl mít jednotný styl Úvodní stránka – zvláštní význam Hlavní prvky (logo, vyhledávání) pořád na stejném místě Pamatovat na to, že návštěvník může pomocí vyhledávačů vstoupit nejen na úvodní stránku.

Radek Řechka, Grafika - kreativita Spíše než na kreativitu klást důraz na efektivitu. Kreativita nesmí mást návštěvníka. Záleží na cílově skupině návštěvníka. Kreativitu použít na detaily.

Radek Řechka, Informační hodnota Obecné posílení povědomí o značce, službě nebo produktu. Získání zpětné vazby (ankety) Poskytnutí všeobecných informací o firmě Nový prodejní kanál Nabídka vlastního produktu

Radek Řechka, Info. hodnota - kontakty Zákazník musí mít možnost se na někoho obrátit. Adresa pro písemnou korespondenci Telefonní a faxové číslo ové adresy Kontaktní jména Odkaz na mapku na webu

Radek Řechka, Info. hodnota - obsah Informace jsou to, proč návštěvník na stránky přišel. Stylistika: pravopis, překlepy Informace: úplné, přesné Fakta: ne reklamní texty Zkracujte texty o nevýznamné části (ne na úkor srozumitelnosti) Zbavte se poloviny slov na každé stránce a z té poloviny další poloviny.

Radek Řechka, Info. hodnota - aktuálnost Aktualizovatelná data jsou důvodem pro návrat návštěvníka – pouto Vyhledávací roboti: čím častěji naleznou nové informace, tím častěji se budou vracet Nové informace jsou známkou toho, že firma žije.

Radek Řechka, Info. hodnota – novinky Prostor, kde návštěvník najde hned nové zajímavé informace. Filtrovat nové informace – ne vše je pro novinky vhodné (přesycenost) Odstraňovat staré „novinky“ Umístění: úvodní stránka, speciální stránka (pro větší množství)

Radek Řechka, Info. hodnota - vícejazyčnost Několik jazykových mutací Přiblížení se k zahraničnímu zákazníkovi Pokud není přímo mutace, měly by být alespoň obecné informace v angličtině či němčině. Přepínání mezi mutacemi: úvodní stránka, na každé stránce, cookies, IP

Radek Řechka, Použitelnost - navigace Konzistence navigačního menu a prvků Stálé umístění hlavní navigace Logo jako odkaz na úvodní stránku Drobečková navigace (Úvod -> Kurzy -> Programování -> PHP): kde jsem Formulář pro vyhledávání

Radek Řechka, Použitelnost - architektura Architektura webu je uložení, třídění a řazení informací za účelem rychlého a intuitivního nalezení. Pojmenování rubrik (sekcí) musí být jasné a výstižné. Hierarchické řazení stránek. Prolinkování v rámci rubrik a celého webu. Pravidlo 3 kliků při přesunu na stránku

Radek Řechka, Použitelnost – vyhledávání Indexace: ukládání všech informací d dbf a následné vyhledávání. Fulltextové vyhledávání: vyhledává na všech stránkách v celém obsahu, příbuzná slova a fráze, skloňování Interní vyhledávač pomocí externího vyhledávače: google, Dostupné ze všech stránek ( v hlavička stránky) Mapa webu (v zápatí stránky)

Radek Řechka, Použitelnost – velikost dat Datová náročnost musí být přizpůsobena na pomalé připojení. Načtení do 8 vteřin Postupné načítání a vykreslování Komprimace obrázků Velikost stránky max. 100kB

Radek Řechka, Použitelnost – tisk stránky Počítat s verzí stránky pro tisk na tiskárně. Lze jednoduše vyřešit pomocí CSS. Vytisknutá stránka obsahuje jen informace. Ne hlavičku, patu, reklamy.

Radek Řechka, Přístupnost (technologie) Nezávislost na JavaScriptu kontrola formulářů, dynamika stránky Nezávislost na Flashi zatraktivnění, vizuální představení výrobku, bonus (hry) Nezávislost na obrázcích pro textové browsery, hlasové čtečky, atribut ALT x TITLE (chyba IE)

Radek Řechka, Přístupnost - prohlížeče Klasické PC prohlížeče WebTV Mobilní zařízení Braillský řádek Hlasová čtečka

Radek Řechka, Přístupnost – návrh Beztabulkový layout Informace na stránce mají sestupnou tendenci. Tabulková data upravit pro linearizaci Využít různá CSS pro různá zařízení (monitor, tisk, čtečka, PDA) Testovat co v největší škále prohlížečů

Radek Řechka, Přístupnost – názvy stránek Usnadní orientaci pro návštěvníka – co stránka obsahuje. TITLE má význam pro vyhledávače. Do názvu dát alespoň jedno klíčové slovo. Název stránky shodný s hlavním nadpisem. Název musí nalákat na kliknutí ve vyhledávačích, kde se zobrazí.

Radek Řechka, Přístupnost – názvy stránek Příklad I. Název webu: Název aktuální stránky VŠMIE: Rekvalifikační kurzy Vysoká škola manažerské informatiky a ekonomiky: Rekvalifikační kurzy Příklad II. Rekvalifikační kurzy | VŠMIE Příklad III. – s názvem podsekce Rekvalifikační kurzy (PHP) | VŠMIE

Radek Řechka, Přístupnost – názvy stránek Název na úvodní stránce Název webu: Krátký popisek VŠMIE: Prostor pro vaše vzdělávání Do názvu nepatří: vypisování všech klíčových slov URL adresy 2 stránky nesmí mít stejný název

Radek Řechka, Přístupnost - zvýrazňování Odkazy: podtržené a odlišnou barvou, změna barev na již použitých odkazech. Nadpisy: používat H1 – H6, hlavní nadpis je dominantní, délka max. 8 slov Podnadpisy: slouží k lepší orientaci a naředění dlouhého bloku textů

Radek Řechka, Marketing - katalogy Registrace v katalozích (přebírá Quick) (google) regionální katalogy odborné katalogy

Radek Řechka, Marketing – info v katalogu Adresa webu Název webu (titulek) název firmy, 1 až 2 klíčová slova Krátký popisek stručná nabídka

Radek Řechka, Marketing - viditelnost Kdo není vidět, neexistuje. 80% návštěvníků přijde na náš web skrze katalogy Náklady jsou relativně nízké Vyplatí se optimalizovat

Radek Řechka, Marketing -doména Vlastnit doménu s názvem své firmy je základ. Doména s názvem výrobku, služby

Radek Řechka, Marketing–péče o zákazníka Důležitá je odezva na ový dotaz. Rychlost odpovědi do 24 hodin FAQ Nejspokojenější zákazník je obskakovaný zákazník.

Pravidla úspěšného firemního webu WebTop100 Radek ŘECHKA