Název Informace a média Předmět, ročník ICT, sekunda Tematická oblast

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Digitální reprezentace
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Občanská výchova Tematická oblast: Člověk.
PC – další počítače notebook mobilní telefon kapesní počítač superpočítač.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_18.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_15.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
VÝUKOVÝ MATERIÁL V RÁMCI PROJEKTU OPVK 1.5 PENÍZE STŘEDNÍM ŠKOLÁM ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ROZVOJ VZDĚLANOSTI ČÍSLO ŠABLONY:
Internet Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Poznáváme sebe a svět, chceme poznat více Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Identifikátor materiálu:
Obrazový materiál Název školy
NázevSoftware – soubory a složky Předmět, ročník ICT, sekunda Tematická oblast Základy digitálních technologií AnotaceVýuková prezentace s obrázky a úkoly.
Název LIDSKÁ KOSTRA – STAVBA, VÝVOJ, RŮST A SPOJENÍ KOSTÍ
Název Doprava – rozdělení a charakteristiky Předmět, ročník
NázevZálohování, komprimace a vypalování dat Předmět, ročník ICT, sekunda Tematická oblast Základy digitálních technologií AnotaceVýuková prezentace s.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Registrační číslo.
Název Zdraví a počítač Předmět, ročník ICT, sekunda Tematická oblast
VÝUKOVÝ MATERIÁL V RÁMCI PROJEKTU OPVK 1.5 PENÍZE STŘEDNÍM ŠKOLÁM ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ROZVOJ VZDĚLANOSTI ČÍSLO ŠABLONY:
NázevOperační systém Windows Předmět, ročník ICT, sekunda Tematická oblast Základy digitálních technologií AnotaceVýuková prezentace s obrázky a úkoly.
Goniometrie a trigonometrie Anotace Klíčová slova
Název Zemědělství – obecný úvod Předmět, ročník Zeměpis, 2. ročník
funkce médií ve společnosti moc médií
Název Smyslová soustava, zaostřování, zrakové vady Předmět, ročník
Název Smyslová soustava – rovnovážné ústrojí, chuť a čich
Název Ovládání počítače – klávesnice a myš Předmět, ročník
NázevZlomky – úvod Předmět, ročník Matematika, sekunda (2. ročník osmiletého studia) Tematická oblast Matematika a její aplikace Anotace Cílem prezentace.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86  Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice  Registrační.
Název Doba helénistická Předmět, ročník Dějepis, prima
Název Geologie Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník Tematická oblast
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: EU Název: Seznámení s internetem Autor:
Název Atmosféra Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník Tematická oblast
VÝUKOVÝ MATERIÁL V RÁMCI PROJEKTU OPVK 1.5 PENÍZE STŘEDNÍM ŠKOLÁM ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ROZVOJ VZDĚLANOSTI ČÍSLO ŠABLONY:
NázevSložení počítače Předmět, ročník ICT, sekunda Tematická oblast Základy digitálních technologií AnotaceVýuková prezentace s obrázky a úkoly Klíčová.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Hardware – základní deska Autor:
Název Doprava – druhy dopravy 3 Předmět, ročník Zeměpis, 2. ročník
Název Průmysl – funkce a rozdělení Předmět, ročník Zeměpis, 2. ročník
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název Digitální reprezentace dat Předmět, ročník ICT, sekunda
ZDROJE INFORMACÍ Rozdělení informačních zdrojů
Název Litosféra Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník Tematická oblast
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_ 3.18 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. Internet – E. pošta Typ: DUM - kombinovaný.
Název Edgar Allan Poe Předmět, ročník Český jazyk a literatura, tercie
NázevWindows – práce v oknech a nastavení Předmět, ročník ICT, sekunda Tematická oblast Základy digitálních technologií AnotaceVýuková prezentace s obrázky.
Název Balada o Tristanovi a Isoldě Předmět, ročník
Název Smyslová soustava – sluchové ústrojí Předmět, ročník
Název TKÁNĚ Předmět, ročník Biologie, 3. ročník Tematická oblast
Název Dýchací soustava I Předmět, ročník Biologie, 3. ročník
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název Perikles Předmět, ročník Dějepis, prima Tematická oblast
Netradiční typy diskových pamětí
NázevTuristický ruch Předmět, ročník Zeměpis, 2. ročník Tematická oblast Sociální prostředí Anotace Prezentace na téma turistický ruch, obsahuje otázky,
Průmysl – lokalizační faktory Předmět, ročník Zeměpis, 2. ročník
Název Smyslová soustava, úvod, čidlo Předmět, ročník
NázevInternet Předmět, ročník ICT, sekunda Tematická oblast Základy digitálních technologií AnotaceVýuková prezentace s obrázky a úkoly Klíčová slovaArpanet,
NázevDigitální zařízení – druhy počítačů Předmět, ročník ICT, sekunda Tematická oblast Základy digitálních technologií AnotaceVýuková prezentace s obrázky.
Klikací mapy v GIMPu Tvorba tzv. klikacích (obrázkových) map s pomocí grafického editoru GIMP Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
NázevDigitální zařízení – ostatní – pracovní list Předmět, ročník ICT, sekunda Tematická oblast Základy digitálních technologií Anotace Pracovní list pro.
Masmédia.
Úvod do informatiky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Světlana Filipová. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace.
Úvod do počítačových sítí
NázevThe Czech Republic – Basic facts Předmět, ročník Anglický jazyk, roč., kvinta - oktáva Tematická oblast Reálie – Česká republika, Olomoucký.
Předmět INFORMATIKA nás učí orientovat se v množství informací
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Radka Škulaviková
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:
ADÉLA JANÁČOVÁ  Internet je obrovskou studnou informací  Komunikace.
Transkript prezentace:

Název Informace a média Předmět, ročník ICT, sekunda Tematická oblast Základy digitálních technologií Anotace Výuková prezentace s obrázky a úkoly Klíčová slova Ict, média, relevance informace, zákon o informacích, zdroje informací, informační společnost Autor Mgr. Zdeňka Hanáková Datum srpen 2013 Škola Gymnázium Jana Opletala, Litovel, Opletalova 189 Projekt EU peníze středním školám, reg. č.: CZ.1.07/1.5.00/34.0221

Informace a média Zdeňka Hanáková, 2013

Pojem ICT Informační a komunikační technologie Veškeré technologie a nástroje pro komunikaci a práci s informacemi Zasahují do všech oborů lidské činnosti, zjednodušují nám život. Počítač a jeho součásti, mobil, počítačové programy, Internet Obr.: [cit. 28. 8. 2013], By Rodolfo E. Aristimuño (Own work) [CC-BY-SA-3.0 (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0)], via Wikimedia Commons, Dostupné z: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9b/Inernet.jpg

Informace Zpráva, sdělení, které si lidé předávají různou formou (pomocí slov, obrázků, zvuků) Předávání informací = komunikace Vnímáme všichni stejnou informaci stejně? Subjektivní Objektivní Obr. [cit. 28. 8. 2013], By Amada44 (own work, inspired by this PNG file) [Public domain], via Wikimedia Commons. Dostupné z: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a5/Messagebox_info.svg

Relevance informace Je pro nás informace ta pravá? Tj. dostatečná, správná, rozumíme jí, využijeme ji? Pak je relevantní. Opakem je irelevantní. Najděte web, který obsahuje informace pro vás relevantní.

Zákon o informacích Existuje v ČR zákon o informacích? Pokud ano, jakých oblastí se týká, co je jeho podstatou? Vyhledejte na Internetu! Zákon o svobodném přístupu k informacím (od 1. 1. 2000). Jde o informace držené státem, pokud nejsou tajné. Buď zveřejňují aktivně (web) nebo na žádost.

Zdroje informací Jaké znáš zdroje informací? Jsou všechny stejně kvalitní? Úkol: Vytvořte myšlenkovou mapu se zdroji informací a příznakem K, u kterých si myslíte, že jsou kvalitní.

Jak poznat kvalitní zdroj? Kvalitní zdroje mají: Autora – důležitá je jeho odbornost Datum Jsou objektivní, nezaujaté - nesmí jednostranně zdůrazňovat 1 přístup (např. politické nebo náboženské přesvědčení Jsou ucelené – nevytržené z kontextu, odkazy, obrázky, schémata Jsou správné – lze ověřit i u jiných zdrojů, uvádí svůj zdroj

Média Hromadné sdělovací prostředky, masmedia Mají ve společnosti obrovský vliv. Proč? Dělení: Veřejnoprávní Soukromá Obr. [cit. 28. 8. 2013]. Dostupné pod licencí Public domain na: http://openclipart.org/image/800px/svg_to_png/20925/rg1024_cartoon_tv.png, http://openclipart.org/image/800px/svg_to_png/25656/Anonymous_Newspaper_1.png, http://openclipart.org/image/800px/svg_to_png/4039/paulshannon_Old_Timey_Radio.png

Veřejnoprávní média Zřizovaná státem Dle zákona mají rozšiřovat informovanost a kulturu v zemi Placena z koncesionářských poplatků TV – Česká televize Rádio – Český rozhlas Tisk – Česká tisková kancelář (ČTK)

Soukromá média Komerční (pro zisk) Placena z reklamy Zábava, show, sledovanost TV - ??? Rádia - ??? Tisk - ???

Záznamová tabulka Kolik času denně věnuješ jednotlivým médiím? Tisk, časopisy Televize Rádio Internet Všední dny Víkend

Nebezpečí médií Kvalita, serióznost Bulvár – jen zábava, senzace, pro zisk Ovlivňování nálady ve společnosti Uveďte příklady seriózních a bulvárních médií

Informační společnost Naše současná společnost Proč? Žijeme obklopeni informacemi a moderními technologiemi pro komunikaci (mobily, internet, připojení a dostupnost skoro všude) Všechny informace ale nejsou kvalitní, jsme zahlceni, je nutné umět dobře vybrat..Co je kvalitní a relevantní Obr. [cit. 28. 8. 2013]. Dostupné pod licencí Public Domain na: http://www.pdclipart.org/albums/People__Computer_Icons/openclipart_people_people_03c.png

Zdroje Roubal, P. Informatika a výpočetní technika pro střední školy, teoretická učebnice. Computer press, 2010. ISBN 9788025132289.