Číslo v digitálním archivu školy VY_32_INOVACE_CJ9_10 Sada DUM Český jazyk 9 Předmět Český jazyk 9. ročník Název materiálu Reklama Anotace Materiál charakterizuje typy reklamy, cíle, způsoby působení. Materiál obsahuje také cvičení. Autor Alena Profeldová Jazyk Český jazyk Datum vytvoření 19. 4. 2012 Očekávaný výstup Žák chápe reklamu jako snahu prodávajícího uplatnit výrobek a uvědomuje si nadsázku v reklamě. Stupeň a typ vzdělávání Základní vzdělání – lehké mentální postižení Klíčová slova Reklama, klamavá reklama, cíle reklamy Druh učebního materiálu Prezentace Cílová skupina Žák na 2. stupni speciální školy Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.1102
REKLAMA Pravdivá nebo klamavá?
CO JE REKLAMA? Reklama je jakákoliv forma propagace výrobku, služby, společnosti, obchodní značky nebo myšlenky mající za cíl především zvýšení prodeje.
Reklama může být televizní, internetová, letáková, plakátová nebo jiná.
Čím reklama působí? Nápaditostí Vtipem Odvolává se na známé značky Zapojuje známé osobnosti Vyvolává touhu po potřebě
Jaké jsou cíle reklamy? Tvorba zisku Zvýšení poptávky Tvorba silné značky
Klamavá reklama Tvrdí, že bez uvedeného výrobku nemůžete být Uvádí vlastnosti, které výrobek nemá Uvádí účinky, které výrobek mít nemůže Obrázek výrobku neodpovídá skutečnosti
Co reklama nesmí Nesmí podporovat chování poškozující zdraví Nesmí ohrožovat bezpečnost lidí Nesmí působit proti ochraně životního prostředí Nesmí propagovat to, co je zakázané
Jaká je to reklama? Kupujte pouze pastu Bezkazku! Doporučují přední stomatologové Tato zubní pasta vás zaručeně ochrání před zubním kazem! Již nikdy zkažené zuby! Stačí použít dvakrát denně a váš úsměv je navždy zářivý!
V čem byla reklama klamavá? Rozhodni, zda jsou věty správné. Reklama uvádí vlastnosti které výrobek mít nemůže. ANO, pasta sama o sobě zuby nečistí. Reklama uvádí účinky, které výrobek nemůže mít. ANO, důležitější je způsob čištění.
V čem byla reklama klamavá? Rozhodni, zda jsou věty správné. Obrázek rozesmáté dívky ovlivňuje. ANO, obrázek neodpovídá skutečnosti. Doporučení zubních lékařů ovlivňuje. ANO, uvádí se nepravda. Vyvolává touhu po potřebě. ANO, chceme mít krásný úsměv.
Prameny Obrázky z www.Microsoft.Office.com <http://cs.wikipedia.org/w/index.php?title=Reklama&oldid=8350460> Vlastní práce autora