Úvod  V mnoha vzorcích si vystačíme pouze se základními matematickými znaménky.  MS Excel zná celou řadu užitečných vzorců, které můžeme využívat při.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Co mám udělat, aby byl příklad po formální stránce správně?
Advertisements

Zlomky a desetinná čísla.
1.
Excel – funkce.
Nabídka karty Soubor Soubor. Nabídka karty Domů Domů práce se schránkou formátování písma zarovnávání formát čísel práce se styly práce s buňkami vyhledávání.
Zaokrouhlování čísel Zaokrouhlování je způsob zjednodušování nehezkých čísel na hezké. Například číslo 98 můžete zaokrouhlit na supr trupr číslo 100 
Zadání úlohy Podle předlohy vytvořte aktivní tabulku „Převádění stupňů“, ve které budete převádět hodnoty teplot ve stupních Celsia na stupně Fahrenheita.
Absolutní odkaz  Někdy při kopírování vzorců potřebujeme, aby se některé odkazy neměnily.  K takovému účelu slouží absolutní odkazy, které mají podle.
Počítáme s celými čísly
Základní zásady pro výpočty v buňce 1)Každý vzorec musí začínat znakem „rovná se“ =. 2)Pokud znak nenapíšeme, program nic nespočítá. 3)Zápis vzorce nesmí.
Prezentace produktu Microsoft Excel. ČAS Vrátí číslo, které představuje určitý čas. Toto číslo vrácené funkcí ČAS je desetinné číslo v rozmezí od 0 do.
Cvičení Podle předlohy vytvoř tabulku pro přehled známek.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Tabulkový procesor MS EXCEL II. VZORCE A FUNKCE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Světlana Filipová. Materiál zpracován v.
Buňka Základem tabulky je buňka (cell).
Název projektuInovace ŠVP na OA a JŠ Třebíč Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivityIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Úvod  Nejdůležitější vlastností grafu je sdělit dané informace.  Grafy mohou mít různou podobu (barevné, plastické…).  Vždy je důležité, aby se z nich.
Desetinná čísla Vytvořil: Mgr. Lukáš Doležel
MS Excel Funkce 1. Příklad logické funkce: KDYŽ 2. MATEMATICKÉ FUNKCE 3. LOGICKÉ FUNKCE 4. TEXTOVÉ FUNKCE 5. STATISTICKÉ FUNKCE.
9..
Práce se vzorci Ilona Woznicová, 4. B1. ÚKOL Vytvořte tabulku mezd za březen použijte údaje ve vzorové tabulce.
Název projektuInovace ŠVP na OA a JŠ Třebíč Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivityIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Tabulkové procesory (MS Excel) Ing. Jan Roubíček.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Matematika a její aplikace
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Vzorec v buňce v tabulkovém procesoru Vzorec v buňce v tabulkovém procesoru Microsoft ® Excel Zpracovala : Dana Lišková 4.B
Úvod  Při psaní vzorců se můžeme dopustit různých chyb.  Pokud se dopustíme chyby kterou Excel odhalí, bude nás informovat chybovým hlášením.  Chyby.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
2. přednáška Databáze, využití MS Excel
Microsoft Excel  Editor z kancelářského balíku Microsoft Office.  Patří mezi tabulkové kalkulátory – aplikace, která hromadně zpracovává data.  Konkurenční.
Zadání Podle předlohy si připravte tabulky se kterými budete pracovat.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Miluše Nováková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Desetinná čísla – dělení
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Zaokrouhlování desetinných čísel
Tento vzdělávací materiál vznikl v rámci projektu EU – peníze školám Název projektu : Objevujeme svět kolem nás Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Tabulkový procesor – příklad 2
Sčítání desetinných čísel
Při dělení desetinných čísel číslem 10 posuneme desetinnou čárku u děleného čísla o jedno místo doleva (číslo se zmenší). 14,26 :10 = ,
Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo náměstí 1, p.o. Tematický celek: Microsoft Excel Kód a název materiálu:
Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo náměstí 1, p.o. Tematický celek: Microsoft Excel Kód a název materiálu:
Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo náměstí 1, p.o. Tematický celek: Microsoft Excel Kód a název materiálu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Jméno autora: Mgr. Hana Zakopalová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): leden 2013 Ročník: 3. Tematická oblast: Početní operace v oboru přirozených.
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Název : VY_32_inovace_08 Informatika - MS Excel – MIN, MAX Autor: Pavlína.
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Název : VY_32_inovace_06 Informatika - MS Excel – Matematické operace.
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Název : VY_32_inovace_02 Informatika - MS Excel – Nabídky karet Autor:
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
MS Excel – Chyby ve vzorcích
Zaokrouhlování desetinných čísel
MS Excel – Absolutní odkaz
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
MS Excel – Žákovská knížka
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace MS Excel - Buňka Název : VY_32_inovace_03 Informatika - MS Excel.
Informatika – Funkce KDYŽ
Vzorce, vkládání vzorce, kopírování vzorce
MS Excel - Úvod Název : VY_32_inovace_01 Informatika - MS Excel - Úvod
DESETINNÁ ČÍSLA.
Zaokrouhlování desetinných čísel.
MS Excel – Relativní odkaz
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
MS Excel – Vytváříme nový graf
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Transkript prezentace:

Úvod  V mnoha vzorcích si vystačíme pouze se základními matematickými znaménky.  MS Excel zná celou řadu užitečných vzorců, které můžeme využívat při vlastních výpočtech.  Při vkládání vzorců nám nabízí nápovědu, která nás krátce informuje o tom, co daný vzorec počítá.

Funkce ZAOKROUHLIT  Funkce ZAOKROUHLIT zaokrouhlí číslo na zadaný počet číslic. =ZAOKROUHLIT(číslo; číslice) Povinné argumenty: Číslo → jde o číslo, které chceme zaokrouhlit Číslice → určuje počet číslic, na které chceme zadané číslo zaokrouhlit

Argument číslice  Argument číslice je větší než 0 → číslo bude zaokrouhleno na zadaný počet desetinných míst.  Argument číslice je roven 0 → číslo bude zaokrouhleno na nejbližší celé číslo.  Argument číslice menší než 0 → číslo bude zaokrouhleno směrem doleva od desetinné čárky.

Argument číslice 9 456,194 Argument číslice je roven -3 Argument číslice je roven -2 Argument číslice je roven 3 Argument číslice je roven 1 Argument číslice je roven 0 Argument číslice je roven -1 Argument číslice je roven 2

Příklad Zaokrouhli číslo 56,457: 1)na setiny: =ZAOKROUHLIT (56,457;2) → 56,46 2)na desítky: =ZAOKROUHLIT(56,457;-1) → 60

Funkce  ZAOKR.DOLŮ – zaokrouhlí číslo dolů, směrem k nule  ZAOKR.NAHORU – zaokrouhlí číslo na nejbližší celé číslo nebo na nejbližší násobek zadané hodnoty  ZAOKROUHLIT – zaokrouhlí číslo na zadaný počet číslic  ZAOKROUHLIT.NA.LICHÉ – zaokrouhlí číslo nahoru na nejbližší celé liché číslo  ZAOKROUHLIT.NA.SUDÉ – zaokrouhlí číslo nahoru na nejbližší celé sudé číslo

Cvičení 1)Přepiš si tabulku podle vzoru. 2)Pomocí funkce ZAOKROUHLIT dopočítej druhý sloupeček tabulky.

Řešení Podle vzoru si zkontrolujte správné vzorce:

Řešení Podle vzoru si zkontrolujte správné výsledky:

Zdroje Obrázky: Vlastní, snímky obrazovky aplikace Excel systému Microsoft Office 2010.