Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
(PRÁCI ZAHÁJÍTE STISKNUTÍM KLÁVESY F5)
Advertisements

Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu
Opakování Afrika.
Státy jižní Afriky VY_32_INOVACE_Ze z 2
Najdi na slepé mapě Afriky státy podle zadání
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu
AFRIKA Geografická poloha.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu
Charakteristika kontinentu
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu
Člověk a příroda Zeměpis Zeměpis v praxi Hlavní města Afriky VY_32_INOVACE_15 Sada 7 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracoval:
SEVERNÍ AFRIKA.
Afrika – obyvatelstvo a sídla
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Mgr. David Vencl Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaMatematika NázevSinus - cvičení Klíčová slova Goniometrické funkce,
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu
Registrační číslo projektu
Republika Jižní Afrika Jarmila Kovářová. Republika Jižní Afrika nejvyspělejší stát Afriky nejvyspělejší stát Afriky větší stát (1,2 mil. km ², 44 mil.
Afrika – Severní region
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Afrika orientace na mapě VY_32_INOVACE_Ze z 2
Autor: Miroslav Přichystal Datum: Ročník: 7. ročník
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaZeměpis 9 NázevZemepis_obyvatelstva_zdrojedat.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu Mgr. David Vencl Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaInformatika NázevWord.
Jižní Afrika.
VY_52_INOVACE_03/2/20_ZEMĚPIS
AFRICKÉ REGIONY.
Jižní Afrika.
JIŽNÍ AFRIKA POLOHA,ROZLOHA:
Jihoafrická republika
Jižní Afrika Obr. 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. David Mánek. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 7.
Jižní Afrika.
Afrika – zahraniční obchod Antonín Věžník OPVK Inovace výuky geografických studijních oborů, CZ.1.07/2.2.00/
Registrační číslo projektu
CO VYJADŘUJE SLOVO SAHEL
Afrika.
Jižní Afrika STÁTY. Jižní Afrika STÁTY státy Jihoafrická republika, Angola, Botswana, Zambie, Zimbabwe, Lesotho, Malawi, Mosambik, Namibie, Svazijsko,
Afrika.
Jižní Afrika Materiál byl vytvořen v rámci projektu
 k jižní Africe náležejí státy ležící jižně od 10° j. š.  součástí je i Madagaskar a další ostrovy v Indickém oceánu.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_22_10_Z7_Skála AUTOR: Mgr. Aleš Skála TÉMA: Afrika - státy test Základní škola Libina, příspěvková.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Jan Podlena Jižní Afrika.
J IŽNÍ A VÝCHODNÍ A FRIKA Mgr. Jana Nováková. V ÝCHODNÍ A FRIKA nejméně hospodářsky vyspělý region významná jen produkce kávy, bavlny a koření četné rezervace.
AFRIKA VY_32_Inovace_01TR-1 autor : Mgr. Trčková Ivana ZŠ a MŠ Nedašov.
VY_32_INOVACE_Vac_II_12 Jižní Afrika Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4.
A FRIKA – PŘÍRODNÍ PODMÍNKY II. Autor: Hana Brýdlová.
J IŽNÍ A FRIKA Autor: Hana Brýdlová. Anotace Název školy Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Adresa školySokolovská 1638,
Jižní Afrika. I. Přírodní podmínky 1.Nejvyšší pohoří na jihu Afriky (5 + 4). 2.Střed kontinentu na jihu Afriky vyplňuje poušť (8). 3.Při pobřeží Atlantiku.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Jan Podlena Severní Afrika.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Zeměpis 7. ročník Název materiálu VY_52_INOVACE_02_Afrika Autor Vladimír Kopal.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62 AUTOR: Šárka Hájková NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_Z7_REPUBLIKA JIŽNÍ AFRIKA TÉMA: Republika Jižní Afrika.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Zeměpis 7. ročník
Afrika.
Název školy ZŠ a MŠ, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace
ANOTACE a) PRÁCE JE URČENA PRO ŽÁKY 6
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
ZEMĚPIS - SVĚT Východní a Jižní Afrika
Základní škola, Hrádek 203 Projekt: CZ.1.07/1.400/
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Studená, okres Jindřichův Hradec Autor: Mgr. Libor Hrbek Název : VY_32_INOVACE_8A02Z6-8_Rusko – státní zřízení.
Vzdělávací materiál: Afrika Operační systém: Windows XP Professional
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
REGIONY AFRIKY.
Základní škola, Hrádek 203 Projekt: CZ.1.07/1.400/
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Zeměpis 7. ročník
Jižní Afrika.
Afrika - poloha Leží na všech 4 polokoulích: S,J,Z,V
Afrika - poloha Leží na všech 4 polokoulích: S,J,Z,V
Transkript prezentace:

Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.1825 Šablona klíčové aktivity III/2 Sada Zeměpis 7 Název Afrika_jižní_Afrika Klíčová slova Jižní Afrika, přírodní poměry, obyvatelstvo, státy, opakování Pomůcky PC, dataprojektor, Druh interaktivity Výklad Stupeň a typ vzdělání II. stupeň základní školy Potřebný čas 1 vyučovací hodina Velikost 2,94 MB Zdroje Viz Zdroje Obr. č. 1

ZŠ s rozšířenou výukou výtvarné výchovy Teplice, Koperníkova 2592 Mgr. Milena Hradová Jižní Afrika

Úvod 10 států – Zambie, Angola, Botswana, Zimbabwe, Lesotho, Namibie, Madagaskar, Jižní Afrika, Svazijsko, Mosambik, Malawi Opakování - najdi na mapě: Dračí hory, Kalahari, Namibská poušť, Zambezi, Oranje, Mys Dobré naděje, Madagaskar, Indický oceán, Atlantský oceán, Mosambický průliv

Přiřaď státy Jižní Afriky: Obr. č. 2

Jižní Afrika Tropický suchý pás a subtropický pás Savany, pouště, polopouště Nerostné bohatství Rozvojové státy X vyspělá Jižní Afrika Obyvatelstvo: negroidní, europoidní - přistěhovalci z Evropy a Asie Obr. č. 3

Nerostné suroviny Měděný pás: Oblast v Jižní Africe, ve které se nachází velké množství nerostných surovin Př.: meď, diamanty, železná ruda, uran… Obr. č. 4

Důl Kimberley – zřejmě největší důl vykopaný ručně na světě, má hloubku 1097 metrů, vytěžily se zde téměř 3 tuny diamantů. Obr. č. 5

Jižní Afrika – hlavní město Pretoria, největší město Johannesburg. Jeden z nejvyspělejších států Afriky. Velké nerostné bohatství – zlato, diamanty, uran Apartheid – diskriminace bělochů v minulosti v JAR Státy Johannesburg Obr. č. 6 Pretoria Obr. č. 7

MS světa ve fotbale 2010 Stadion v Kapském městě Johannesburg Obr. č. 8 Obr. č. 9 Obr. č. 10

Madagaskar – pěstování koření (vanilka, hřebíček, kávovník, kakaovník) Obr. č. 15 Obr. č. 11 Obr. č. 14 Obr. č. 13 Obr. č. 12

Oprav chyby: Hřebíček, vanilka a další druhy koření se pěstují zejména na Kapverdách Apartheid byla diskriminace původního negroidního obyvatelstva v Angole Nejchudší stát na světě je Zambie, ve které právě probíhající hladomor sužuje 4 tisíce lidí Nejvíce afrických států se nachází v Jižní Africe

Oprav chyby: Hřebíček, vanilka a další druhy koření se pěstují zejména na Madagaskaru Apartheid byla diskriminace původního negroidního obyvatelstva v Angole bílých přistěhovalců z Evropy Nejchudší stát na světě je Zambie Somálsko, ve které právě probíhající hladomor sužuje 4 tisíce lidí Nejvíce afrických států se nachází v Jižní Tropické Africe

Afrika - opakování Doplň chybějící slova: Afrika je hospodářsky ……….. Kontinent. Mezi nejvyspělejší oblasti patří státy …………. Afriky a Republika ………….. Afrika. Nejčastějším způsobem obživy obyvatel je ………………, ………… nerostných surovin a chov……………. Mezi státy, které mají rozvinutý cestovní ruch patří hlavně T……..…, E……….., M……….. a v tropické Africe pak K…….

Správné odpovědi: Afrika je hospodářsky nejchudší kontinent. Mezi nejvyspělejší oblasti patří státy severní Afriky a Republika Jižní Afrika. Nejčastějším způsobem obživy obyvatel je zemědělství, těžba nerostných surovin a chov dobytka. Mezi státy, které mají rozvinutý cestovní ruch patří hlavně Tunisko, Egypt, Maroko a v tropické Africe pak Keňa.

Opakování Alžírsko Keňa Sahel Egypt Viktoriiny vodopády Súdán Gíza Zambezi Zemní plyn Nález prvního člověka Nejchudší oblast Afriky Nejmladší stát Afriky

Metodické poznámky: Prezentace je vhodná k výuce posledního z regionů Afriky – jižní Afrika Snímek č. 3 lze využít buďto k opakování pojmů při ústním zkoušení u nástěnné mapy, nebo k zakreslení do slepé mapy na známky Snímek č. 4 – do výřezu slepé mapy lze na interaktivní tabuli připisovat názvy států, žáci zakreslují do slepých map v sešitě Snímky č. 11 – 15 lze využít k opakování a upevnění učiva regionů Afriky – buďto formou soutěže, samostatné práce na konci hodiny, nebo formou testu na úvod hodiny nastávající

Zdroje: Obr. č. 1: <http://en.wikipedia.org/wiki/File:Giraffe_Ithala_KZN_South_Africa_Luca_Galuzzi_2004.JPG >, citováno 17. 11. 2011 Obr. č. 2: <http://www.slepamapa.cz/slepa-mapa-afriky-hranice.html>, citováno 17. 11. 2011 Obr. č. 3: <http://www.namibian.org/travel/namibia/kalahari.htm >, citováno 17. 11. 2011 Obr. č. 4: <http://www.boolerdiamonds.cz/>, citováno 17. 11. 2011 Obr. č. 5: <http://www.extreme.estranky.sk/clanky/clanky/7-ohromujucich-dier>, citováno 17. 11. 2011 Obr. č. 6: <http://www.moafrikatours.com/tour/johannesburg-tour>, citováno 17. 11. 2011 Obr. č. 7: <http://en.wikipedia.org/wiki/File:Skyline-of-pretoria.jpg>, citováno 17. 11. 2011 Obr. č. 8: <http://en.wikipedia.org/wiki/Cape_Town_Stadium>, citováno 17. 11. 2011 Obr. č. 9: <http://www.africa-travel-service.com/SouthAfrica-Soccer-City-Stadion-Eng.php>, citováno 17. 11. 2011 Obr. č. 10: <http://epiag.eu/vuvuzela-boogieblast/>, citováno 17. 11. 2011 Obr. č. 11: <http://blog.morgaine-lefaye.net/archives/2010/06/06/15.01.50>, citováno 17. 11. 2011 Obr. č. 12: <http://www.best4man.cz/zabava--souteze/cestovani/madagaskar-vzdaleny-a-tajemny/>, citováno 17. 11. 2011 Obr. č. 13: <http://www.flickriver.com/photos/neumeyer/4340432246/>, citováno 17. 11. 2011 Obr. č. 14: <http://www.zivotnistyl.cz/clanky/zahrada/732/sladka-jako-vanilka-.html>, citováno 17. 11. 2011 Obr. č. 15: <http://oko.yin.cz/32/kakaovnik-kakao-cokolada/>, citováno 17. 11. 2011