ARITMETICKÁ POSLOUPNOST I

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLAYBOY Kalendar 2007.
Advertisements

Kruh a jeho částí Mgr. Dalibor Kudela
Produkce odpadů 2002 – 2007 obce ORP Šumperk
VARIACE Mgr. Hana Križanová
Rovnoběžník a lichoběžník
ČÍSELNÉ SOUSTAVY PŘEVODY MEZI SOUSTAVAMI
EPCB, generování výstupů Bc. Tomáš Milerski Střední škola, Havířov-Šumbark, Sýkorova 1/613, příspěvková organizace Tento výukový materiál byl zpracován.
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
ARITMETICKÁ POSLOUPNOST
BINOMICKÁ VĚTA Mgr. Hana Križanová
KOMBINACE Mgr. Hana Križanová
Spektra zatížení Milan Růžička 1 Dynamická pevnost a životnost
MINISTRANTI NAPAJEDLA
základní pojmy posloupností
Výraz a jeho hodnota SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
AutorMgr. Lenka Závrská Anotace Očekávaný přínos Tematická oblastOperace s reálnými čísly Téma PředmětMatematika RočníkPrvní Obor vzděláváníUčební obory.
Trojúhelník – II.část Mgr. Dalibor Kudela
Nepravidelné mnohoúhelníky
Ručně vyráběný kalendář 2014 »» výsledky hlasování ««
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
Elektrický obvod a jeho části
Dvojkový doplněk, BCD kód
Délka kružnice a kruhového oblouku
Vizualizace projektu větrného parku Stříbro porovnání variant 13 VTE a menšího parku.
Vzdělávací materiál / DUMVY_32_INOVACE_02B14 Příkazový řádek: obsah souborů PŘÍKLADY AutorIng. Petr Haman Období vytvořeníLeden 2013 Ročník / věková kategorie3.
Dělení se zbytkem 3 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
ARITMETICKÁ POSLOUPNOST II
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
ZOHO OFFICE Vypracovala: Iva Ptáčková, A11B0605P 1.
Anotace Prezentace, která se zabývá prvočísly a čísly složenými AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci rozliší prvočíslo a číslo složené.
PERMUTACE Mgr. Hana Križanová Střední škola, Havířov-Šumbark, Sýkorova 1/613, příspěvková organizace Tento výukový materiál byl zpracován v rámci akce.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Vlastnosti sčítání a odčítání
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_742.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
ČÍSELNÉ SOUSTAVY OSMIČKOVÁ, ŠESTNÁCTKOVÁ
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.

Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. Předpověď počasí na
Nejmenší společný násobek
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je RNDr. Zdeněk Binar Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Posloupnosti, řady Posloupnost je každá funkce daná nějakým předpisem, jejímž definičním oborem je množina všech přirozených čísel n=1,2,3,… Zapisujeme.
Násobení zlomků – teorie a cvičení VY_32_INOVACE_19
ARITMETICKÁ POSLOUPNOST, SOUČET PRVNÍCH N ČLENŮ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je RNDr. Zdeněk Binar Obchodní akademie a.
předpověď počasí na 14. května 2009 OBLAČNOST 6.00.
ČÍSLICOVÁ TECHNIKA Aritmetické operace
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
ČÍSLICOVÁ TECHNIKA De Morganův teorém
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
EDITOR BY: SPRESS 15. ledna ledna ledna 2015.

Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
POSLOUPNOSTI Mgr. Hana Križanová Střední škola, Havířov-Šumbark, Sýkorova 1/613, příspěvková organizace Tento výukový materiál byl zpracován v rámci akce.
Fyzika 2 – ZS_3 OPTIKA.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Jazyk vývojových diagramů
HRAJEME SI S ČÍSLY ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 20 VY_32_INOVACE_19 Vypracovala: Klumparová Zuzana ZŠ a MŠ OLŠOVEC, přísp. org.
Přednost početních operací
Ovoce a zelenina Svět kolem nás
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Test určování a zařazování členovců
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
GEOMETRICKÁ POSLOUPNOST Mgr. Hana Križanová Střední škola, Havířov-Šumbark, Sýkorova 1/613, příspěvková organizace Tento výukový materiál byl zpracován.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_744.
ZAPOJENÍ LOGICKÝCH FUNKCÍ POMOCÍ OBVODŮ NOT, OR, AND, NOR, NAND
ČÍSLICOVÁ TECHNIKA KARNAUGHOVY MAPY
Transkript prezentace:

ARITMETICKÁ POSLOUPNOST I Mgr. Hana Križanová Střední škola, Havířov-Šumbark, Sýkorova 1/613, příspěvková organizace Tento výukový materiál byl zpracován v rámci akce EU peníze středním školám - OP VK 1.5. Výuková sada – MATEMATIKA, DUM č. 18

d-diference (latinsky rozdíl) d = an+1 − an Posloupnost se nazývá aritmetická, právě tehdy když existuje takové reálné číslo d, že pro každé přirozené číslo n je: an+1 = an + d d-diference (latinsky rozdíl) d = an+1 − an an – n-tý člen posloupnosti a1 – první člen posloupnosti

an = a1+ (n −1)·d ar = as + (r −s)·d a2 = a1+d a3 = a2+d = a1+d+d = a1+2d a4 = a3+d = a1+3d a5 = a4+d = a1+4d ……………………………………………. an = a1+ (n −1)·d a15 = a1 + (15 –1)·d ar = as + (r −s)·d a22 = a18 + (22 –18)·d

Zapište prvních šest členů aritmetické posloupnosti: a1 = –4; d = 3 a2 = –4 + 3 = –1 a3 = –1 + 3 = 2 a4 = 2 + 3 = 5 a5 = 5 + 3 = 8 a6 = 8 + 3 = 11 –4; –1;2;5;8;11 a1 = 1,5; d = –0,5 1,5; 1; 0,5; 0; –0,5; –1

a5 = –22; d = –2,4 a5 = a1 + 4d –22 = a1 + 4·(–2,4) a1 = –12,4 –12,4; –14,8; –17,2; –19,6; –22 a1 = 5; a2 = 9 d = a2 – a1 d = 9 – 5 = 4 5; 9; 13; 17; 21; 25

a1 = –7; a4 = –1 a4 = a1 + 3d –1 = –7 + 3d 6 = 3d d = 2 –7; –5; –3; –1; 1

a11 = 3; a20 = –15 a20 = a11 + 9d –15 = 3 + 9d –18 = 9d d = –2 a11 = a1 + 10d 3 = a1 + 10·(–2) a1 = 23 23; 21; 19; 17; 15

Vypočtěte a1; d v aritmetické posloupnosti : a6 = −1; a9 = 14 Samostatná práce: Vypočtěte a1; d v aritmetické posloupnosti : a6 = −1; a9 = 14 a2 = 4; a5 = 13 a17 = 11; a22 = 23,5 a7 = −9; a8 = 9 Řešení: a1 = −26; d = 5 a1 = 1; d = 3 a1 = −29; d = 2,5 a1 = −117; d = 18

Dokažte, že posloupnost je aritmetická:

Dokažte, že posloupnost je aritmetická: