Očísluj dopisy násobky čísla 2

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLAYBOY Kalendar 2007.
Advertisements

Stodůlky 1977 a 2007 foto Václav Vančura, 1977 foto Jan Vančura, 2007.
Města ČR – orientace na mapě
Hraní s desetinnými čísly
AUTOR Mgr.Moravcová Daniela ŠKOLA ZŠ TGM Kutná Hora Datum Ročník DRUHÝ
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
19.1 Odčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
Vzorce na umocnění.
AutorMgr. Lenka Závrská Anotace Očekávaný přínos Tematická oblastOperace s reálnými čísly Téma PředmětMatematika RočníkPrvní Obor vzděláváníUčební obory.
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Kdo chce být milionářem ?
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Násobení a dělení čísel 10, 100 a jejich násobků
Vizualizace projektu větrného parku Stříbro porovnání variant 13 VTE a menšího parku.
Vzdělávací materiál / DUMVY_32_INOVACE_02B14 Příkazový řádek: obsah souborů PŘÍKLADY AutorIng. Petr Haman Období vytvořeníLeden 2013 Ročník / věková kategorie3.
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
Počítání s řemesly II. MALÍŘKA LÉKAŘKA ZDRAVOTNÍ SESTŘIČKA PRODAVAČKA
Dělení se zbytkem 3 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Lineární rovnice Běloun 91/1 a
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Doplň do korálků násobky čísla 2
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Markéta Zakouřilová ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_169
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Zábavná matematika.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
VY_32_INOVACE_M.3.16_Násobení a dělení č.7_prezentace
Letokruhy Projekt žáků Střední lesnické školy a střední odborné školy sociální ve Šluknově.
Očísluj dopisy násobky čísla 2
Stav studie „Seroprevalence VHC u injekčních uživatelů drog“ k Národní monitorovací středisko pro drogy a drogové závislosti Úřad vlády ČR tel.
Nejmenší společný násobek, největší společný dělitel

Nejmenší společný násobek
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
ProcvičujemenásobilkuProcvičujemenásobilku Klikni na libovolné číslo, objeví se.
Únorové počítání.
Násobení zlomků – teorie a cvičení VY_32_INOVACE_19
Procvičování vzorce.
73.1 Zaokrouhlování desetinných čísel
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Násobení a dělení čísel (10,100, 1000)
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
TRUHLÁŘ II.ročník Výrobní zařízení Střední škola stavební Teplice
DĚLENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Zahrajte si v matematice oblíbenou hru
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_153_Násobíme, dělíme 9 s čertem a Mikulášem AUTOR: Jana Dzubáková.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
EDITOR BY: SPRESS 15. ledna ledna ledna 2015.
Celá čísla Dělení.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
DĚLENÍ ČÍSLEM 7 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 8 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
Technické kreslení.
Úkoly nejen pro holky.
Přednost početních operací
Nejprve provedeme výpočet v závorce
Násobilka 6, 7, 8, 9 VY_32_INOVACE_090, 5. sada, M ANOTACE
Násobilka 2, 3, 4, 5 VY_32_INOVACE_085, 5. sada, M ANOTACE
opakování malé násobilky
DĚLENÍ ČÍSLEM 5 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ Zpracovala: Mgr. Jana Francová, výukový materiál EU-OP VK-III/2 ICT DUM 50.
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
KONTROLNÍ PRÁCE.
Autor Příjmení a jméno: Fialová Kamila, Mgr. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace Adresa: Zahradní 10, Štěpánkovice,
Transkript prezentace:

Očísluj dopisy násobky čísla 2 18 4 20 6 16 14 8 10 12

Svez na koloběžce násobky čísla 3 12 6 15 9 18 21 30 24 27

Nauč ježečka násobky čísla 4 40 4 8 36 12 32 16 28 20 24

Posaď do křesla násobky čísla 5 15 5 25 10 20 30 45 50 40 35

Zapískej násobky čísla 6 30 6 18 12 24 60 36 48 54 42

Očísluj pytle násobky čísla 7 70 14 63 56 21 49 28 35 42

Obleč do čepice násobky čísla 8 32 16 8 40 24 72 48 80 56 64

Postupuj figurkou po násobcích čísla 9 72 90 9 63 81 27 54 45 36 18

Svez na šnekovi násobky čísla 10 40 20 10 50 30 90 60 100 80 70

O ŠÍPKOVÉ RŮŽENCE Bylo nebylo, slunce na svět svítilo. Ale jen do té doby, než se Růženka píchla o trn do prstu a usnula navěky. Princ z nedalekého království se dověděl tuto zprávu a hned pospíchal Růženku vysvobodit. Jaké bylo jeho zklamání, když políbil princeznu Růženku a ona se neprobudila. Šel tedy pro radu k babě Vševědce. Baba byla mazaná a navíc měla ráda matematiku, proto dala princi příklady. „Když je správně vypočteš a výsledky podle přiložené tabulky rozšifruješ, dostaneš kouzelnou odklínací formuli. Když Růženku políbíš a tuto formuli řekneš, princezna se probudí a stane se tvou ženou.“ Princi nic jiného nezbývalo, než příklady vypočítat. Děti, jak zněla zaklínací formule?

MILUJI TĚ RŮŽENKO 4·4 4·6 4·5 2·6 21: 3 19·7 3·5 8·4 5·5 24:4 6+7 15+2 4·4 4·6 4·5 2·6 21: 3 19·7 3·5   8·4 5·5     24:4 6+7     15+2 3·4     2·7 3·6 A 1 Ě 7 K 14 Ř 21 B 2 F 8 L 15 S 22 W 28 C 3 G 9 M 16 Š 23 X 29 Č 4 H 10 N 17 T 24 Y 30 D 5 CH 11 O 18 U 25 Z 31 E 6 I 12 P 19 Ů 26 Ž 32 J 13 R 20 V 27 MILUJI TĚ RŮŽENKO

Poskládej do druhého sloupečku tak, aby další pastelka začínala výsledkem předchozí. Kontrola je velmi jednoduchá. Výsledek  poslední pastelky musí souhlasit s první pastelkou.

Jakou slovní úlohu skrývají domečky?

Maminka koupila 20 kg ovoce. Maminka koupila na trhu 15 kg třešní a 3 krát méně jahod. Kolik kg ovoce koupila dohromady? 15 : 3 = 5 15 + 5 = 20 Maminka koupila 20 kg ovoce.

Na louce poletuje 35 žlutých motýlů a 5 krát méně modrých motýlů. Kolik motýlů poletuje na louce? 35 : 5 = 7 35 + 7 = 42 Na louce poletuje 42 motýlů.

bylo celkem na parkovišti? Na parkovišti stály 4 autobusy a 9 krát více aut. Kolik dopravních prostředků  bylo celkem na parkovišti? 9·4 = 36 36 + 4 = 40 Na parkovišti bylo 40 dopravních prostředků.

V cukrárně prodali 5 dortů a 7 krát víc zmrzlinových pohárů V cukrárně prodali 5 dortů a 7 krát víc zmrzlinových pohárů. Kolik sladkostí celkem prodali? 5·7 = 35 5 + 35 = 40 V cukrárně prodali 35 pohárů.

Porovnejte výsledky v BOTIČKÁCH a přiřaďte správné znaménko. = < > < > < < =

Ferda Mravenec opravil 40 židlí a 5 krát méně lavic. 7 · 8 = 9 · 9 =   5 · 6 =   8 · 4 = 7 · 9 =   3 · 9 =    72 : 9 = 30 : 5 = 24 : 6 = 70 : 7 = 42 : 6 = 40 : 5 = 56 8 81 6 30 4 32 10 63 7 27 8 Ferda Mravenec opravil 40 židlí a 5 krát méně lavic. Kolik kusů školního nábytku Ferda opravil? 40 : 5 = 8 40 + 8 = 48   Ferda opravil 48 kusů školního nábytku.   

Ferda Mravenec přečetl 50 knih. Brouk Pytlík přečetl 2 · 8 =   4 · 9 =   8 · 6 =   5 · 4 =       7 · 9 = 2 · 6 =         45 : 9 = 36 : 4 = 18 : 6 = 24 : 3 = 42 : 7 = 54 : 6 = 16 5 36 9 40 3 20 8 63 6 12 9 Ferda Mravenec přečetl 50 knih. Brouk Pytlík přečetl 5krát méně knih. Kolik knih přečetli dohromady?                                                         50 : 5 = 10 50 + 10 = 60 Dohromady přečetli 60 knih.

6 · 7 - 7 = 81 : 9 + 54 = 4 · 8 - 7 = 72 : 8 + 37 = 6 · 6 - 8 = 49 : 7 + 68 = 35 63 25 46 28 75 Ferda Mravenec poslal svým kamarádům z prázdnin 9 dopisů. Každý dopis stál 8 Kč. Kolik korun platil celkem?                                                                                       9 · 8 = 72        Ferda zaplatil za dopisy 72 korun.   

Ferda má 180 známek. Pět aršíků po šesti známkách (6 · 7) - (2 · 7) = -  = (5 · 8) + (7 · 3) = + = (18 : 6) - (12 : 4) = -  = (49 : 7) + (8 : 2) = + = 42 14 28 40 21 61 3 3 7 4 11                              Ferda má 180 známek. Pět aršíků po šesti známkách dal Berušce. Kolik známek Ferdovi zbylo?                                        5 · 6 = 30 180 – 30 = 150 Ferdovi zbylo 150 známek.

Sestav příklad ze zadaných čísel ? 14 7 2 : = ? ? ? 5 7 35 · = ? ? 20 11 6 7 2 5 12 1 7 2 25 6 14 8 2 4 8 6 4 8 9 35 12 3 9 27 ? · = ? ? ? 32 8 4 : = ? ? 6 12 1 5 27 45 32 12 5 7 2 4 3 8 9 14 6 4 8 9 4 1 6 7 42 ? 81 9 9 : = ? ? ? · = ? ? 15 81 6 2 11 9 8 10 1 5 17 42 46 4 8 9 3 1 6 3 7 9 32 1

Už umíme _________ a já ____________. násobilku mám jedničku 11 13 15 17 18 12 10 14 16 Á = 7 + 4 Č = 9 · 2 D = 5 · 3 E = 2 · 7 I = 8 + 9 J = 6 + 7 K = 14 + 5 M = 5 · 2 N = 4 · 4 M = 2 · 6 U = 5 · 4 11 18 15 14 17 13 19 10 16 12 20 Á = (25 : 5) + 6 O = (2 · 9) - 5 I  = (5 · 3) + 0 K = 20 - (24 : 8) U = (17 - 8) ·  2 S = 18 - (18 : 3)  N = (3 · 2) + 4  B = 22 - (32 : 4) L = 6 + (2 · 5) 10 11 12 13 14 15 16 17 18   N Á S O B I L K U 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 M Á M J E D N I Č K U