Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_INOVACE_PŘV.4.15 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: „Vzdělání pro život“ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity:V/2 – inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Vzdělávací oblast - vzdělávací obor (předmět):Člověk a jeho svět - přírodověda Tematický okruh - téma:Člověk a příroda, význam lesů a půdy Autor vzdělávacího materiálu/DUM:Mgr. Jaroslava Vorlová Datum vytvoření vzdělávacího materiálu: Ověření vzdělávacího materiálu Třída: 4. Datum Metodický list/anotace: Žáci odpovídají na otázky z prezentace a vedou rozhovor mezi sebou o významu lesů, vodních ploch a půdy. Uvědomují si spojitost mezi přírodou a člověkem. Význam přírody pro společnost, V závěru se zamýšlejí nad kladenými otázkami. VY_52_INOVACE_PŘV.4.15
Základní podmínky pro život Voda Vzduch Půda Světlo Teplo Vysvětlete, kde se tyto podmínky vyskytují, co je způsobuje a můžeme je nějak zničit?
Půda Opora kořenům rostlin a stromů výživa rostlin a stromů
Půda – pěstování hospodářských plodin 3.jpeg
Půda – domov živočichů Vyjmenujte živočichy, kteří žijí v půdě
Význam lesů Produkce kyslíku Zachycení prachu a nečistot
Lesy Zásobárna vody, těžba dřeva 6ie0pOk854Q/T9bxfLnVWGI/AAAAAAAAAqU/cRIGHsJ6LCw/s1600/%2523vyvazeci+traktor+u +skladky.jpg 6ie0pOk854Q/T9bxfLnVWGI/AAAAAAAAAqU/cRIGHsJ6LCw/s1600/%2523vyvazeci+traktor+u +skladky.jpg
Les – domov živočichů a rostlin
Vodní plochy Zadržování vody, zvlhčení půdy a ovzduší D2RexZ69SRvGM:&imgrefurl= 023&docid=9xMghFudOqe3rM&imgurl= 023.jpg&w=700&h=525&ei=mVYMUMK- G6i_0QWbp8moCg&zoom=1&iact=rc&dur=535&sig= &page=4&tbnh=154&tbnw =205&start=60&ndsp=22&ved=1t:429,r:18,s:60,i:321&tx=96&ty=73
Vodní plochy – domov živočichů
Otázky Vyjmenujte živočichy, kteří žijí v půdě. Jaký význam má půda pro lidskou společnost. Dá se nějakým způsobem půda zničit? Jaký význam mají lesy pro člověka. Vyjmenujte 5 živočichů, kteří žijí v lesích. Vyjmenujte naše jehličnaté stromy. Jaký význam mají vodní plochy pro společnost. Vyjmenujte 5 druhů sladkovodních ryb.