Markéta Zakouřilová ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_169

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
AUTOR Mgr.Moravcová Daniela ŠKOLA ZŠ TGM Kutná Hora Datum Ročník DRUHÝ
Advertisements

MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Vzorce na umocnění.
Užití Pythagorovy věty – 1. část
Násobek a dělitel. Jeden rohlík stojí 2 Kč. Kolik Kč budou stát dva, tři, čtyři, nebo pět rohlíků? Čísla 2, 4, 6, 8, 10, 12, 14, 16 atd. jsou násobky.
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Kdo chce být milionářem ?
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Dělitelnost přirozených čísel
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_15 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Nejmenší společný násobek
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
Počítání s řemesly II. MALÍŘKA LÉKAŘKA ZDRAVOTNÍ SESTŘIČKA PRODAVAČKA
Dělení se zbytkem 3 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Očísluj dopisy násobky čísla 2
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Anotace Prezentace, která se zabývá prvočísly a čísly složenými AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci rozliší prvočíslo a číslo složené.
Zábavná matematika.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Společný dělitel, největší společný dělitel (D)
Největší společný dělitel – teorie a procvičování
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Mgr. Ladislava Paterová
Letokruhy Projekt žáků Střední lesnické školy a střední odborné školy sociální ve Šluknově.
Očísluj dopisy násobky čísla 2
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Největší společný dělitel
Tvorba číselných výrazů
Nejmenší společný násobek, největší společný dělitel
Dělitelnost přirozených čísel

Nejmenší společný násobek
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
ProcvičujemenásobilkuProcvičujemenásobilku Klikni na libovolné číslo, objeví se.
Únorové počítání.
Násobení zlomků – teorie a cvičení VY_32_INOVACE_19
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
ARITMETICKÁ POSLOUPNOST, SOUČET PRVNÍCH N ČLENŮ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je RNDr. Zdeněk Binar Obchodní akademie a.
Procvičování vzorce.
Dělení desetinným číslem
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Násobení a dělení čísel (10,100, 1000)
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
Anotace Prezentace, která se zabývá dělitelností přirozených čísel. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci rozliší násobek a dělitel. Speciální.
DĚLITELNOST Prvočísla Dělitel Násobek Znaky dělitelnosti Čísla složená.
Celá čísla Dělení.
DĚLENÍ ČÍSLEM 7 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
Lineární rovnice – 1. část
Analýza knihovnických standardů za rok 2006 knihovny Jmk Provozní doba Nákup knihovního fondu Kč na 1 obyvatele Roční přírůstek Počet studijních míst Veřejně.
Povrch a objem krychle a kvádru (příklady)
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:2. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Násobení a dělení autor.
Úkoly nejen pro holky.
Obvod (trojúhelník, obdélník, čtverec)
Přednost početních operací
Násobilka 6, 7, 8, 9 VY_32_INOVACE_090, 5. sada, M ANOTACE
Násobilka 2, 3, 4, 5 VY_32_INOVACE_085, 5. sada, M ANOTACE
opakování malé násobilky
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
KONTROLNÍ PRÁCE.
DĚLITELNOST PŘIROZENÝCH ČÍSEL
Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN Název projektu: Ve svazkové škole aktivně - interaktivně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Transkript prezentace:

Markéta Zakouřilová ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_169 Dělitel a násobek Markéta Zakouřilová ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_169

Co je to násobek? Například násobek čísla tři: 0 – 1 – 2 – 3 – 4 – 5 – 6 – 7 – 8 – 9 – 10 – 11 – 12 – 13 – 14 – 15 – 16 … číslo 9 je násobkem čísla 3, protože 9 : 3 = 3 číslo 15 je násobkem čísla 3, protože 15 : 3 = 5 ALE! číslo 11 není násobkem čísla 3, protože 11 : 3 = 3 zbytek 2

1. Řekni alespoň tři násobky čísla: 7, 9, 12, 40 2. Řekni alespoň tři čísla, která nejsou násobky čísel: 15, 6, 8, 3 3. Pomocí dělení urči, zda je nebo není číslo 1256 násobkem čísla 4.

4. Vyber správnou možnost: Číslo 150 je/není násobkem čísla 5. Číslo 15 je/není násobkem čísla 45. Násobkem čísla 40 je/není číslo 80. 5. Urči: pětinásobek čísla 7 dvanáctinásobek čísla 3 trojnásobek čísla x stonásobek čísla 6 dvojnásobek čísla (a+b)

Co je to dělitel? Vychází následující příklady beze zbytku nebo se zbytkem? 15 : 4 22 : 11 81 : 9 49 : 4 25 : 6 36 : 3

Říkáme: Číslo 15 není dělitelné číslem 4. Číslo 4 není dělitelem čísla 15. 15 : 4 Sestav podobné věty o dalších číslech: 22 : 11 81 : 9 49 : 4 25 : 6 36 : 3 13 : 1 24 : 24 52 : 13

Hledání všech dělitelů daného čísla 36 1 36 2 18 3 12 4 9 6 6 D36 = {1, 2, 3, 4, 6, 9, 12, 18, 36}

45 1 45 3 15 5 9 D45 = {1, 3, 5, 9, 15, 45}

56 1 56 2 28 4 14 7 8 D56 = {1, 2, 4, 7, 8, 14, 28, 56}