Mocniny – druhá odmocnina – příklady – 1

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MOCNINY s přirozeným exponentem
Advertisements

MOCNINY s celým exponentem
Algebraické výrazy: lomené výrazy
Číselné soustavy Pro člověka je přirozené počítat do deseti, protože má deset prstů. Matematici s oblibou říkají, že počítáme v desítkové soustavě. To.
základní pojmy posloupností
AutorMgr. Lenka Závrská Anotace Očekávaný přínos Tematická oblastOperace s reálnými čísly Téma PředmětMatematika RočníkPrvní Obor vzděláváníUčební obory.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
Modelování v Matlabu procvičení katedra elektrotechniky a automatizace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p. o
Algebraické výrazy: lomené výrazy
Vektorové a maticové operace, soustava lineárních rovnic
CELÁ ČÍSLA.
Druhá mocnina a odmocnina
Druhá mocnina a odmocnina
Markéta Zakouřilová ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_169
Matematika – 8.ročník Druhá odmocnina
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
II. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Celá čísla Dělení.
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 2
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Opakování na písemnou práci
Z CELÁ ČÍSLA NÁSOBENÍ, DĚLENÍ 15 . ( - 22) -16 : (-2)
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
MOCNINY s přirozeným exponentem
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:IV/2Č. materiálu:VY_42_INOVACE_.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p. o
* Druhá odmocnina Matematika – 8. ročník *
* Druhá mocnina Matematika – 8. ročník *
* Třetí odmocnina Matematika – 8. ročník *
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
31.1 Druhá a třetí mocnina Úkol:
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Matematika 8. ročník Mgr. Marcela Kubátová
Matematika – 8.ročník Třetí mocnina
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:IV/2Č. materiálu:VY_ 4 2_INOVACE_.
* Třetí mocnina Matematika – 8. ročník *
VY_32_INOVACE_M-Ar 8.,9.02 Číselné výrazy
Ahoj lidičky, dnes Vás seznámím s mými přáteli, racionálními čísly. Naučíte se „sluníčkové pravidlo‘‘, které nám bude pomáhat při řešení úloh. V této.
Matematika – 8.ročník Druhá mocnina
Druhá odmocnina Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak, je tento.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace
Odčítání desetinných čísel
Sčítání desetinných čísel
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Miluše Džuberová Mocniny Výpočet obsahu čtverce Kolik má čtverec hvězdiček? Výpočet objemu.
MATEMATIKA Mocniny s celým mocnitelem. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název.
Druhá mocnina a odmocnina VY_32_INOVACE_077_Druhá mocnina a odmocnina.
ODČÍTÁNÍ DESETINNÝCH ČÍSEL  Při písemném odčítání desetinných čísel musí být desetinné čárky pod sebou!  Musíme odčítat jen stejné řády, tj. desetiny.
Druhá mocnina a odmocnina
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Odmocniny
Název školy: Základní škola Městec Králové
MOCNINY.
Druhá odmocnina Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Druhá odmocnina Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Druhá odmocnina Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_116_M6
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Mocniny - úvod Mgr. Jiřina Sirková.
Druhá mocnina a odmocnina
Odmocniny Mgr. Jiřina Sirková.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
2.4 Odmocniny Mgr. Petra Toboříková.
5 DRUHÁ ODMOCNINA.
Algebraické výrazy: lomené výrazy
Transkript prezentace:

Mocniny – druhá odmocnina – příklady – 1 Matematika pro 8. ročník Mocniny – druhá odmocnina – příklady – 1

Vypočítejte zpaměti druhé odmocniny následujících čísel.

Vypočítejte zpaměti druhé odmocniny následujících čísel.

Vypočítejte zpaměti druhé odmocniny následujících čísel.

Vypočítejte zpaměti druhé odmocniny následujících čísel.

Vypočítejte zpaměti druhé odmocniny následujících čísel.

Vypočítejte zpaměti druhé odmocniny následujících čísel.

Řekni bez písemného výpočtu, použití tabulek či kalkulačky, zda je zapsaná rovnost pravdivá či nikoliv a svoji odpověď zdůvodni.

Druhá odmocnina čísla 16 není 8, ale 4, proto: 40 Řekni bez písemného výpočtu, použití tabulek či kalkulačky, zda je zapsaná rovnost pravdivá či nikoliv a svoji odpověď zdůvodni. Druhá odmocnina čísla 16 není 8, ale 4, proto: 40 Druhá odmocnina z 9 je sice 3, avšak polovinu ze tří desetinných míst nevytvoříme. Proto musíme použít postup jiný. Např. pomocí kalkulačky: asi 0,055  Druhá odmocnina záporného čísla neexistuje. Druhá odmocnina ze 36 je sice 6, avšak polovinu z jedné nuly nevytvoříme. Proto musíme použít postup jiný. Např. pomocí kalkulačky a zaokrouhlení: asi 18,97 Druhá odmocnina nenabývá záporných hodnot. Druhá odmocnina ze 169 je sice 13, avšak polovinu z jednoho desetinného místa nevytvoříme. Proto musíme použít opět postup jiný: asi 4,11 