Variable –Length Subnet Mask. Úkol: vytvořit pro přidělenou síť s číslem 192.168.200.0/24 číslovací plán s využitím VLSM.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLAYBOY Kalendar 2007.
Advertisements

DESETINNÁ ČÍSLA.
Rychlost, dráha, čas, zrychlení – řešené příklady
Obvod a obsah rovnoběžníků
Hraní s desetinnými čísly
VARIACE Mgr. Hana Križanová
PRIPO Principy počítačů
ČÍSELNÉ SOUSTAVY PŘEVODY MEZI SOUSTAVAMI
IP adresy - cvičení.
14SIAP – SÍTĚ A PROTOKOLY Hodina 5..
základní pojmy posloupností
9 CELÁ ČÍSLA
Distribuční úlohy LP.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_PSK-3-20.
Základy počítačových sítí Adresování v sítích s protokolem TCP/IP
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Kolik to stojí?.
Komprese barev Jakub Gemrot Ondřej Burkert. Popis problému Běžné obrázky mají 16,7 mil. barev Běžné obrázky mají 16,7 mil. barev Problém: Jak je rozumně.
Testování závislosti kvalitativních znaků
Zápis čísla v desítkové soustavě
Kdo chce být milionářem ?
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
YPOSIT Přednáška 10.
Vizualizace projektu větrného parku Stříbro porovnání variant 13 VTE a menšího parku.
Dělitelnost přirozených čísel
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_15 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Dělení se zbytkem 3 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Společný násobek nejmenší společný násobek (n)
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Očísluj dopisy násobky čísla 2
Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě
Název projektu : Modernizace výuky Grantový projekt : CZ.1.07/1.1.16/ Multimediální učební materiál pro výuku předmětu automatizace Téma : PLC SIMATIC.
Zábavná matematika.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Společný dělitel, největší společný dělitel (D)
Největší společný dělitel – teorie a procvičování
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Očísluj dopisy násobky čísla 2
IPv4 adresace Informační technologie - praxe SPŠE V úžlabině
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Nejmenší společný násobek
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
ProcvičujemenásobilkuProcvičujemenásobilku Klikni na libovolné číslo, objeví se.
Únorové počítání.
Addressing the Network – IPv4
Procvičování vzorce.
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Násobení a dělení čísel (10,100, 1000)
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
Pavel Dvořák Gymnázium Velké Meziříčí Počítačové sítě – adresace zařízení Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Datum: Jazyk: čeština.
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
TRUHLÁŘ II.ročník Výrobní zařízení Střední škola stavební Teplice
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
EDITOR BY: SPRESS 15. ledna ledna ledna 2015.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Štěpán Šípal. Téma hodiny Přidělování IP adres dříve Organizace zajišťující přidělování IP DNS záznamy a registrace domény Opakování.
Vzdělávací materiál / DUMVY_32_INOVACE_02B7 Správa sítí AutorIng. Petr Haman Období vytvořeníLeden 2013 Ročník / věková kategorie2. ročník Vyučovací předmět.
1 © 2004, Cisco Systems, Inc. All rights reserved. CCNA 3 v3.1 Module 1 Introduction to Classless Routing.
Přednost početních operací
Téma: Dělení desetinných čísel 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace2/_095.
Adresování IP adresy –síťová vrstva –4B – 32 bitů – – – adres.
Seminář 4 IPv4 adresace Základní pojmy – třída, subsíť, maska, prefix, inverzní maska (wildcard mask), broadcast, agregace Privátní (RFC 1918) a veřejné.
TÉMA: Počítačové systémy
Návrh IP adres a tvorba podsítí
Počítačové sítě IP multicasting
Seminář 5 IPv4 adresace Základní pojmy – třída, subsíť, maska, prefix, inverzní maska (wildcard mask), broadcast, agregace Privátní (RFC 1918) a veřejné.
Struktura počítačové sítě
Adresace v Internetu (1)
Transkript prezentace:

Variable –Length Subnet Mask

Úkol: vytvořit pro přidělenou síť s číslem /24 číslovací plán s využitím VLSM

 všechna zařízení by měla stejnou masku  plýtvání IP adresami např. na spojovacích sériových linkách  relativně jednoduché  2 N -2 resp. 2 H -2 N- podsítě, H – hosts  je potřeba stanovit: IP adresu, masku, bránu  každé zařízení leží na určité podsíti, které má také nějakou adresu

 Seřadíme sítě podle počtu hostů od největšího počtu směrem k nejmenšímu  zjistíme, kolik bitů bude potřeba pro očíslování každé sítě resp. hostů na ní

poslední oktet: 2 H -2≥50 → H=6 NNHHHHHH 00HHHHHH /26 01HHHHHH /26 10HHHHHH /26 11HHHHHH / /24 Výběr pro sít Praha s 50 hosty: NET: /26 GATE: /26

/24 poslední oktet: 2 H -2≥27 → H=5 Vybereme jednu z nepoužitých sítí pro síť Praha: NNHHHHHH 00HHHHHH /26 01HHHHHH /26 – využito pro síť Praha již nelze dále použít 10HHHHHH /26 11HHHHHH /26 potřebujeme jen 5 hostů →lze přidat 1 bit k NETID a změnit masku: NNNHHHHH 10N /27.vybereme pro číslování Ostravy /27 rezerva Ostrava: NET: /27, brána:

Rekapitulace: /26zatím nevyužito /26PRAHA /26 rozděleno na podsítě (Ostrava) /27Ostrava /27zatím nepoužito – použijeme nyní pro Liberec a Brno poslední oktet: 2 H -2≥12 → H=4 NNNNHHHH použijeme.160/27 (změníme masku) 1010HHHH / HHHH /28 Liberec: NET: /28, brána: /28 Brno: NET: /28, brána: /28

 /26zatím nevyužito  pro každou síť potřebujeme 2 IP adresy (host adresy)→ k adresaci stačí 2 bity zprava  00NNNNNHH → maska:  na čtyřech bitech N lze vytvořit 16 pod-podsítí: =.0/30 lze bez potíží použít =.4/ =.8/ =.12/ =.16/ =.56/ =.60/30