ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/34.0434 NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Advertisements

Odraz světla na rozhraní dvou optických prostředí
Název projektu: Učení pro život
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Zrcadla kulová Druhy: 1. dutá 2. vypuklá o o.
Geometrická optika Mgr. Alena Tichá.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Rozdělení kulových zrcadel a zobrazovací význačné paprsky
Zobrazení dutým zrcadlem
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvkováorganizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ EU peníze školám MODERNÍ ŠKOLA – ZKVALITNĚNÍ VÝUKY Registrační číslo GP: CZ.1.07/1.4.00/ Č.j.: 14863/ Tento.
Světlo se po dopadu na jiné optické prostředí
Kulová zrcadla duté – světlo odráží vnitřní povrch kulové plochy
Fyzika 8. ročník Světelné jevy Anotace
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Radomír Tomášů Název šablonyIII/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Digitální učební materiál
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Vypuklé kulové zrcadlo
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Pionýrů 400, Frýdek – Místek
Vypuklé zrcadlo - popis
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Zobrazování soustavou s dvěma lámavými plochami v paraxiálním prostoru
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
GEOMETRICKÁ OPTIKA 07. Zobrazení dutým kulovým zrcadlem OPTICKÉ JEVY Mgr. Marie Šiková.
39. Geometrická optika II Martin Lola.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Odraz světla.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Základní škola Benátky nad Jizerou,Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/1 Název : Inovace.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Název projektu: Škola a sport
Název projektu: Škola a sport
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Rozdělení kulových zrcadel na dutá a vypuklá. Zobrazení kulovými zrcadly.
Kulová zrcadla. vyleštěná kovová plocha zrcadla má tvar části kulové plochy 1.duté zrcadlo: - světlo se odráží od části vnitřního povrchu kulové plochy.
PaedDr. Jozef Beňuška ZOBRAZOVÁNÍ ODRAZEM NA KULOVÉ PLOŠE aneb Kdy se v zrcadle vidíme převrácení.
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Název : VY_32_inovace_10 Fyzika - duté zrcadlo Autor: Jana Pěničková Období:
39. Geometrická optika II Martin Lola.
Zobrazení dutým zrcadlem
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Zobrazení zrcadlem dutým.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název projektu: Škola a sport
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
F-Pn-P054-Vypukle_zrcadlo
F-Pn-P053-Dute_zrcadlo PAPRSKOVÁ OPTIKA 3. DUTÉ ZRCADLO.
Transkript prezentace:

ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT AUTOR:Iva Herrmannová TEMATICKÁ OBLAST: Optika NÁZEV DUMu:Význačné paprsky pro zobrazování zrcadly POŘADOVÉ ČÍSLO DUMu:06 KÓD DUMu:IH_OPTIKA_06 DATUM TVORBY: ANOTACE (ROČNÍK):Prezentace je určena pro oktávu gymnázií (4. ročník). Prezentace objasňuje konstrukci význačných paprsků při zobrazování pomocí dutého a vypuklého zrcadla. Připravuje tak žáky na postup získávání obrazu předmětu užitím zrcadel geometrickou metodou. Zavádí také pojem paraxiální prostor. Prezentaci lze využít jako podporu výkladu tohoto tématu i jako zápis nejdůležitějších informací do sešitu.

IDEÁLNÍ OPTICKÉ ZOBRAZOVÁNÍ - IOZ IOZ – je takové zobrazování, při kterém se

IDEÁLNÍ OPTICKÉ ZOBRAZOVÁNÍ - IOZ IOZ – je takové zobrazování, při kterém se bod zobrazí na bod

IDEÁLNÍ OPTICKÉ ZOBRAZOVÁNÍ - IOZ IOZ – je takové zobrazování, při kterém se bod zobrazí na bod přímka na přímku

IDEÁLNÍ OPTICKÉ ZOBRAZOVÁNÍ - IOZ IOZ – je takové zobrazení, při kterém se bod zobrazí na bod přímka na přímku Pro zajištění IOZ se zobrazování uskutečňuje pouze paprsky v blízkosti optické osy zobrazení v tzv. PARAXIÁLNÍM PROSTORU

PARAXIÁLNÍ PROTOR - UKÁZKA C V O PARAXIÁLNÍ PROSTOR

3 VÝZNAČNÉ PAPRSKY POUŽIJEME JE PRO KONSTRUKCI OBRAZU

3 VÝZNAČNÉ PAPRSKY POUŽIJEME JE PRO KONSTRUKCI OBRAZU STAČÍ POUŽÍT 2 Z TĚCHTO PARSKŮ, TŘETÍ MŮŽE SLOUŽIT JAKO KONTROLA SPRÁVNOSTI KONSTRUKCE OBRAZU

3 VÝZNAČNÉ PAPRSKY POUŽIJEME JE PRO KONSTRUKCI OBRAZU STAČÍ POUŽÍT 2, TŘETÍ MŮŽE SLOUŽIT JAKO KONTROLA SPRÁVNOSTI KONSTRUKCE OBRAZU NEJDŘÍVE UKÁZKA PRO DUTÉ ZRCADLO

1. VÝZNAČNÝ PAPRSEK

PAPRSEK PROCHÁZEJÍCÍ STŘEDEM KŘIVOSTI ZRCADLA MÁ PO ODRAZU PŘESNĚ OPAČNÝ SMĚR. VYSVĚTLENÍ: PAPRSEK, KTERÝ PROCHÁZÍ STŘEDEM KŘIVOSTI, DOPADÁ NA ZRCADLO KOLMO, TEDY S KOLMICÍ DOPAU SVÍRÁ ÚHEL 0°. ÚHEL DOPADU = ÚHEL ODRAZU … VIZ. ZÁKON ODRAZU. ODRAŽENÝ PAPRSEK TEDY S KOLMICÍ DOPADU SVÍRÁ ROVNĚŽ ÚHEL 0°, TEDY LEŽÍ VE STEJNÉ PŘÍMCE A MÁ PŘESNĚ OPAČNÝ SMĚR.

1. VÝZNAČNÝ PAPRSEK - UKÁZKA

C V O dopadající paprsek

1. VÝZNAČNÝ PAPRSEK - UKÁZKA C V O odražený paprsek

1. VÝZNAČNÝ PAPRSEK - UKÁZKA C V O dopadající paprsky

1. VÝZNAČNÝ PAPRSEK - UKÁZKA C V O odražené paprsky TENTO PAPRSEK JE VELMI PRAKTICKÝ PRO JEDNODUCHOST SVÉ KONSTRUKCE

2. VÝZNAČNÝ PAPRSEK

PAPRSEK DOPADAJÍCÍ NA ZRCADLO ROVNOBĚŽNĚ S OPTICKOU OSOU SE ODRÁŽÍ DO OHNISKA

2. VÝZNAČNÝ PAPRSEK - UKÁZKA C V O dopadající paprsek F

2. VÝZNAČNÝ PAPRSEK - UKÁZKA C V O dopadající paprsek odražený paprsek F

2. VÝZNAČNÝ PAPRSEK - UKÁZKA C V O dopadající paprsky odražené paprsky F

3. VÝZNAČNÝ PAPRSEK

PAPRSEK PROCHÁZEJÍCÍ OHNISKEM JE PO ODRAZU ROVNOBĚŽNÝ S OPTICKOU OSOU

3. VÝZNAČNÝ PAPRSEK PAPRSEK PROCHÁZEJÍCÍ OHNISKEM JE PO ODRAZU ROVNOBĚŽNÝ S OPTICKOU OSOU JEDNÁ SE V PODSTATĚ O 2. VÝZNAČNÝ PAPRSEK S UPLATNĚNÍM PRINCIPU ZÁMĚNNOSTI CHODU PAPRSKŮ

3. VÝZNAČNÝ PAPRSEK - UKÁZKA C V O dopadající paprsek F

3. VÝZNAČNÝ PAPRSEK - UKÁZKA C V O dopadající paprsek oražený paprsek F

3. VÝZNAČNÝ PAPRSEK - UKÁZKA C V O dopadající paprsky odražené paprsky F

3 VÝZNAČNÉ PAPRSKY POUŽIJEME JE PRO KONSTRUKCI OBRAZU STAČÍ POUŽÍT 2, TŘETÍ MŮŽE SLOUŽIT JAKO KONTROLA SPRÁVNOSTI KONSTRUKCE OBRAZU UKÁZKA PRO VYPUKLÉ ZRCADLO

1. VÝZNAČNÝ PAPRSEK - UKÁZKA dopadající paprsek (míří do středu křivosti C) C V O

1. VÝZNAČNÝ PAPRSEK - UKÁZKA odražený paprsek (přesně opačný směr) C V O

1. VÝZNAČNÝ PAPRSEK - UKÁZKA dopadající paprsky C V O

1. VÝZNAČNÝ PAPRSEK - UKÁZKA odražené paprsky C V O

2. VÝZNAČNÝ PAPRSEK - UKÁZKA paprsek dopadá rovnoběžně s optickou osou C V O F

2. VÝZNAČNÝ PAPRSEK - UKÁZKA paprsek dopadá rovnoběžně s optickou osou odráží se tak, jakoby vycházel z ohniska F C V O F

2. VÝZNAČNÝ PAPRSEK - UKÁZKA dopadající paprsky Odrážené paprsky C V O F

3. VÝZNAČNÝ PAPRSEK - UKÁZKA paprsek dopadá tak, že v prodloužení směřuje do ohniska odráží se rovnoběžně s optickou osou C V O F

3. VÝZNAČNÝ PAPRSEK - UKÁZKA dopadající paprsky odražené paprsky C V O F

ZDROJE: VLASTNÍ PRÁCE AUTORA