VY_32_INOVACE_07/3/17_Aplikační úlohy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních školách ve třídách s integrovanými žáky se specifickými poruchami učení pomocí informačních.
Advertisements

Slovní úlohy o pohybu.
* Měřítko plánu, mapy Matematika – 7. ročník *
Slovní úlohy řešené rovnicí II.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji.
Slovní úlohy o pohybu střetávací
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
C) Slovní úlohy o pohybu
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Digitalizace výuky Příjemce
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Miluše Nováková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Slovní úlohy o pohybu II.
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Slovní úlohy o směsích (řešené lineární rovnicí o jedné neznámé)
Slovní úlohy o pohybu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Matematika – 9.ročník Slovní úlohy o pohybu - 1
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Slovní úlohy O pohybu 2.
Slovní úloha o pohybu Zadání příkladu: V 6 hodin 40 minut vyplul z přístavu parník plující průměrnou rychlostí 12 . Přesně v 10 hodin za ním vyplul motorový.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Převody jednotek délky objemu hmotnosti času
VII. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Projekt Moderní škola, registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Základní škola Velké Přílepy, okr. Praha-západ, Pražská 38, Velké.
Slovní úlohy O pohybu 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
řešené soustavou rovnic
Slovní úlohy o pohybu Varianta 1: Pohyby proti sobě (1. část)
Projekt Moderní škola, registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Základní škola Velké Přílepy, okr. Praha-západ, Pražská 38, Velké.
Kdo chce být milionářem ?
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Přímá úměrnost Trojčlenka
Slovní úlohy se zlomky a procenty
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
VY_32_INOVACE_M.1.07-Numerace v číselném oboru prezentace název šablony: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM: 1. ročník –
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
Trojčlenka Prezentace je zaměřená na procvičování slovních úloh řešených trojčlenkou. Obsahuje 6 řešených příkladů i s obrázky. © Eva Černá Autor © Mgr.
Digitální učební materiál
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
FUZZY logika - příklad Zadání: Proměnné: Fuzzifikace:
Slovní úlohy o pohybu Varianta 1: Pohyby proti sobě (2. část)
PROCENTA, ÚROKY 7. ročník.
Matematika – 9.ročník Slovní úlohy o pohybu - 2
AZ - KVÍZ Procvičení procent
v programu MS PowerPoint
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_61.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Vy_32_INOVACE_M.1.08-Sčítání a odčítání v oboru do 20-prezentace název šablony: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM: 1. ročník.
Na trhu prodávali velikonoční pomlázky. Veliká stála 50 Kč a malá 10 Kč. Celkem se prodalo 524 Ks pomlázek. Tržba činila Kč. \kolik se prodalo.
Procenta SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Nejprve provedeme výpočet v závorce
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – přímá úměrnost 2 VY_42_INOVACE_10 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Řešení slovních úlohy o pohybu – předměty se pohybují proti sobě Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání.
Matematika a její aplikace
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Autorem materiálu a všech jeho č ástí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Mácová Lucie ANOTACE Materiál seznamuje žáky s postupem řešení slovních úloh o pohybu.
VY_32_INOVACE_Pel_II_18 Soustavy rovnic – slovní úlohy6
Slovní úlohy O pohybu 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Slovní úlohy o pohybu.
Slovní úlohy o pohybu.
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_07/3/17_Aplikační úlohy ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_07/3/17_Aplikační úlohy Řešení rovnic Anotace Žák prostřednictvím prezentace procvičí slovní úlohy řešené pomocí rovnic. Vhodné pro žáky 8.ročníků Vypracoval PhDr. Vladimír Pechánek Oblast Matematika a její aplikace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PhDr. Vladimír Pechánek

Řešení rovnic Základní typy úloh

Příklad 1- zadání Zdena měla naspořeno 4x méně než Jitka a Šárka měla naspořeno pětkrát více než Jitka. Kolik měla naspořeno Jitka, měla-li děvčata dohromady 1 250 Kč?

Řešení Jitka………… x Zdena ……… 0,25 x Šárka ………. 5 x x + 0,25 x + 5 x = 1250 6,25 x = 1250 / : 6,25 x = 200 Jitka má naspořeno 200 Kč.

Zkouška Jitka má 200 Kč, Zdena má 50 Kč, Šárka má 1 000 Kč, dohromady mají 1 250 Kč.

Příklad 2 - zadání Lubor vyběhne ze školy ve 13 hodin rychlostí 10 km⁄h. Z obchodu vyjede ve 14 h proti němu na kole Magda průměrnou rychlostí 20 km⁄h. V kolik hodin a jak daleko od školy se potkají, je-li ze školy k obchodu 40 km?

Řešení Rovnice: 10x + 20(x – 1) = 40 10x + 20x – 20 = 40 30x = 60 t (hod.) v (km/hod) s (km) Lubor x 10 10x Magda X - 1 20 20.(x – 1) Rovnice: 10x + 20(x – 1) = 40 10x + 20x – 20 = 40 30x = 60 x = 2 t1 = 2 h; t2 = 1 h; s1 = 20 km; s2 = 20 km; Setkají se v 15 hodin 20 km od školy.

Zkouška 20 km + 20 km = 40 km

Příklad 3 - zadání Výzkumný ústav lesního hospodářství by vypracoval celou zakázku za 60 dní. Po deseti dnech však dva výzkumní pracovníci museli přejít na jinou práci a zbývajících pět potřebovalo na zakázku větší počet dní, než bylo původně určeno. Kolik dní připravovali pracovníci výzkumného ústavu celou zakázku od začátku?

Řešení Původní počet pracovníků: 5 + 2 = 7. Po 10 odpracovaných dnech chybělo 7 pracovníkům ještě 50 dní práce. Výpočet pomocí poměru: 7 pracovníků ……………50 dní 5 pracovníků ……………. x dní x : 50 = 7 : 5 x = 350 :5 x = 70 Celou zakázku od začátku připravovali pracovníci výzkumného ústavu 80 dní.

Zkouška 10 dní + 70 dní = 80 dní