Symposium Odpadové fórum 23.-25. 4. 2014 Hustopeče u Brna Model produkce komunálních odpadů Mgr. et Mgr. Jiří Kalina, prof. RNDr. Jiří Hřebíček, CSc.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLAYBOY Kalendar 2007.
Advertisements

PKML.
Stodůlky 1977 a 2007 foto Václav Vančura, 1977 foto Jan Vančura, 2007.
Produkce odpadů 2002 – 2007 obce ORP Šumperk
Města ČR – orientace na mapě
na EDUCE – Střední odborné škole, s.r.o.
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Český Internet po (uši v?) krizi Marek Antoš. snímek |datum |dokument | 1. Internetové prostředí 2.
Aktuální informace o vyšetřování c-erb-2 genu v referenční laboratoři a návrh změny v indikačních kritériích Hajdúch M., Petráková K., Kolář Z., Trojanec.
Magnetohydrodynamický (MHD) generátor
AutorMgr. Lenka Závrská Anotace Očekávaný přínos Tematická oblastOperace s reálnými čísly Téma PředmětMatematika RočníkPrvní Obor vzděláváníUčební obory.
Téma 3 ODM, analýza prutové soustavy, řešení nosníků
Tomáš NETERDA 1961 Sportovní kariéra : plavecké třídy ZŠ Komenského gymnázium Dašická plavecká škola
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p. o
Zápis čísla v desítkové soustavě
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Vizualizace projektu větrného parku Stříbro porovnání variant 13 VTE a menšího parku.
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
Animace Demo Animace - Úvodní animace 1. celé najednou.
Dělení se zbytkem 3 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Disciplína: LM4- zVlastimil Čabla zVojtěch Bejblík zJiří Kopáč zMiroslav Vraštil Zodpovědný trenér: Rudolf Kopřiva Jménonej.05I.06III.06XI.06I. 07III.07I.08I.09III.09.
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Zábavná matematika.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Tomáš NETERDA 1961 Sportovní kariéra : plavecké třídy ZŠ Komenského gymnázium Dašická plavecká škola PF Hradec.
Vlastnosti sčítání a odčítání
Letokruhy Projekt žáků Střední lesnické školy a střední odborné školy sociální ve Šluknově.
Stav studie „Seroprevalence VHC u injekčních uživatelů drog“ k Národní monitorovací středisko pro drogy a drogové závislosti Úřad vlády ČR tel.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Jazyk vývojových diagramů

Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
Únorové počítání.
Posloupnosti, řady Posloupnost je každá funkce daná nějakým předpisem, jejímž definičním oborem je množina všech přirozených čísel n=1,2,3,… Zapisujeme.
EKONOMICK É INFORMACE pro jedn á n í Předsednictva RV Š
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
TRUHLÁŘ II.ročník Výrobní zařízení Střední škola stavební Teplice
Disciplína: M4- zJan Gruber zMichal Horváth zMilan Bruncvík zKarel Neffe Zodpovědný trenér: Petr Blecha Jménonej.05I.06III.06XI.06I. 07III.07I.08I.09III.09.
Lounky PRO Vratimov, o.s. ( 1 Charitativní sbírka Lounky 06/2013.
Cvičná hodnotící prezentace Hodnocení vybraného projektu 1.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
DĚLENÍ ČÍSLEM 7 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
Fyzika 2 – ZS_4 OPTIKA.
Analýza knihovnických standardů za rok 2006 knihovny Jmk Provozní doba Nákup knihovního fondu Kč na 1 obyvatele Roční přírůstek Počet studijních míst Veřejně.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_22 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
MS PowerPoint Příloha - šablony.
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 2
1 Celostátní konference ředitelů gymnázií ČR AŘG ČR P ř e r o v Mezikrajová komparace ekonomiky gymnázií.
Technické kreslení.
Jazyk vývojových diagramů
Úkoly nejen pro holky.
Disciplína: LM2x zJan Vetešník zOndřej Vetešník Zodpovědný trenér: Rudolf Kopřiva.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
KONTROLA A MĚŘENÍ Měření součástí ve 3D
END 1.Přítelem 2.Druhem 3.Milencem 4.Bratrem 5.Otcem 6.Učitelem 7.Vychovatelem 8.Kuchařem 9.Elektrikářem 10.Instalatérem 11.Mechanikem 12.Návrhářem 13.Stylistou.
Přednost početních operací
DĚLENÍ ČÍSLEM 5 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ Zpracovala: Mgr. Jana Francová, výukový materiál EU-OP VK-III/2 ICT DUM 50.
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Predikce chemických posunů
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
KONTROLNÍ PRÁCE.
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě
Transkript prezentace:

Symposium Odpadové fórum Hustopeče u Brna Model produkce komunálních odpadů Mgr. et Mgr. Jiří Kalina, prof. RNDr. Jiří Hřebíček, CSc.

Symposium Odpadové fórum Hustopeče u Brna Zadání a cíle modelu předpověď produkce KO ve členění podle jednotlivých toků, předpověď pro celou ČR jako celek, období předpovědi 2013–2024, tj. 12 let, reprodukovatelnost modelu.

Symposium Odpadové fórum Hustopeče u Brna Vstupy a výstupy modelu Model nakládání s KOModel produkce KO Produkce KO 2008–2011 v krajích Údaje o obcích z portálu RISy Očekávané kapacity zařízení Legislativní limity Lineární extrapolace Nelineární extrapolace MLR model Soustava nelineárních rovnic Vývoj makro- ekonomických parametrů Populační modely ČSÚ a vlastní Nakládání s KO 2008–2011 v obcích Analýzy složení SKO a jeho vývoj v čase

Symposium Odpadové fórum Hustopeče u Brna Toky KO 1.komunální odpady (KO); 2.směsný komunální odpad (SKO); 3.biologicky rozložitelné komunální odpady (BRKO); 4.materiálově využitelné složky komunálních odpadů (MVO); 5.nebezpečné složky komunálních odpadů (NO KO). 4 varianty MVO podle různých definic.

Symposium Odpadové fórum Hustopeče u Brna Toky KO komunální odpady , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , směsný komunální odpad biologicky rozložitelné komunální odpady , , , , , , , , , , materiálově využitelné složky komunálních odpadů , , , , , , , , , , , , nebezpečné složky komunálních odpadů , , , , , , , , , , , , ,

Symposium Odpadové fórum Hustopeče u Brna Toky KO Druh odpadu Název Varianta 1 MVO1 Varianta 2 MVO2 Varianta 3 MVO3 Varianta 4 MVO Papírové a lepenkové obaly1,000 0,8800, Plastové obaly1,000 0,8000, Kovové obaly1,000 0,9700, Kompozitní obaly1,000 0,9600, Skleněné obaly1,000 0,9400, Textilní obaly1,000 0, Papír a lepenka1,000 0,8800, Sklo1,000 0,9400, Oděvy1,000 0, Textilní materiály1,000 0, Plasty1,000 0,8000, Kovy1,000 0,9700, Směsný komunální odpad0,0000,4120,3700,309

Symposium Odpadové fórum Hustopeče u Brna Vstupy a výstupy modelu Data o produkci KO: Počet hodnot, tj. let, kdy obce podaly hlášení Počet obcí hodnoty hodnoty hodnoty hodnota hodnot

Symposium Odpadové fórum Hustopeče u Brna Vstupy a výstupy modelu Charakterizace obcí: informace o obcích získány ze systému RISy, celkem 14 kvantitativních parametrů: Číslo parametruNázev parametruOznačení proměnnéJednotka 1Počet obyvatelINH1 2V důchodovém věkuRET% 3NezaměstnanostUNE% 4PlynGAS1 5Katastrální územíCADha 6Travnaté plochyGRSha 7ZahradyGARha 8Přepočtené školySCH1 9NemocniceHSP1 10PodnikyBUS1 11Zem. DélkaLON° 12Zem. ŠířkaLAT° 13Zem. VýškaALTm 14Status obceSTS1

Symposium Odpadové fórum Hustopeče u Brna Konstrukce prediktorů Pořadí prediktoruVzorec pro výpočet prediktoruKolinearita 1(INH ) × (STS)* 2(INH ) × (RET -12) × (STS)* 3(INH ) × (UNE -5) × (STS)* 4(GAS + 50) × (STS)* 5(CAD) × (STS)* 6(GRS) × (STS)* 7(GAR) × (STS) 8(SCH) × (STS) 9(HSP) × (STS)* 10(BUS) × (STS) 11(LON -15,34) × (STS)* 12(LAT -49,74) × (STS)* 13(ALT -450) × (STS)* 14(INH ) 15(INH ) × (RET -12) 16(INH ) × (UNE -5) 17(GAS + 50)* 18(INH ) × (RET -12) × (UNE -5)* 19(STS)*

Symposium Odpadové fórum Hustopeče u Brna Vstupy a výstupy modelu Definice prediktorů: Produkční rovnice: Spearmanův k. k. jako test kolinearity prediktorů.

Symposium Odpadové fórum Hustopeče u Brna Vstupy modelu - predikce Počet obyvatel v obcích: Podíl obyvatel nad 60 let: Nezaměstnanost: Růst spotřeby domácností: rok obyv. [mil.]10,52 10,53 10,54 10,53 10,5210,5110,50 rok >65 let [%]16,817,417,918,419,019,520,020,520,921,421,822,1 rok >65 let [%]16,817,417,918,419,019,520,020,520,921,421,822,1 rok změna [%]-0,11,71,4 1,51,2

Symposium Odpadové fórum Hustopeče u Brna Vstupy modelu – úprava na kraje Produkce KO není známa v jednotlivých obcích (dopočty podlimitních subjektů a hříšníků). Úprava charakteristik (parametrů) a následně prediktorů podle krajů: součet počtů obyvatel, katastrů, zahrad a ploch zeleně, součty ohodnocení škol a počtů nemocnic, počtu podniků; vážené průměry podílů důchodců a nezaměstnaných, plynofikace; průměry statutů obcí, zeměpisné délky, výšky a šířky.

Symposium Odpadové fórum Hustopeče u Brna Výsledky Komunální odpady celkem:

Symposium Odpadové fórum Hustopeče u Brna Výsledky Směsný komunální odpad:

Symposium Odpadové fórum Hustopeče u Brna Výsledky Biologicky rozložitelný komunální odpad:

Symposium Odpadové fórum Hustopeče u Brna Výsledky Materiálově využitelný komunální odpad:

Symposium Odpadové fórum Hustopeče u Brna Výsledky Nebezpečné složky komunálního odpadu:

Symposium Odpadové fórum Hustopeče u Brna DĚKUJI ZA POZORNOST Mgr. et Mgr. Jiří Kalina Centrum pro výzkum toxických látek v prostředí Masarykova univerzita, Brno