Slovní úlohy se zlomky a procenty

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Advertisements

Písemné dělení jednociferným dělitelem
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL 3
VI. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 4 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_028.
Pythagorova věta a její odvození
Slovní úlohy na společnou práci
Definiční obor lomeného výrazu – podmínky, kdy má lomený výraz smysl
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.02 Anotace: Prezentace obsahuje fiktivní internetový obchod, který žákům slouží jako podklad pro sepsání objednávky. Vzdělávací.
Konstrukce kosodélníka
Lomený výraz – podmínky, kdy je lomený výraz roven nule
Konstrukce obecného čtyřúhelníku - Thaletova kružnice
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Konstrukce lichoběžníku - Thaletova kružnice
Algebraické výrazy – početní operace
Vzájemná poloha dvou kružnic
Konstrukce lichoběžníku
VY_32_INOVACE_M-Ar 8.,9.01 Druhá mocnina
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_62_INOVACE_A1 – 31.
Kdo chce být milionářem ?
Násobení a dělení čísel 10, 100 a jejich násobků
Rovnice se závorkami.
VY_32_INOVACE_07/3/17_Aplikační úlohy
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
Lomené výrazy – krácení lomených výrazů
Základní škola Soběslav, tř. Dr. Edvarda Beneše 50 Tř. Dr. E. Beneše 50/II, Soběslav, IČO: tel: Vzdělávací.
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
VY_32_INOVACE_M-Ge 7.,8.09 Konstrukce obecného čtyřúhelníka Anotace: Prezentace zopakuje vlastnosti obecného čtyřúhelníka. Ukazuje postup při řešení konstrukčních.
Lomené výrazy – násobení a dělení
autor: Vlasta Lindovská matematika – násobení a dělení čísel
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Digitální učební materiál
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Téma: Sčítání a odčítání desetinných čísel
Kružnice a kruh – vlastnosti, rozdíly
VY_32_INOVACE_M-Ge 7.,8.04 Věta usu
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Výklad Výklad VY_32_INOVACE_ČJ-S 8.,9.15.
Věta jednoduchá- souvětí
Anotace: Prezentace seznamuje žáky s funkčními styly. V pracovním listu pak žák se pokusí rozdělit texty podle jednotlivých stylů. Vzdělávací oblast: Český.
Konstrukce trojúhelníku - Thaletova kružnice
CZECH SALES ACADEMY Trutnov – střední odborná škola s.r.o. EU PENÍZE ŠKOLÁM CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_04_09 Zpracovala:RNDr. Lucie Cabicarová.
Lomený výraz – definice, vlastnosti
Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura
Anotace: Prezentace seznamuje žáky s úvahou a její kompozicí. Žák se pokusí sám vytvořit jednoduchou úvahu. Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura.
Vzájemná poloha přímky a kružnice
Anotace: Prezentace seznamuje žáky s proslovem a jeho kompozicí
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
Evropa: západní Evropa
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (7. – 12. úloha) VII. označení digitálního učebního materiálu:
Matematika a její aplikace Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Dělení desetinným číslem VY_42_INOVACE_10 Sada 3 Základní škola.
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Písemné násobení s nulou v činiteli
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
VY_32_INOVACE_M-Ar 8.,9.02 Číselné výrazy
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Česká republika: obyvatelstvo a sídla
VY_32_INOVACE_M-Ar 8.,9.07 Lineární rovnice Anotace: Žák si osvojuje řešení lineárních rovnic pomocí ekvivalentních úprav včetně zkoušky. Řeší lineární.
Česká republika: hospodářství, zemědělství
Anotace: Česká republika: vodstvo a ochrana životního prostředí Vzdělávací oblast: Zeměpis 8. ročník Autor: Mgr. Kosík Lukáš Jazyk: český Očekávaný výstup:
Česká republika: vodstvo
Slovní úlohy řešené pomocí rovnic Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Základní škola Čelákovice VY_32_INOVACE_027_Složené zlomky.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Písemné dělení (čísla do ) VY_32_Inovace_13TK-1 Mgr. Ivana Tkadlecová
Transkript prezentace:

Slovní úlohy se zlomky a procenty VY_32_INOVACE_M-Ar 8.,9.08 Slovní úlohy se zlomky a procenty Anotace: Prezentace žákovi ukazuje postup při řešení slovních úloh s procenty a se zlomky. Žák si osvojuje daný postup řešení slovní úlohy a interaktivně pracuje při řešení dané úlohy v prezentaci. Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český Očekávaný výstup: Analyzuje a řeší jednoduché problémy, modeluje konkrétní situace, v nichž využívá matematický aparát v oboru celých a racionálních čísel. Druh učebního materiálu: Prezentace Cílová skupina: Žák Stupeň a typ vzdělávání: Druhý stupeň, základní škola Datum (období), ve kterém byl vzdělávací materiál vytvořen: Školní rok 2011-2012 Ročník, pro který je vzdělávací materiál určen: Osmý ročník základní školy

Řešení slovních úloh s procenty Marek, Tomáš a Milan mají dohromady 14 520 Kč. Marek má 10 % toho co Tomáš. Milan má o 10 % více než Marek. Kolik korun má každý? (Kč) Zk. (Kč) Marek Tomáš Milan Celkem 10 % toho co Tomáš → 0,1x 0,1x Nic nevíme. x o 10 % více než Marek 100 % + 10 %= = 110 % →1,1·0,1x = 0,11x 0,11x 14 520 Sestavíme a vyřešíme rovnici.

Řešení slovních úloh s procenty 0,1x + x + 0,11x = 14 520 1,21x = 14 520 /:1,21 x = 12 000 x = 12 000 Kč Provedeme zkoušku do tabulky.

Řešení slovních úloh s procenty (Kč) Zk. (Kč) Marek 0,1·12 000 = = 1 200 Tomáš 12 000 Milan 0,11· 12 000 = = 1 320 Celkem 14 520 0,1x 10 % toho co Tomáš → 0,1x x Nic nevíme. o 10 % více než Marek 100 % + 10 % = = 110 % →1,1·0,1x = 0,11x 0,11x 14 520 Marek má 1 200 Kč, Tomáš 12 000 Kč a Milan 1 320 Kč.

Řešení slovních úloh se zlomky Petr má o jednu čtvrtinu více peněz než Jana, Marie má o jednu pětinu méně než Jana. Tomáš má jednu polovinu toho co Petr. Všichni mají dohromady 17 640 Kč. Kolik peněz má každý z nich? (Kč) Zk. (Kč) Petr Jana Marie Tomáš Celkem Nic nevíme. x 17 640 Sestavíme a vyřešíme rovnici.

Řešení slovních úloh se zlomky /·40 50x + 40x + 32x + 25x = 705 600 /:147 147x = 705 600 x = 4 800 x = 4 800 Kč Provedeme zkoušku do tabulky.

Řešení slovních úloh se zlomky Zk. (Kč) Petr Jana Marie Tomáš Celkem Nic nevíme. x 17 640 Petr má 6 000 Kč, Jana 4 800 Kč, Marie 3 840 Kč a Tomáš 3 000 Kč.