Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rychlost, dráha a čas Autor: Lukáš Polák.
Advertisements

Rychlost, dráha, čas, zrychlení – řešené příklady
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
nerovnoměrného pohybu tělesa
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_705.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Matematika – 9.ročník Slovní úlohy o pohybu - 1
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o Tato prezentace.
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
2 MECHANIKA 2.1 Kinematika popisuje pohyb.
2 MECHANIKA 2.1 Kinematika popisuje pohyb.
Rovnoměrně zrychlený pohyb – test 2
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140 Autor: Mgr. Jiří Vávra Datum: Název: VY_32_INOVACE_10_F8 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Pohyb a jeho druhy Co je to pohyb? Co všechno lze nazvat pohybem?
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140 Autor: Mgr. Jiří Vávra Datum: Název: VY_32_INOVACE_05_F8 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Dráha při rovnoměrném pohybu tělesa
Rychlost, dráha a čas.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Karolína Hadrbolcová Materiál: VY_52_INOVACE_PV14.36 Téma: Výkon Číslo.
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140 Autor: Mgr. Jiří Vávra Datum: Název: VY_32_INOVACE_03_F8 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Rychlost rovnoměrného pohybu
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhPohyb tělesa.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_702.
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140 Autor: Mgr. Jiří Vávra Datum: Název: VY_32_INOVACE_14_F7 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140 Autor: Mgr. Jiří Vávra Datum: Název: VY_32_INOVACE_16_F7 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140
Fy – sekunda Yveta Ančincová
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhPohyb tělesa.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Fyzika - mechanika Číslo materiálu: EU Název: Rychlost - prezentace Autor: Mgr. Jiří Šleis Ročník:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140 Autor: Mgr. Jiří Vávra Datum: Název: VY_32_INOVACE_04_F8 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Definice rovnoměrného pohybu tělesa:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Rychlost nerovnoměrného pohybu tělesa (průměrná rychlost)
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Shrnutí učiva III Autor: Mgr. Barbora Pivodová Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhPohyb tělesa.
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140 Autor: Mgr. Jiří Vávra Datum: Název: VY_32_INOVACE_01_F8 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola Benátky nad Jizerou,Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název : Inovace.
Člověk a příroda Fyzika Člověk a příroda Jak se vypočítá průměrná rychlost VY_52_INOVACE_09 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák odpovídá na otázky řešící pohyb tělesa. Žák zná vzorec pro výpočet.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k celkovému zopakování učiva o pohybu těles. Žák odpovídá na otázky, řeší úlohy o pohybu tělesa.
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F7.Vl.28_Rychlost_draha_cas Datum:
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Procvičování znalostí z rychlosti rovnoměrného pohybu
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Souhrnná cvičení-pohyb těles
VY_32_INOVACE_F7-001 FYZIKA 7.ROČNÍK RYCHLOST Název školy
Název výukového materiálu Vztah rychlosti, dráhy a času Identifikátor
Průměrná rychlost – úlohy II
Autor: Ing. Jitka Michálková
Rychlost, dráha a čas Autor: Lukáš Polák.
Výpočet času Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Rychlost Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140 Autor: Mgr. Jiří Vávra Datum: 29. 3. 2013 Název: VY_32_INOVACE_09_F7 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3780 Téma: Rovnoměrný pohyb Anotace: DUM; prezentace slouží k  zopakování probraného učiva Rovnoměrný pohyb. Žáci si interaktivně, ústně i písemně opakují učivo. Procvičují vzorce pro výpočet dráhy a rychlosti. Setkávají se s praktickým listem, ve kterém hledají způsoby řešení praktických úloh.

Rovnoměrný pohyb Auto jede po dálnici a jeho tachometr ukazuje stále stejnou rychlost. Tehdy říkáme, že se automobil pohybuje rovnoměrně.

Rovnoměrný pohyb Pokud auto zrychluje nebo zpomaluje, říkáme, že se pohybuje nerovnoměrně.

Rovnoměrný pohyb dráha = rychlost čas Jak vypočítáme dráhu rovnoměrného pohybu? Auto jede po dálnici. Jeho tachometr ukazuje stálou stejnou rychlost 100 kilometrů za hodinu. To můžeme zapsat buď 100 km/h, nebo 100 . dráha = rychlost čas

Rovnoměrný pohyb s = v t Vzorec pro výpočet dráhy rovnoměrného pohybu VELIČINA ZNAČKA JEDNOTKA RYCHLOST v m/s, km/h DRÁHA s m, km ČAS t s, h

Rovnoměrný pohyb Příklad: Na své cestě do Afriky letí čáp 12 hodin denně. Jeho rychlost je 65 km/h. Jakou dráhu uletí každý den? s = v t s = 65 12 s = 780 km/h v = 65 km/h t = 12 h s = ? Čáp uletí každý den 780 km.

Rovnoměrný pohyb Jak vypočítáme rychlost rovnoměrného pohybu? Rychlost rovnoměrného pohybu, při kterém dráhu s urazíme za čas t, se vypočítá takto: rychlost = dráha : čas v = s : t v =

Rovnoměrný pohyb s = 30 m t = 40 s v = ? v = s : t v = 30 : 40 Příklad výpočtu rychlosti rovnoměrného pohybu: Pohyblivé schody jsou dlouhé 30 m. Doba, za kterou vyvezou člověka zdola nahoru, je 40 s. Jakou rychlostí se pohybují? s = 30 m t = 40 s v = ? v = s : t v = 30 : 40 v = 0,75 m/s Člověk i schody se pohybují rychlostí 0,75 m/s.

Rovnoměrný pohyb Převod jednotek rychlosti 1 h = 60 min = 3 600 s. Jdeme-li rychlostí 1 m/s, pak za hodinu urazíme 3 600 m = 3,6 km. To znamená, že naše rychlost je 3,6 km/h. Převeď rychlost 5 m/s na km/h. Řešení: 5 m/s = 5 • 3,6 km/h = 18 km/h

Rovnoměrný pohyb Převod jednotek rychlosti Jedeme na kole rychlostí 35 km/h. Jak velká je rychlost v m/s? Řešení: 35km/h : 3,6 m/s = 9,72 m/ s.

Rovnoměrný s = v • t s = 30 • 0,75 s = 22,5 km Pracovní list 1 Spočítej dráhu cyklisty, který jel průměrnou rychlostí 30 km/h po dobu 45 minut. s = v • t s = 30 • 0,75 s = 22,5 km v = 30 km/h t = 45 min = 45 : 60 = 0,75 h s = ? Dráha cyklisty je dlouhá 22,5 km.

Rovnoměrný pohyb Pracovní list 2 Spočítej rychlost vlaku, který urazil 200 km za 1,5 hodiny. s = 200 km t = 1,5 h v = ? v = s : t v = 200 : 1,5 v = 133,3 km/h Rychlost vlaku byla 133,3 km/h.

Rovnoměrný pohyb Pracovní list 3 1. Vysvětli rovnoměrný pohyb tělesa. 2. Napiš vzorec pro výpočet dráhy rovnoměrného pohybu. 3. Převeď 4 m/s na km/h. 4. Napiš vzorec pro výpočet rychlosti rovnoměrného pohybu.

Rovnoměrný pohyb Použité zdroje RNDr. Martin Macháček, CSc., Fyzika pro 8. ročník základní školy a víceletá gymnázia, nakladatelství Prometheus, 2006, ISBN 80-7196-220-1 Kliparty galerie office Kliparty galerie SMART Notebook 11 Vlastní zdroje - obrazový materiál Vlastní zdroje - texty