Optimalizace objednávkového procesu Radek Swaczyna Datum: www.netdirect.cz
2 Ještě než vložíme zboží do košíku
Dostupnost informací záruka na detailu produktu reklamační proces Záruka a reklamace způsob budování značky a konkurenční výhoda anebo taky ne! Záruka a reklamace 3
4
5
Správné názvosloví APEK: ihned k odeslání, ihned k odběru, u dodavatele, na dotaz, k dispozici (datum) Zobrazování přesných údajů A/B testování Dostupnost zboží 6
7
8
Cena dopravy v celém průběhu objednávkového procesu A/B testování cen dopravy Doprava zdarma – konkurenční výhoda Doprava 9
10
11 40 % nakupujících zavře nákupní košík, protože náklady na dopravu se zobrazí příliš pozdě 55 % uživatelů opustí objednávkový proces kvůli vysokým nákladům za dopravu
Termín v detailu produktu Adekvátní výběr způsobů dodání nabízet pouze reálné možnosti s konečnou cenou Standardem se stává osobní odběr Termín dodání 12
13
14
Otázkou není jestli zobrazovat, ale kde a jak! A/B testování Zapojení zákazníků věrnostní systém, testování produktů, dotazníky Implementace hodnocení třetích stran heureka, facebook, twitter, odborné servery atd. Hodnocení produktů 15
16
17
Dražší produkty nabídka úvěru, úvěrové kalkulačky, akční nabídky Objemové slevy cash-back, věrnostní karty, pobídky Finance 18
19
20
Zobrazování platebních metod v průběhu objednávkového procesu A/B testování Nabídka platebních metod vše s mírou Platební metody 21
22
23
FAQ, fórum, , kontaktní formulář, live chat, telefon Rozsah a zobrazení na e-shopu Zákaznický servis 24
25
26
Způsob zobrazování produktů detail produktu, po přidání zboží do košíku Základem analýza objednávek síla prodejnosti jednotlivých produktů četnost prodeje produktu A a současně B Související produkty 27
28
29
30 Vložili jsme zboží do košíku
Stránka košíku Osobní a fakturační údaje Možnosti dopravy a platby Rekapitulace Potvrzovací stránka Ideální počet kroků v objednávkovém procesu? Kroky v objednávkovém procesu 31
Povinná registrace Nepromyšlené kroky Velký počet polí Rušivé prvky Špatně seskupené informace Nadbytek nebo nedostatek informací Pozor na Best Practices! „Chyby“ v objednávkovém procesu 32
33
34
35
36
37
38
39
Správně implementovaný analytický nástroj Google Analytics: cíle, e-commerce modul Uživatelské a vlastní testování Ankety a dotazníky Jak zjistíme, že máme problém? 40
41
42
43
Uživatelské testování malé a pravidelné, vlastní a cizí e-shopy usertesting.comusertesting.com, userfly.comuserfly.com A/B testování visualwebsiteoptimizer.comvisualwebsiteoptimizer.com, optimizely.comoptimizely.com Teplotní mapy myx.czmyx.cz, crazyegg.comcrazyegg.com Testování „prototypů“ usabilityhub.comusabilityhub.com, verifyapp.comverifyapp.com Uživatelské a vlastní testování 44
Google dokumenty Jednoduché, implementace na úrovni stránky qualaroo.comqualaroo.com, kampyle.com kampyle.com Komplexní, implementace na úrovni webu surveymonkey.comsurveymonkey.com, uservoice.comuservoice.com Ankety a dotazníky 45
46 Pokud to všechno znáte, využijte to E-shop je živý tvor Dělejte postupné kroky
Ptejte Děkuji za www.netdirect.cz