Rovnice se závorkami.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název projektu: Učení pro život
Advertisements

Rozklad mnohočlenů na součin - vytýkání
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady A: VÝRAZY Autor: Petr Halama – Mgr. Alena.
Lineární rovnice 8.-9.ročník
Tvorba výrazů s proměnnou
Druhá mocnina dvojčlenu
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL 3
Rovnice s neznámou ve jmenovateli - 1
Sčítání, odčítání mnohočlenů. Počítej zpaměti: 1.8x 6 – 7x 6 = 2.x 3 + x 3 = 3.5y 2 - 5y 2 = 4.2a 2 + 2a 2 = 5.2x 3 y – xy 3 + 3x 3 y + 2xy 3 = 6.2ko.
Téma: Psaní a čtení desetinných čísel 2
Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady C: NEROVNICE Autor: Mgr. Alena Štědrá Název.
Název projektu: Učení pro život
Doplňte i, y HOR - , NAD – LKA, SCHOD -, T – LKO, MOT – KA,
VY_32_INOVACE_27. What colour is it? VY_32_INOVACE_27.
Autor:Mgr. Iveta Semencová Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast:Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma:Kvadratické rovnice- riskuj.
AutorMgr. Lenka Závrská Anotace Očekávaný přínos Tematická oblastOperace s reálnými čísly Téma PředmětMatematika RočníkPrvní Obor vzděláváníUčební obory.
Lineární rovnice se závorkami
Užití Pythagorovy věty – 2. část
AnotacePrezentace, která se zabývá opakováním znalostí o zlomcích. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci opakují znalosti o zlomcích.
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
CELÁ ČÍSLA.
Rozdíl druhých mocnin.
Matematika – opakování 4
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 3
Lineární rovnice Běloun 91/1 a
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Určení hodnoty číselného výrazu
Téma: Dělení desetinného čísla přirozeným číslem
Anotace Prezentace, která se zabývá prvočísly a čísly složenými AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci rozliší prvočíslo a číslo složené.
Tvorba číselných výrazů
Násobení zlomků – teorie a cvičení VY_32_INOVACE_19
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
Násobení mnohočlenů.
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Násobení, dělení mocnin
Anotace Prezentace určená k opakování a procvičování učiva o chemických výpočtech Autor Ing. Lenka Kalinová JazykČeština Očekávaný výstup Žák přečte chemické.
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL 2
ANOTACE Šablona:ICT AJ Zájmena Přivlastňovací a osobní zájmena Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Cizí jazyk Tematický.
Anotace Prezentace, která se zabývá dělitelností přirozených čísel. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci rozliší násobek a dělitel. Speciální.
Téma: RACIONÁLNÍ ČÍSLA - ÚVOD
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceZemědělství Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje základní informace.
Anotace Prezentace, která se zabývá Newtonovými zákony. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znájí a umí využívat Newtonovy zákony.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
. MATEMATICKÉ KŘÍŽOVKY pro 2. ročník
Sčítání, odčítání mocnin
Anotace Prezentace, která se zabývá Newtonovými zákony. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají a umí využívat Newtonovy zákony.
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 2
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Základní škola praktická a základní škola speciální
Téma: Trojčlenka Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_098.
ICT M 5.R. Desetinná čísla
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá otáčivými účinky síly. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí vysvětlit pojem kladkostroj.
 VY_32_INOVACE_16_06  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Rovnice se zlomky.
Anotace Žáci zvyšují slovní zásobu, učí se naslouchat krátkému textu a dále jej reprodukovat… AutorMgr. Eva Dvořáková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Naslouchat.
Otázky osobní, sociální zralost Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec.
Umocňování mocnin.
ICT M 5.R. Desetinná čísla kolem nás
Anotace Žáci si zvyšují slovní zásobu, učí se soustředěně naslouchat mluvenému textu, reprodukují text, probíhá asociace dle obrázků Autor Mgr. Eva Dvořáková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Sčítání a odčítání do zpaměti VY_32_Inovace_01KJ-1
Matematické rozcvičky (písemné násobení) VY_32_Inovace_05KJ-1
Písemné dělení (čísla do ) VY_32_Inovace_13TK-1 Mgr. Ivana Tkadlecová
Šablona 32 VY_32_INOVACE_04_30_Převody jednotek hmotnosti- procvičení.
Lineární nerovnice 2 VY_32_INOVACE_10_199
Výrazy-algebraické vzorce
Transkript prezentace:

Rovnice se závorkami

Řeš rovnici a proveď zkoušku: 9(x – 4) – 5x = x – 12 4x – 3(5x – 8) = 9 – x 7(x – 5) – 3x = 2x – 13 6x – 5(4x – 2) = 14 – 6x 2(x + 3) – 4 = 3(x – 1) + 2 6(5 – 3x) – 12x + 15) =0 2(5x – 3) – 8(2 + 3x) = – 1 3(2x + 1) – 4(3x – 5) = 25 7(x – 1) + 5(–x + 3) = 4

Řeš rovnici a proveď zkoušku: 9(x – 4) – 5x = x – 12 [x=8] 4x – 3(5x – 8) = 9 – x [x=1,5] 7(x – 5) – 3x = 2x – 13 [x=11] 6x – 5(4x – 2) = 14 – 6x [x= – 0,5] 2(x + 3) – 4 = 3(x – 1) + 2 [x=3] 6(5 – 3x) – (12x + 15) =0 [x=0,5] 2(5x – 3) – 8(2 + 3x) = – 1 [x= – 1,5] 3(2x + 1) – 4(3x – 5) = 25 [x= – 𝟏 𝟑 ] 7(x – 1) + 5(–x + 3) = 4 [x= – 2]

Řeš rovnice a proveď zkoušku. Nezalekni se desetinných čísel Řeš rovnice a proveď zkoušku. Nezalekni se desetinných čísel. K příkladu č.6 si vezmi na pomoc kalkulačku. 7 – 5(3,2 – 0,01z) = 3 – 0,2z 11,2(5x – 1) = 36 – 3(13,4 – 7x) 8(7 – 4d) – 7(4d + 1) = 19 – 5(8d – 1) y + 0,2(3 – 2y) = 0,5(5y + 2) – 8 1,2t + 3(-1,5 – 1,7t) = 5(1,5t – 1,7) – 24,5 1,7(2,7s – 5) – 3,7(4,7s – 6) + 5,7(6,7s – 7) = s –1,81

Výsledky: z = 48 x = 0,2 d = 1,25 y = 4 t = 2,5 s = 1

Řeš rovnici a proveď zkoušku. K řešení použij známé vzorce. (r + 1)(r – 1) = r2 + r + 1 z(z – 6) = (z – 2)(z – 5) (x – 3) 2 = x2 – 21 (3p + 5)(3p – 5) = 10 + (3p – 1)2 (b + 3)(b – 4) = (b + 4)(b – 7) a2 – 16 = (a – 2)2 (x – 3)2 – 0,4(x + 1) = (x - 5)(x + 5) + 8 (a + 2)(a+ 1) – (a + 4)(a – 3) = 6

Výsledky: r = -2 z = 10 x = 5 p = 6 b = -8 a = 5 x = 4 a = -4

Řeš rovnici, proveď zkoušku. Pozor na pořadí odstraňování závorek! 14 - [ 3 – (5 – x )] = 18 – 5x 9 - 2[4 – 3(7 – 2x)] = 2(11 + x) 13 - 3[5 – 7(6 + 8x)] = 6(4 + 3x) 5x – 3(x – 4) - [2x – (x + 5) + 8] = - 9,75

Výsledky: x = 0,5 x = 1,5 x = - 𝟐 𝟑 x = -9

Zdroje: E.Kučinová, Matematická cvičení s diferencovaným zadáním, SPN, 2004, ISBN 80- 7235-259-8 RNDr. Ivan Bušek, PhDr.Vlastimil Macháček, Bohumil Kotlík, Milena Tichá – Sbírka úloh z matematiky pro 8.ročník základní školy, SPN 1992, ISBN 80-04-26090-X Karel Kindl – Sbírka úloh z algebry pro základní devítileté školy, SPN, Praha v roce 1979 Prom. pedagog Josef Trejbal, PaeDr. Eva Kučinová, Mgr. Fantišek Vintera – Sbírka úloh z matematiky II pro 8. A 9.ročník ZŠ, SPN , r. 2000, ISBN 80-7235-111-7

Označení výukového materiálu: VY_32_INOVACE_ICT 2.3 M17 Anotace: Prezentace určená do hodin k samostatné práci žáků. K použití je nutný dataprojektor. Po procvičení ve výuce je možné zveřejnění na www stránkách školy k procvičení pro nepřítomné žáky. Autor: Mgr. Lenka Svozilová Jazyk: Český Očekávaný výstup: Žák umí řešit rovnice se závorkami. Provede zkoušku. Speciální vzdělávací potřeby: Žádné Klíčová slova: Rovnice s jednou neznámou, závorky Druh učebního materiálu: Soubor příkladů k procvičování Druh interaktivity: Aktivita Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělání: Základní vzdělávání – 2.stupeň Typická věková skupina: 12-15 let / 8. ročník