OPČNÍ STRATEGIE prof. Ing. Jiří Polách, CSc.. Obr. 1 Kladné cenové rozpětí s kupními opcemi.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Advertisements

Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji.
Přijímací zkoušky na SŠ MATEMATIKA Připravil PhDr. Ivo Horáček, PhD.
3. přednáška Distribuční úlohy LP.
CNC obrábění a tvarové hranění na stroji Homag BAZ 222
IX. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
Produkce odpadů 2002 – 2007 obce ORP Šumperk
Základy financí 9. hodina.
2. cvičení úrokování. spoření.
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Hra milionář Procvičujeme si jednotky hmotnosti
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Vítáme Vás u revoluce v síťovém marketingu! S Falkitem se každý stane marketingovým expertem a bude tím pádem úspěšný!
Jak v praxi využít analýzu bodu zvratu?
FINANČNÍ A INVESTIČNÍ MATEMATIKA
Goniometrické funkce Sinus Nutný doprovodný komentář učitele.
Distribuční úlohy LP.
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Kdo chce být milionářem ?
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Jednotky délky a jejich převody 5. ročník
Násobení a dělení čísel 10, 100 a jejich násobků
I. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Vzdělávací materiál / DUMVY_32_INOVACE_02B14 Příkazový řádek: obsah souborů PŘÍKLADY AutorIng. Petr Haman Období vytvořeníLeden 2013 Ročník / věková kategorie3.
Dělitelnost přirozených čísel
Nejmenší společný násobek
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
velikonočních perníčků
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Zábavná matematika.
Procenta.
Mapa zájmu - plány.
V rámci všech serverů společnosti Aliaweb, spol. s r.o. oslovíte přes uživatelů Kurzy.cz finanční portál pro laiky i odborníky, tj. investice a.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Očísluj dopisy násobky čísla 2
Nejmenší společný násobek
Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
Počítáme s celými čísly
Posloupnosti, řady Posloupnost je každá funkce daná nějakým předpisem, jejímž definičním oborem je množina všech přirozených čísel n=1,2,3,… Zapisujeme.
* Graf přímé úměrnosti Matematika – 7. ročník *
52_INOVACE_ZBO2_1364HO Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti.
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Násobení a dělení čísel (10,100, 1000)
PROCENTA, ÚROKY 7. ročník.
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Násobení přirozených čísel 5. ročník
AZ - KVÍZ Procvičení procent
v programu MS PowerPoint
Cvičná hodnotící prezentace Hodnocení vybraného projektu 1.
Celá čísla Dělení.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_22 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 2
Finanční deriváty II. Ing. Martin Širůček, Ph.D.
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Kurzy.cz finanční portál pro laiky i odborníky, tj. investice a osobní finance pro každého cílová skupina 56% mužů, 44% ženy 25% ve věku let, 24%
Přednost početních operací
DĚLENÍ ČÍSLEM 5 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ Zpracovala: Mgr. Jana Francová, výukový materiál EU-OP VK-III/2 ICT DUM 50.
ROZVAHA říjen 2012 VY_32_INOVACE_UCE_070108
FINANČNÍ A INVESTIČNÍ MATEMATIKA
prof. Ing. Jiří Polách, CSc.
N_OFI_2 2. Přednáška Opce Ing. Miroslav Šulai, MBA 1.
Call opce a put opce Datum: 16. únor 2016 Lektor: Gabriel Jurčák Kontakt:
Transkript prezentace:

OPČNÍ STRATEGIE prof. Ing. Jiří Polách, CSc.

Obr. 1 Kladné cenové rozpětí s kupními opcemi

Obr. 2 Kladné cenové rozpětí bez znázornění opcí

Obr. 3 Záporné cenové rozpětí s kupními opcemi

Obr. 4 Graf příkladu na záporné rozpětí

Obr. 5 Znázornění časového horizontu rozpětí Prémie

Obr. 6 Graf k příkladu „Koupený motýl“ 1 KOUPENÁ CALL 2 PRODANÉ OPCE CALL

Obr. 7 Graf příkladu „Vypsaný motýl“

Obr. 8 Graf příkladu „Kondor“ z kupních opcí

Obr. 9 Kondor z kupních a prodejních opcí

Obr. 10 Graf k příkladu „Koupený kužel“

Obr. 10 Graf k příkladu „Vypsaný kužel“

Návratnost kapitálu z kupní opce Promptní nákup akcieOpce Nákup25020 Vzrůst ceny270 změna = 20Změna = 20 Návratnost20 : 250 = 8 %20 : 20 = 100 %

Kladné cenové rozpětí Cena akcií v den expirace Netto výsledek ABC 500 CALL (koupené) Netto výsledek ABC 250 CALL (vypsané) Netto výsledek rozpětí

Zakoupený motýl Cena akcieNákup ABC 280 CALL Nákup ABC 340 CALL Vypsání 2x ABC 310 CALL Netto výsledek

Příklad Kondor s jedním typem opcí Předpoklady Cena akcie ABC180 Prodejní cena ABC 150 CALL36 Kupní cena ABC 170 CALL21 Kupní cena 190 CALL12 Prodejní cena ABC 210 CALL3 Podle našeho názoru se cena akcií ABC ustálí mezi 170 a190. Rozhodneme se proto investovat způsobem kondora: koupím ABC 150 CALL a ABC 210 CALL a současně vypíšu AB 170 CALL a ABC 190 CALL. Investice stojí 6 ( — 21 — 12).

Výsledek v den expirace je sestavený do následující tabulky: Cena akcie Nákup ABC 150 Vypsaná ABC 170 Vypsaná ABC 190 Koupená ABC 210 Netto výsledek

Obr. Koupený kondor

Max. zisk170 – 150 – 6 = 14 (140 celý kontrakt) Max. ztrátaNetto investice 6 (6x10=60) Mrtvý bod ve směru poklesu = 156 (když cena akcie je 156 Mrtvý bod ve směru vzestupu210 – 6 = 204 (když cena akcie je 204) Max. pohyb ceny na docílení zisku(180 – 156):180 = ± 13,3% Max. pohyb ceny na docílení max. zisku(180 – 170):180 = ± 5,5%

Příklad Kondor sestavený pomocí kupních a prodejních opcí Předpoklady Cena akcie ABC180 Prodejní cena ABC 150 PUT3 Kupní cena ABC 170 PUT9 Kupní cena 190 CALL12 Prodejní cena ABC 210 CALL3 Vycházíme ze stejného předpokladu jako v předcházejícím případě: cena akcií ABC se ustálí mezi 170 — 190. Místo koupě pouze kupních opcí však tentokrát použijeme také opce prodejní. Koupíme tedy ABC 210 CALL a ABC 150 PUT a současně vypíšeme ABC 190 CALL a ABC 170 PUT. Tato investice dává netto příjem – 3 = 15. Všimněme si, že takto koupený kondor zajišťuje netto příjem za opačných podmínek než v minulém příkladu.

Výsledek v den expirace znázorňuje tabulka: Cena akcie Koupená ABC 150 prodejní Vypsaná ABC 170 prodejní Vypsaná ABC 190 kupní Koupená ABC 210 kupní Netto výsledek

Obr. Kondor založený na kupních a prodejních opcích

Max. ziskNetto příjem 15 (150 na celou pozici) Max. ztráta170 – 150 – 15 = 5 (50 na celou pozici) Mrtvý bod ve směru poklesu170 – 15 = 155 (když cena akcie je 155) Mrtvý bod ve směru vzestupu = 205 (když cena akcie je 205) Max. pohyb ceny na docílení zisku( ) : 180 = ± 13,9 % Max. pohyb ceny na docílení max. zisku( ) : 180 = ± 5,6 %