Celá čísla Zapiš celá čísla, která jsou mezi: a) -8 a -5 d) -3 a 4

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Proudění vzduchu v atmosféře
Advertisements

Algebraické výrazy: lomené výrazy
Rozcvička Urči typ funkce:
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Exponenciální funkce Exponenciální funkcí o základu a nazýváme každou část funkce, která je dána rovnicí: Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Úvod. Porovnávání celých čísel.
Sčítání celých čísel.
Vzájemná poloha kružnice a přímky
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Konstrukce lichoběžníku 1
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Grafické násobení a sčítání úhlů
Rostoucí, klesající, konstantní
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
. Kvadratická funkce ° Narýsuj: -1 -1
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Druhá mocnina a odmocnina
Části kruhu Matematika 8 – I.díl
OBSAHY ROVINNÝCH ÚTVARŮ
Úpravy algebraických výrazů
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Rozcvička Urči typ funkce: Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Soustava souřadnic Oxy
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Mnohočleny Násobení Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Rovnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Úkoly nejen pro holky.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Kvadratická rovnice Kvadratickou rovnicí s jednou neznámou x je každá rovnice tvaru: ax2 + bx + c = 0 kvadratický člen absolutní člen lineární člen Dostupné.
Přednost početních operací
Orofacionální cvičení I Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Pythagorova věta Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Exponenciální rovnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Hodnota proměnné Příprava na lomené výrazy
Funkce Absolutní hodnota
Komplexní čísla Grafický součet komplexních čísel Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kamila Kočová. Dostupné z Metodického.
PROVĚRKY Převody jednotek času.
Rozklad čísel 6 – 10 – doplňování varianta A
Dělení lomených výrazů
Příprava na lomené výrazy
Funkce s absolutní hodnotou Využití grafu funkce při řešení rovnic a nerovnic s absolutní hodnotou Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Zaokrouhlování čísel Číselná osa Hledej na číselné ose Desítky
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Pravidla pro počítání s mocninami
Funkce Absolutní hodnota
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Rostoucí, klesající, konstantní
Hodnota proměnné Příprava na lomené výrazy
Soustava souřadnic Oxy
Rostoucí, klesající, konstantní
Hodnota proměnné Příprava na lomené výrazy
Příprava na lomené výrazy
K U F R Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Rozklad mnohočlenů na součin
Rozklad čísel od 1 do 10 Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
ZLOMKY pracovní listy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Dušan Goš. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Soustava souřadnic Oxy
Vzájemná poloha kružnice a přímky
Rovnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Transkript prezentace:

Celá čísla Zapiš celá čísla, která jsou mezi: a) -8 a -5 d) -3 a 4 -7; -6 -2; -1; 0; 1; 2; 3 b) -3 a 0 e) -2 a 2 -1; 0; 1 -2; -1 c) -1 a 0 f) -1 a 9 žádné 0; 1; 2; 3; 4; 5; 6; 7; 8 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Celá čísla Absolutní hodnota Vyznač na číselné ose čísla, jejichž vzdálenost od nuly na číselné ose se rovná: 5 3 2 1 -5 -3 -2 -1 1 2 3 5 = udává vzdálenost obrazu čísla od nuly na číselné ose = hodnota je vždy KLADNÁ Zápis: 5 = 5 -5 = 5 0 = 0

Celá čísla Zapiš absolutní hodnoty těchto čísel: -1 12 -81 -193 -2185 = 2185 -1 -1 = 1 -2185 12 96 = 96 12 = 12 96 -81 -81 = 81 -76 -76 = 76 -193 -193 = 193 -3 -3 = 3 -24 225 = 225 -24 = 24 225

Celá čísla Zapiš výsledky: 8 10 56 10 2 9 32 7

Celá čísla Vypiš všechna celá čísla x, pro která platí: -3; -2; -1; 0; 1; 2; 3 8; -8 -5; -4; -3; -2; -1; 0; 1; 2; 3; 4; 5 2; -2 3; -3 9; -9 5; -5; 4; -4; 3; -3; 2; -2 4; -4

Celá čísla Zapiš výsledky: 12 3 2 2 24 8

Celá čísla Vyznač na číselné ose všechna celá čísla, pro která platí: -3 3 -4 -3 -2 -1 1 2 3 4 -1 1

Celá čísla Zapiš příklad a vypočítej: Rozdíl absolutní hodnoty čísla 8 a absolutní hodnoty čísla (-3) 8- -3 = 5 Rozdíl čísla 32 a absolutní hodnoty čísla (-19) 32 - -19 = 13 Číslo 28 zmenši o absolutní hodnotu rozdílu čísel 21 a 15 28 - 21 - 15 = 22 Vynásob absolutní hodnotu čísla (-8) součtem čísla 2 a absolutní hodnoty čísla (-7) - 8. (2 +- 7) = 72

Celá čísla a) 3 e) 45 b) 8 f) -45 c) -9 d) -14 Ke každému z následujících čísel najdi takové číslo, které je jiné, ale má stejnou absolutní hodnotu: a) 3 -3 e) 45 -45 b) 8 -8 f) -45 45 c) -9 9 d) -14 14

Celá čísla Opačná čísla Opačné číslo k číslu různému od nuly je číslo, které se mu nerovná, ale má stejnou absolutní hodnotu. Opačné číslo k číslu 5 je (-5) 5=-5 5 ≠ -5 Opačné číslo k číslu (-4) je 4 -4=4 -4 ≠ 4 Opačné číslo k číslu 0 je 0 Čísla 5 a (-5), (-4) a 4 jsou čísla navzájem opačná.

Celá čísla Zapiš opačná čísla: -1 -2185 12 96 -81 -76 -193 24 225 -24

Celá čísla Porovnávání celých čísel Teplota v některých městech je: V kterých městech je teplota: Liberec -3 °C Praha 2 °C Brno -2 °C Ostrava -1 °C Jihlava 3 °C Pardubice 0 °C a) nižší než -1 oC b) nižší než -2 oC c) vyšší než v Brně d) nejnižší e) nejvyšší f) nižší než v Praze

Celá čísla Porovnej: 2 -4 > -4 -2 < 1 -3 > -1 -2 > -1 0 2 -4 > -4 -2 < 1 -3 > -1 -2 > -1 0 < -5 -4 <

Celá čísla Vypiš z daných čísel všechna čísla, pro která platí: -7, 2, 0, -3, 6, 4, -6, 1, -2, -1, 3 a) Jsou větší než 0 6; 4; 1; 3; 2 b) Jsou větší než (-3) 0; -2; -1; 6; 4; 1; 3; 2 c) Jsou menší než (-4) -7; -6 d) Jsou větší než (-5) a zároveň menší než 3 2; 0; -3; 1; -2; -1 e) Jsou menší než (-1) -7; -3;-6; -2 f) Jsou větší než 1 2; 6; 4; 3

Celá čísla Porovnej: -2 -3 > -1 3 < -23 -31 > -1 0 < -2 -3 > -1 3 < -23 -31 > -1 0 < 30 -10 > -9 -10 > -2 2 < -58 -57 < 1 -4 > 0 -10 >

Celá čísla Seřaď daná čísla vzestupně: 2, -6, 3, 1, -4, -12, 11, -3, 5, 0, -7, 9, -5, 8, -11 -12; -11; -7; -6; -5; -4; -3; 0; 1; 2; 3; 5; 8; 9; 11