CNC programování – SURFCAM Vypracoval: Bc. Milan Samec Dis. Sbírka úloh CNC programování – SURFCAM Vypracoval: Bc. Milan Samec Dis. CZ.1.07/1.1.1O/03.0049
Příklad č.13 tvorba hladinového managera Izometrický pohled na model u něhož budeme nastavovat hladinového managera
Příklad č.13 tvorba hladinového managera Postup nastavení v nástrojové liště vybereme příkaz hladina
Příklad č.13 tvorba hladinového managera Postup nastavení Otevře se tabulka Surfcam hladiny.
Příklad č.13 tvorba hladinového managera Postup nastavení Význam jednotlivých písmen v tabulce C – hladina je aktivní (v této hladině můžeme pracovat) V – hladina je viditelná I – hladina je neviditelná (vypnutá) S – hladina je odemknutá U – hladina je zamknutá Jednotlivá písmena měníme poklikáním na písmeno
Příklad č.13 tvorba hladinového managera Postup nastavení Hladinu číslo 1 přejmenujeme na ORIGINÁL DRÁTY (v této hladině kreslíme model jako drátový)
Příklad č.13 tvorba hladinového managera Izometrický pohled na model Pohled na drátový model
Příklad č.13 tvorba hladinového managera Postup nastavení Hladinu číslo 2 přejmenujeme na ORIGINÁL PLOCHY (v této hladině kreslíme model jako plošný)
Příklad č.13 tvorba hladinového managera Izometrický pohled na model Pohled na plošný model se zapnutou hladinou 1 a 2 (dráty a plochy)
Příklad č.13 tvorba hladinového managera Postup nastavení Nastavíme potřebný počet prázdných hladin pro případné pomocné entity, které budou využity při vlastním programování. Hladiny si můžeme pojmenovat pro lepší přehlednost
Příklad č.13 tvorba hladinového managera Izometrický pohled na model Pohled na model se zapnutou hladinou 1 a 2 (dráty a plochy) a se zapnutou pomocnou hladinou 4 (pomocná kapsa – označena žlutou barvou)
Příklad č.13 tvorba hladinového managera Postup nastavení Pohled na tabulku hladiny se zapnutou hladinou 1 a 2 (dráty a plochy) a se zapnutou pomocnou hladinou 4 (pomocná kapsa)
Příklad č.13 tvorba hladinového managera Postup nastavení Nastavíme hladinu číslo 100 a pojmenujeme jí POLOTOVAR VERIFIKACE V této hladině nakreslíme polotovar ze kterého se bude model obrábět
Příklad č.13 tvorba hladinového managera Postup nastavení Pohled na nakreslený polotovar ze kterého se bude model obrábět
Příklad č.13 tvorba hladinového managera Postup nastavení Nastavíme hladinu číslo 200 a pojmenujeme jí POLOTOVAR VÝKRES V této hladině nakreslíme polotovar ze kterého se bude model obrábět. Polotovar okótujeme a vyznačíme umístění nulového bodu
Příklad č.13 tvorba hladinového managera Postup nastavení Pohled na nakreslený polotovar ze kterého se bude model obrábět s kótami polotovaru a s umístěním nulového bodu
Příklad č.13 tvorba hladinového managera Postup nastavení Pohled na nastavený hladinový manager. Jednotlivé hladiny se dají mezi sebou různě vypínat a zapínat dle potřeby
Příklad č.13 tvorba hladinového managera Postup nastavení Pohled na model se zapnutou hladinou 1 a 2 (dráty a plochy), se zapnutou pomocnou hladinou 4 (pomocná kapsa – označena žlutou barvou) a se zapnutou hladinou 200 (polotovar výkres)